Gjest En litt bekymret mor Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Min sønn på 12 år var i forrige uke på hyttetur i Røros-området. Etter hjemkomst fikk han et merkelig utslett på overkroppen, mest på rygg og brystkasse, noe på hals og overarmer. Ingenting i ansikt eller på bena. Det klør ikke noe særlig, bare litt. De hadde på turen badet i et tjern, samt i en utendørs badestamp med oppvarmet vann. Han sier at han ikke har spist noe uvanlig, og kan ikke komme på noe annet. Da utslettet liksom er konsentrert til "T-skjorte-området", har jeg spurt litt om dette, og han sier at han har lagt fra seg T-skjorta på bakken når de badet, og at bakken var "sandete". Han er jo ikke særlig meddelssom heller, da, og noe distre. Jeg ringte legesenteret på fredag, og legesekretæren mente at dette kunne være en allergisk reaksjon, jeg skulle gi ham en Zyrtec og smør inn med Eurax, så ville det nok gi seg raskt. Nå er det søndag, og det er like ille, hissige, røde prikker på overkroppen, ikke kløe, ikke feber. Hva i all verden kan dette være? Jeg vil bli veldig takknemlig for svar! Mec vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30436-merkelig-utslett-utbrudd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 24. juni 2001 Del Skrevet 24. juni 2001 Kjære bekymret mor Dette høres ikke ut som et allergiutslett -heller et utslett som kommer av noe som han har vært i kontakt med som irriterer huden. Slike utslett er ufarlige og går over av seg selv. Hvis det klør kan du smøre med Eurax - hvis ikke er det bare å se tiden an. Hvis det ikke er borte i løpet av et par uker kan du få en lege til å se på det, men så lenge han føler seg frisk ellers er det ikke noe å bekymre seg for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30436-merkelig-utslett-utbrudd/#findComment-121206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.