Gå til innhold

B-12

Anbefalte innlegg

Gjest Lillemor

Hei har en bestemor 76 år. Hun følte seg så slitten og slap, legen hennes fant ut at hun måtte ha B-12 sprøyter hver tredje måned. Dette har hjulpet, men hun sier at hun reagere på disse sprøytene. Hun får kulde "følelser" rar i kroppen, akkurat som å få influensa! da må hun hjem å legge seg. Og sove noen timer, dagen etter føler hun seg litt bedre. Legen hennes sier at han ikke tror at hun kan reagerer slik, fordi

B-12 "bare er vitaminer"

Har dere noen svar? for en som er glad i bestemora si..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30464-b-12/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

På "Doktorskolen" lærte jeg at B-12 var den eneste virksomme medisin som ikke har bivirkninger.

Dersom bestemoren din opplever disse symptomene hver gang hun får denne sprøyten og kun da, og dette har gjentatt seg flere ganger, er det i seg selv et bevis på en årsakssammenheng.

Mennesker er forskjellige, og selv det minst sannsynlige dukker opp en sjelden gang.

Det neste spørsmålet blir jo om dette får noen konsekvenser. Det synes ikke jeg at det bør få. Dersom blodprøver viser at hun trenger disse B-1 sprøytene, mener jeg at den positive virkningen oppveier en dårlig dag hver tredje måned.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30464-b-12/#findComment-121265
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...