Gå til innhold

tvangstanker

Gjest Bekymringsfull

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymringsfull

Jeg har slitt med tvangstanker så lenge jeg kan huske, noen perioder verre enn andre, avløst av overfokusering på mat (spiseforstyrrelser) for eksempel. Tankene plager meg, og de virker negativt inn på livskvaliteten min fordi jeg stadig er så bekymret, redd og opplever angst i større eller mindre grad på grunn av dem. Går det an å lære seg å leve med dette, eller vil det alltid være en byrde? Merker jeg blir sliten av å alltid være redd for å bli redd, og/eller overfokusere på ting jeg er bekymret for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304244-tvangstanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest D*lilith

Hvordan jobber man med å få fjernet tvangstankene. Sliter med det selv.

Jeg hadde endel tvangshandlinger i tilegg til tanker,da skulle jeg "utsette" meg selv ved å la være å gjøre det jeg "måtte gjøre",det var forferdelig vanskelig,og jeg trodde jeg skulle klikke.

Men jeg tok en ting av gangen,det samme gjalt med tankene,skulle la være å tenke ting om og om igjen,man må jo være veldig bevisst hele tiden da,og det blir slitsomt,men det går og det virker : )

Så nå har jeg mye mindre tvangstanker og tvangshandlinger,men litt er der jo fortsatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304244-tvangstanker/#findComment-2469202
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...