Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om jeg er ute blant folk føler jeg hele tiden at jeg "er" noen andre. Akkurat som jeg bare er en maskin, som styres etter prinsipper jeg har sett hos andre. Altså ting som bevegelser og gimikk. Jeg føler meg som en skuespiller. Jeg kan være mange forskjellige personligheter. Men ingen av de er "meg".

Er det dette som heter depersonalisering?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304432-depersonalisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mymymy

Jeg aner ikke hva depersonalisering er jeg da - og finner det vel uvesentlig også.

Og føle seg fremmed for seg selv derimot er en følelse jeg kan kjenne meg igjen i. Det kan jeg føle når jeg ser meg i speilet noen ganger også.

Nå kan jeg kun snakke for meg selv - i perioder hvor jeg isolerer meg pga angst- blir dette ofte værre. Jeg blir utrygg, fordi jeg er er uvant med situasjonen. Da snakker jeg om når jeg omgås mer perifere mennesker, ikke nære og kjære.

Jeg føler ikke at jeg har ulike personligheter dog, men at jeg tilpasser meg de menneskene jeg møter. Sosialisering og kommunikasjon krever faktisk trening, og når jeg i perioder er aktiv på området er det deilig og kunne kjenne denne følelsen av "jeg'et" og hvordan andre påvirker meg og jeg dem på ulike vis.

Er du noe ute blant folk? Eller lever du i perioder svært isolert?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304432-depersonalisering/#findComment-2470063
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...