Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei det var det da....det er vel å begynne med noe,gå tur f.eks,da gjør man jo noe...men det er ikke lett å vite hva man skal gjøre heller alltid.

Har en sykepleier en gang i uken,vi går tur og snakker sammen,kanskje det hadde vært noe for deg også?

Føler ikke at det hjelper å gjøre noe jeg... men det er sikkert bare noe jeg føler.

Jeg vet ikke helt jeg... jeg har jo gruppesamtalene.

Fortsetter under...

Gjest D*lilith

Føler ikke at det hjelper å gjøre noe jeg... men det er sikkert bare noe jeg føler.

Jeg vet ikke helt jeg... jeg har jo gruppesamtalene.

Du får bruke gruppesamtalene da,men det er ofte lettere når det bare er en å forholde seg til.

Jeg sliter med å få av meg ekstra kiloer,det er veldig vanskelig,for jeg er jo ikke noe aktiv,det er det jeg tenker på mye nå,hvor misslykket jeg er på alle mulige måter.

Gjest D*lilith

Det er ikke så lett å bruke de (gruppesamtalene) nei! Men jeg må prøve, det kan jo være bra for min sosiale situasjon...

Sånn tenker jeg hele tiden og. Hvor misslykket jeg er.

Det er jo ikke din skyld, du har fått en sykdom ikke sant.

Ikke noe gøy å være misslykket nei,uff...

Det er vel en sykdom,men det er ikke alle som forstår det,de tror vel bare jeg er lat,det er ikke noe gøy det heller.

Men har hørt at sånt skal man ikke bry seg om,men ikke enkelt det heller.

Gjest D*lilith

Nei, jeg vet. Man vet jo at mange tenker sånn, og dermed føles det sant og, på en måte. Det er veldig vanskelig å ha en så urokkelig tro at man ikke lar seg påvirke av andre i det hele tatt. Så man tenker det selv, hele tiden, og kanskje hører det innimellom og.

Det man må forsøke på er å få en bedre tro. Troen på at det er sant at man har en sykdom man ikke kan noe for. Såklart kan man også være lat, men man må tenke at det ikke er hovedproblemet.

Ja det er vel noe i det.

En forferdelig sykdom som ødelegger hele livet,tenk så "frie" vi hadde vært uten sykdommen..men det er ikke noe å gjøre med det,bare gjøre det beste ut av situasjonen.

Gjest D*lilith

Jeg har ikke fått "bekreftelse" på at denne inaktivteten og isoleringen skyldes negative symptomer. Jeg har ingen å spørre, egentlig, for jeg er liksom ferdig diagnostisert. Men jeg har mine mistanker...

Uansett må det jo være _noe_, for det virker jo som jeg var ganske syk i høst, og har vært det flere ganger tidligere og, så det er sikkert en sammenheng.

Ja,det at man er "lat" er nok noe som henger sammen med sykdommen,jeg har ikke alltid vært så "lat" som nå,det har bare blitt verre og verre.

Har bare vasket en gang i huset i år,det var jeg jo så flink til før.

Gjest D*lilith

Der ser du. Det _er_ en sammenheng.

Jeg var ganske aktiv før. Trente hardt og mye. Gjorde det bra på skolen.

Nå syns jeg det er et ork bare å pusse tenner og vaske meg.

Ja,jeg også synest alt er et ork..men skulle jo tro at det var en løsning på elendigheten...men hva det vet jeg ikke.

Tror ingen psykologer vet heller,psykologen min sa "Du må lære deg på nytt å gjøre ting hjemme"....ja hvordan gjør jeg det da liksom.

Det var han som mente det var best at jeg uføretrygdet meg,hvordan skal jeg klare å jobbe når jeg ikke orker noenting,men noen løsning på det hadde han ikke.

Annonse

Gjest D*lilith

Nei... de sier jo det bare er å trene seg opp, da. Men hvordan det i det hele tatt er mulig med fremgang er utenfor hva jeg kan fatte. Syns ikke det hjelper jeg. Husker jeg var på DPS, til rehabilitering. Var sinnsykt sliten av det opplegget! Ble ikke bedre heller, det var bare mas hele tiden som ikke førte frem til noe.

For å se det på den lyse siden, det er vel bra du har penger, da, og slipper å gå å tigge på sosialen. Er jo mange som må det, og det tror jeg er slitsomt og fornedrende.

Ja,det er nok slitsomt å gå på sosialen,glad jeg har penger da ; )

Gjest D*lilith

Og du er jo helt fri. =)

Du kan gjøre akkurat hva du vil. Om du tenker _objektivt_ på det, så ligger jo alt til rette for å pleie deg selv, gjøre de tingene som er bra for deg.

Men har det nesten sånn jeg og. Det er ikke så enkelt i det hele tatt, nei.

Ja jeg kan jo i grunn gjøre det jeg vil,er jo fri...men føler denne sykdommen er mitt fengsel.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...