Orio Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Ville bare si at jeg har savnet dine kloke innspill i det siste. Og takke for at du hjalp meg til å innse at jeg var temmelig ute å kjøre ved juletider. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304399-frosken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Takk for hyggelig hilsen :-) Er jo ikke så lett å få påvirket deg for tiden nå når du knapt nok er her. Har ikke vært noen andre å prakke skrittellere på heller, så det har vært et savn...*s* Spøk til side: Hvordan går det med deg? Har du nytte av innleggelsen, eller det for tidlig for deg å vite sikkert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304399-frosken/#findComment-2469603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Takk for hyggelig hilsen :-) Er jo ikke så lett å få påvirket deg for tiden nå når du knapt nok er her. Har ikke vært noen andre å prakke skrittellere på heller, så det har vært et savn...*s* Spøk til side: Hvordan går det med deg? Har du nytte av innleggelsen, eller det for tidlig for deg å vite sikkert? Jeg er blitt veldig glad i skrittellleren min. Den er en fast følgesvenn hver dag, og jeg går gjerne noen (korte) turer om dagen. Jeg har oppdaget at det hjelper mot angst. Og så har den en fin liten finesse ved at den teller aerobic skritt også. Og det skal virkelig ikke så mye til for å gå "fort nok". Det er veldig motiverende. Jeg har vært innlagt ganske lenge nå, på litt forskjellige steder. Men jeg føler faktisk at jeg får veldig god hjelp. Jeg har vært gjennom en grundig utredning, og har tatt opp at jeg ønsker en annen behandler når jeg blir utskrevet. Det er deilig å ha en behandler som jeg føler forstår meg og tar det jeg sier på alvor. (Selv om jeg synes h*n tok selvmordstankene litt for alvorlig en stund, det førte til mange restriksjoner og mye påpassing.) Det som på en måte er ille å få vite er at den behandlingen jeg har fått hittil har vært med på å gjøre meg dårligere. Jeg hadde en følelse av det lenge, men jeg ble ikke hørt. Fikk bare beskjed om at behandling er vanskelig og at det ofte kan blir verre før det blir bedre. Og det stemmer jo, så da hadde ikke jeg så mye å stille opp med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304399-frosken/#findComment-2469613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg er blitt veldig glad i skrittellleren min. Den er en fast følgesvenn hver dag, og jeg går gjerne noen (korte) turer om dagen. Jeg har oppdaget at det hjelper mot angst. Og så har den en fin liten finesse ved at den teller aerobic skritt også. Og det skal virkelig ikke så mye til for å gå "fort nok". Det er veldig motiverende. Jeg har vært innlagt ganske lenge nå, på litt forskjellige steder. Men jeg føler faktisk at jeg får veldig god hjelp. Jeg har vært gjennom en grundig utredning, og har tatt opp at jeg ønsker en annen behandler når jeg blir utskrevet. Det er deilig å ha en behandler som jeg føler forstår meg og tar det jeg sier på alvor. (Selv om jeg synes h*n tok selvmordstankene litt for alvorlig en stund, det førte til mange restriksjoner og mye påpassing.) Det som på en måte er ille å få vite er at den behandlingen jeg har fått hittil har vært med på å gjøre meg dårligere. Jeg hadde en følelse av det lenge, men jeg ble ikke hørt. Fikk bare beskjed om at behandling er vanskelig og at det ofte kan blir verre før det blir bedre. Og det stemmer jo, så da hadde ikke jeg så mye å stille opp med. Jeg har flere ganger i løpet av den tiden jeg har lest dine innlegg her på dol, hatt tanker om at det måtte være mulig å få til en bedre behandlingsallianse mellom deg og en behandler enn det som har vært situasjonen i allefall det siste året (husker ikke hvor lenge du har hatt vedkommende). Jeg er overbevist om at rasjonaliteten din vil kunne hjelpe deg i forhold til det du sliter med, men det forutsetter selvfølgelig at du har grunnlag for å stole