Gå til innhold

allergiutslett

Anbefalte innlegg

Allergiko-catastrofico

er paa 6 ukers bryllupsferie paa Domenikanske Republikk i Caribien. Etter 3 dager vaaknet jeg opp med allergiutslett ca 20x20 cm

under hver armhule + smaautslett over hele kroppen. har vert hos lege, fatt cortison sproyte + salve + allergi tabletter. holder meg unna solen, og egg, melk, notter ol. er det noe mer jeg kan gjore ??? raadvill og savner Norge alerede...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30456-allergiutslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Allergiko-catastrofico

Du skriver ingenting om du er kjent allergiker fra før av. Hvis du er det skal du selvfølgelig holde deg borte fra tinbg du har reagert på tidligere, men ikke noe annet. Slike utslett kan komme av nær sagt hva som helst og blir sannsynligvis ikke noe bedre av at du unngår alt som tenkes kan. Den behandlingen du har fått høres grei ut og burde gi deg mulighet til å leve et noenlunde normalt og hyggelig liv resten av bryllupsreisen din.

Det er greitt å være forsiktig med solen, bruk solhatt/cap og smør deg godt. Bruk også kortisonkrem på utslettet, fortrinnsvis om kvelden. Og prøv å ha det fint resten av tiden.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30456-allergiutslett/#findComment-121837
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...