Gå til innhold

er jeg hypokonder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

takk til dory..

takknemmelig for at noen skjønner hva jeg mener.jeg vil jo absolutt ikke være diskriminerende overfor personer som har hiv,tvert i mot.som sagt tidligere,klarer jeg bare overhodet ikke å styre tankene mine..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hyggelig:)

Pst, ser under her at noen lurte på eksponeringsterapi for hivfrykt.

Det er jo selvfølgelig ikke virkelige farlige ting man gjør!!:) Fordi når man har ocd, har man en irrasjonell frykt for hiv/aids. Dvs en kan feks tro man kan bli smittet via toalett. Det kan man jo ikke. Dermed øver man på å gå på toalett.

Man gjør selvfølgelig ikke farlige ting!

(Nå ble jeg nesten litt redd her, og redd folk skal ha misforstått...Huff. Det er vel en typisk tvangstanke...:(

Lykke til:)

Gjest tuppsika
Skrevet

Beklager, mente ikke være frekk eller gi deg noe slags dårlig samvittighet for dette. men selv om du har tvangslidelse, så kanskje det etterhvert hjelp hjelpe mot HIV-angsten når du lærer at det er helt umulig å bli smittet ved vanlig sosial omgang? Når du vet dette helt sikkert? Er jo mange som tror det er farlig med visse ting, som viser seg være ufarlig, det er ikke smitterisiko med mange ting man tror er det. Da jeg fant ut stemora mi hadde HIV, så var jeg jo en del engstelig, bare å ta en dusj i en dusj hun hadde brukt gjorde meg engstelig.. jeg tenkte sånn: men tenk om.. men søkte opp masse info på nett og slik, og lærte meg at det er ufarlig.

og så etter å ha vært i hus med henne uansett og ingenting skjer, blir ikke smittet, så har jeg på en måte fått denne eksponeringsterapien også, og helt kvitt all frykt. Selv om jeg ikke har tvangslidelse, og det overhodet ikke kan sammenlignes sånn sett siden du har det mye verre og slik, så er det kanskje en liten hjelp i det etterhvert med eksponering og lære informasjon om ting, at ting en frykter er helt ufarlig også..

F.eks i afrika der det er mye HIV, så ser en at hvis det skulle smittet ved sosial omgang ville det ikke vært dette generasjonsforskjellen i hvem som har HIV. De i seksuell aktiv alder har det, men deres foreldre, altså besteforeldregenerasjonen, og deres barn, har ikke HIV. Fordi man blir ikke smittet av å være sammen med og bo sammen med, selv tett innpå, en som har HIV.

håper det hjelper bittelitt at jeg skriver det i det minste altså, i det minste at det kan hjelpe på sikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...