Li Mingli Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 hei! Jeg har brukt 150 mg. zoloft i vel 1 år mot dystymi og sosial angst. Cipralex før det. Etter en influensa nylig ble jeg allikevel moderat deprimert. Jeg har øket dosen zoloft til 175 mg. for noen dager siden og tror det virker bedre. Tenker at kanskje har en så høy dose som 150 mg. allikvel vært for lav for meg, slik at det skulle "ingenting" til før jeg ble deprimert. Jeg tror jeg dessverre trenger medisiner livslangt for å fungere i jobb og føler kanskje at det ville være bra å noen ganger få vurdering fra kompetent person innen biologisk orientert psykiatri for å få den optimale behandlingen. Kanskje det ikke er bra nok å gå kun til fastlegen. Hun syntes i allefall at 150 mg. zoloft var en ganske høy dose. Men siden jeg har lest at ved dystymi må ofte høye doser brukes, så tenker jeg at kanskje burde jeg hatt f.eks. årlig kontakt med en psykiater. Hvordan vite hvilke privatpraktiserende psykiatere i Oslo eller Bærum / Asker som er positive til ikke å prøve på så mye psykoterapi ift. kvinne på 45 år, men som kan hjelpe meg til en vurdering av hvilken medikamentell behandling som vil være best ift. tilbakevendende depresjon / dystymi og sosial angst? Har NHD eller andre navn på aktuelle privatpraktiserende psykiatere eller forslag til fremgangsmåte for å finne en som er slik jeg ønsker? Lurer også på hvilken effekt det er for kroppen å gå på slike ekstra høye doser med SSRI - samtidig så føler jeg at det kanskje ikke er så mye valg, hvis alternativet kan være uføretrygd og en vesentlig vanskeligere livssituasjon enn nå for en hel familie med mann og 2 barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304483-nhd-andre-anbef-privatprakt-psykiater-oslo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erdsa Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Du kan jo kanskje ta en telefon til Volvat å høre. Der trenger du jo ikke henvisning en gang til psykiater. Men tror det er ganske så dyrt der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304483-nhd-andre-anbef-privatprakt-psykiater-oslo/#findComment-2470463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.