Gå til innhold

Jeg vil få fjærnet hormonspiral, men er PISSREDD

Anbefalte innlegg

Gjest ScaredToDeath

Jeg var plaget med sterke blødninger, som jeg etter minst et års opp-psyking klarte å nevne for legen min. Han henviste meg til gynekolog som anbefalte hormonspiral.

Men saken. Jeg har virkelig virkelig VIRKELIG ANGST for alt som innvolverer mine private deler og andre mennesker. Det er pga overgrep jeg har dette. Jeg vet jo at de er profesjonelle og gjør en jobb, men jeg har STORE problemer. Måtte derfor ha narkose for undersøkelse og innsetting av spiral.

Nå lurer jeg ev. på om jeg skal kvitte meg med den spiralen igjen. Har hatt den i halvannet år. Blodbad er det heldigvis ikke mer av, men jeg er lei av at blødningene mine er litt i hytt og pine, dessuten temmelig langvarige (gjerne et par uker med litt av og på).... Jeg føler meg skikkelig ufresh med dette, så jeg begynner seriøst å vurdere å få den fjernet. Det er også noe bivirkninger i bildet som jeg ikke skal gå så veldig i detalje på.

Men jeg TØR jo IKKE å gjøre det uten å ha ett eller annet sterkt innabords. Synes det er litt stress med narkose fordi jeg må faste og slikt (har diabetes 1).

Jeg lurer derfor på om det finnes noe annet jeg kan bruke. Valium og Sobril har ikke sterk nok effekt mot denne angsten. Og da snakker jeg doser på hhv. 10mg og 25mg. Finnes det en eller annen form for likegladsprøyte jeg kan få i forbindelse med slikt, så jeg slipper fasting og det generelle styret med narkose? Skulle jo ønske jeg fikk meg til å bare hoppe i isvannet, men jeg får hjerteklapp ved tanken. Jeg er like redd gynekologer/gynekologiske prosedyrer som andre er for tannlegen!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...