Gå til innhold

Vil dele en fremgang med dere

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Jeg har i det siste lurt litt på om jeg skulle skrive noen ord til dere for å fortelle dere hvordan det går. Det er kansje litt tidlig enda, for det er enda langt til mål, men siden det har skjedd ganske mye og positivt, vil jeg så gjerne dele dette med dere likevel.

Jeg tenker på dere ofte; selv om jeg ikke kjenner dere via navn eller ansikt så har dere betydd svært mye for meg de siste 1,5 årene. Jeg lurer på hvordan det går med den og den personen bak det og det nicket, og i min tid her på dol er det blitt noen nick som jeg har i hodet og savner.

Jeg har jo fått endel hard medfart også - men klart å nyttigjøre meg den også. Jeg er blitt sterkere :-)

Dere hjalp meg gjennom et tøft samlivsbrudd, noe jeg aldri i verden trodde jeg skulle greie å gjennomføre noen gang. Det er helt ufattelig å tenke tilbake på året som har gått, og ikke minst alt jeg fant meg i hva gjelder min eks. Jeg visste virkelig ikke av noe annet liv, og trodde det skulle være sånn. "Alle" sa jeg ikke skulle finne meg i det og det - men jeg var jo så vant til det... og jeg mestret det jo, på min måte..

Nå blir det mer og mer fjernt for meg...

Nå i ettertid, har en ny verden begynt å åpne seg for meg,særlig etter at jeg begynte i behandling og utredning hos spesiallist. Det vil fremdeles ta tid, men jeg kjenner en ro og livsglede som er helt ny for meg. Det er en deilig følelse som jeg nyyyyter. For første gang i livet kjenner jeg altså en livsglede jeg ikke husker å ha kjent noen gang. Bare det å være ute og virkelig kjenne at man ikke stresser, men nyter sola - det er en god følelse.

T.o.m barna mine merker at det går den rette veien, og jeg på dem. De er roligere, og krangler mindre. De kan leke sammen uten gnisninger. De er mye blidere, og kan hjelpe til i huset uten å bli veldig sur. Det virker som de blir mer og mer fornøyd. Den største, som må ha følt et veldig ansvar, har blitt mer "barn", og det er også en god følelse.

Jeg ble gjort oppmerksom på at jeg har vært veldig selvsentrert og ikke klart å fokusere på det som skjer rundt meg. Jeg husker en venninne sa til meg på skolen at jeg alltid var så fjern. Og det stemmer nok det. Jeg har alltid vært fjern, stort sett hele tiden.

Det hele er litt komplisert, men jeg øver meg nå på å vende blikket utover, og fokusere på det som skjer rundt meg. Det er en treningssak, det vil ta tid, og jeg er sikker på at jeg vil havne i mang en "felle" før jeg har nådd målet mitt. Men jeg er motivert, jeg aksepterer at det er sånn, og med motivasjon og viljestyrke tror jeg man kan komme langt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304627-vil-dele-en-fremgang-med-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Det var så herlig å lese, Jente31 ;)

At både du og barna dine gjør fremgang, er jo bare fantastisk å høre!! Det er så viktig for barna at de får lov til å være barn, og ikke ha ansvar for mer enn det de skal, at mamma tar kontrollen er så viktig ...

En skilsmisse er ikke lett for noen, uansett hvordan ektefellene oppfører seg mot hverandre. . Vi sliter med dårlig samvittighet både for barn og omgivelsene, og vi tvinges til å være sterke, når vi er på det svakeste...

Jeg, satt veldig pris på din oppdatering, og tenker på deg;)

Mange klemmer fra

Gjest Jente31

Det var så herlig å lese, Jente31 ;)

At både du og barna dine gjør fremgang, er jo bare fantastisk å høre!! Det er så viktig for barna at de får lov til å være barn, og ikke ha ansvar for mer enn det de skal, at mamma tar kontrollen er så viktig ...

En skilsmisse er ikke lett for noen, uansett hvordan ektefellene oppfører seg mot hverandre. . Vi sliter med dårlig samvittighet både for barn og omgivelsene, og vi tvinges til å være sterke, når vi er på det svakeste...

Jeg, satt veldig pris på din oppdatering, og tenker på deg;)

Mange klemmer fra

Helt enig med deg.

det så godt å kjenne at man greier å være tilstede ike bare fysisk men også rent mentalt :-)

Annonse

Ja, jeg er veldig stolt over det jeg har klart å få til osv, derfor jeg ville dele det med dere også :-)

Hei Jente 31!

Det var et flott innlegg å lese=)

"Det var som lynet, traff mitt hode. Jeg stod der forstenet, og skjønte livets kode.

Veien blir formet, mens jeg går... Det er et underverk, tenk jeg forstår.

Jeg er tankenes Herre, de kommer fra meg. Det er meg alene, som lager min vei."

Vet ikke om du husker dette, men det var et dikt du skrev i desember 07 og delte med oss her inne på DOL. Jeg tok vare på det da, fordi det betydde så mye for meg i en tung periode av mitt liv ,og jeg synes det var så gode ord.

Du har virkelig laget din egen vei og jeg er glad på dine vegne! =)

Stå på videre!

Gjest Jente31

Hei Jente 31!

Det var et flott innlegg å lese=)

"Det var som lynet, traff mitt hode. Jeg stod der forstenet, og skjønte livets kode.

Veien blir formet, mens jeg går... Det er et underverk, tenk jeg forstår.

Jeg er tankenes Herre, de kommer fra meg. Det er meg alene, som lager min vei."

Vet ikke om du husker dette, men det var et dikt du skrev i desember 07 og delte med oss her inne på DOL. Jeg tok vare på det da, fordi det betydde så mye for meg i en tung periode av mitt liv ,og jeg synes det var så gode ord.

Du har virkelig laget din egen vei og jeg er glad på dine vegne! =)

Stå på videre!

Det må ha vært desember 06 jeg skrev det (tiden går fort:)

husker du det altså? Det var riktig hyggelig å høre, og at det hjalp deg gjennom en vanskelig tid, var enda hyggeligere å høre!

Jeg håper du har det bra nå, husker nicket ditt :-)

Gjest Jente31

Det er bra det,du er en sterk jente,så jeg tror det vil gå deg bra : )

Merkelig.. "alle" sier jeg er sterk. T.o.m de som kjenner meg i rl sier det.. har begynt å åpne meg litt, og jeg har bll.a sagt at jeg synes moren min er så sterk (hun kommer forresten fra en sterk fam.) Har sett henne sint bare en gang, og så takler hun alt liksom. Hun er ikke redd for noe, og i forhold til henne føler jeg meg som en pingle. Men flere sier at jeg ligner henne.. det er ikke akkurat slik det føles, men.. vi får se :-)

Takk for gode ord :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...