Gå til innhold

selvmordstruet?

Gjest hjelp-hva skal jeg gjøre?bekymret samboer

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp-hva skal jeg gjøre?bekymret samboer

jeg har noen spm ang det å ha selvmordstanker og det å være selvmordstruet:

ses det på som alvorlig dersom man uttrykker ønske om å dø, men sier man ikke tror man vil gjennomføre det?

eller sier man har satt seg frister, men har ikke overholdt slike tidligere frister?

kan det ses på et mildende forhold at personen fortsatt møter på jobb?selv om den får gjort rent lite.

personen det er snakk om uttrykker klare ønsker om å være død og sier h*n allerede føler seg død.

personen kommer seg ut i noen sammenhenger, men er ellers inne på rommet og sover.

personen har også sagt at det har vært "nære på å gjøre noe med tankene" ved flere anledninger de siste mnd.

er dette grunnlag for innleggelse?hvor går grensen mellom selvmordstanker og selvmordstruet?ser jo klare tegn på planlegging og mye tanker rundt dette, men når personen sier h*n trolig vil være for feig til å gjennomføre det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304598-selvmordstruet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...