på behandlerenes vurderinger. Godt å høre at du har blitt tatt på alvor. Du bør sikkert huske på at ting kommer til å ta tid - og i mellomtiden kan du jo utvikle vennskapet ditt med skrittelleren :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304399-frosken/#findComment-2469621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Jeg har flere ganger i løpet av den tiden jeg har lest dine innlegg her på dol, hatt tanker om at det måtte være mulig å få til en bedre behandlingsallianse mellom deg og en behandler enn det som har vært situasjonen i allefall det siste året (husker ikke hvor lenge du har hatt vedkommende). Jeg er overbevist om at rasjonaliteten din vil kunne hjelpe deg i forhold til det du sliter med, men det forutsetter selvfølgelig at du har grunnlag for å stole på behandlerenes vurderinger. Godt å høre at du har blitt tatt på alvor. Du bør sikkert huske på at ting kommer til å ta tid - og i mellomtiden kan du jo utvikle vennskapet ditt med skrittelleren :-) Jeg og Frida Skritteller har fått et veldig nært forhold, nærmest uatskillelige. Har til og med tenkt tanken på å feste den på pysjen i tilfelle jeg skulle begynne å gå i søvne. Det beste med skrittelleren er at den virkelig oppmuntrer meg og blir et synlig bevis på at jeg har gjort noe i løpet av dagen. (For meg er ikke det å gå en tur noen selvfølge.) Jeg skal prøve å huske at ting tar tid, det er lett å glemme det, skulle gjerne hatt sjumilsstøvler noen ganger. Men utålmodighet er jo ikke bare dumt, det kan være en sterk drivkraft - hvis den ikke fører til at jeg gir opp fordi det tar for lang tid, altså. :- ) Nå krysser jeg fingrene og håper jeg får en ny behandler, en jeg samarbeider bedre med enn den jeg har hatt i det siste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304399-frosken/#findComment-2470039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg og Frida Skritteller har fått et veldig nært forhold, nærmest uatskillelige. Har til og med tenkt tanken på å feste den på pysjen i tilfelle jeg skulle begynne å gå i søvne. Det beste med skrittelleren er at den virkelig oppmuntrer meg og blir et synlig bevis på at jeg har gjort noe i løpet av dagen. (For meg er ikke det å gå en tur noen selvfølge.) Jeg skal prøve å huske at ting tar tid, det er lett å glemme det, skulle gjerne hatt sjumilsstøvler noen ganger. Men utålmodighet er jo ikke bare dumt, det kan være en sterk drivkraft - hvis den ikke fører til at jeg gir opp fordi det tar for lang tid, altså. :- ) Nå krysser jeg fingrene og håper jeg får en ny behandler, en jeg samarbeider bedre med enn den jeg har hatt i det siste. Jeg tenker at du har krav på en ny behandler, ut i fra alle idealene om at pasienter skal høres i forhold til sin egen behandling. Dersom det plutselig skulle komme frem at det ikke er blitt sørget for et bytte, så bør du spørre helt tydelig hva som skal til for å til et bytte. Synes ikke du skal vurdere å være villig til å prøve lenger med den gamle. Hils Frida fra meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304399-frosken/#findComment-2470047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Jeg tenker at du har krav på en ny behandler, ut i fra alle idealene om at pasienter skal høres i forhold til sin egen behandling. Dersom det plutselig skulle komme frem at det ikke er blitt sørget for et bytte, så bør du spørre helt tydelig hva som skal til for å til et bytte. Synes ikke du skal vurdere å være villig til å prøve lenger med den gamle. Hils Frida fra meg :-) Her og nå er jeg fast bestemt på ikke å gå tilbake til den gamle. Og jeg har omsider fått støtte fra andre rundt meg (flere enn familien). Hvis det blir et problem med å få byttet behandler håper jeg at jeg har guts nok og får nok støtte til at jeg klarer å stå på mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304399-frosken/#findComment-2470062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.