Gå til innhold

Hva skal til for å få forandret dette?

Anbefalte innlegg

Gjest obladi-da

Når en person gjentatte ganger har truet mennesker med våpen, blitt anmeldt og tatt i fra våpen. Etter en stund får han så våpnene tilbake. Mennesket er sykt, psykopattendenser, alkoholiker og Gud vet hva.

Han gjør livet surt for hele familien. Jeg er meget bekymret for mine barn. Vi er blitt eksperter på å låse dører, ligger søvnløs (ungdommer på 15 år bør jo ikke være søvnløse pga slike ting).

Er det slik at det er vi som må flytte? Samme hva vi gjør så ender det opp i retten, og han blir selvsagt trodd på at han skal være snill for ettertiden.

Så kommer som regel en perioder hvor han smisker og oppfører seg nesten bra. Så bryter helvetet løst igjen og det har det nå akkurat gjort. Hva skal vi gjøre??

Fortsetter under...

Gjest obladi-da

Ja, det er dere som må flytte. Gjør det nå, før de fantastiske politikerne våre, som bare ser sin egen hverdag og tror alle har det som dem, forbyr deg å gjøre det uten eksens samtykke.

Det er ihvertfall ikke sundt å være slik i beredskap hele tiden, i redsel for å bli skutt. Må vel heller forsøke polisen igjen, pokker også, nå som alt var så bra ((. Det gjelder forresten ikke eksen min, men en annet sykt menneske som er ganske nærme.

Gjest .............

Det er ihvertfall ikke sundt å være slik i beredskap hele tiden, i redsel for å bli skutt. Må vel heller forsøke polisen igjen, pokker også, nå som alt var så bra ((. Det gjelder forresten ikke eksen min, men en annet sykt menneske som er ganske nærme.

Min bestemor og bestefar hadde en gal mann som nabo.Da det gikk til h****** med sønnen, og han ble fengslet, gikk alle naboer sammen med en underskriftkampagne for å få faren tvangsflyttet. Sammen gikk de i retten og vitnet en etter en, og mannen ble tvangsflyttet.

Men skjønte ikke helt om det bare er dere som blir truet...

Gjest Nils Håvard Dahl, psykiater og skytter

En person som har truet med våpen og er tatt av Politiet, skal få våpenkortene og våpen inndratt og skal aldri få våpen igjen.

Klag til Politimesteren i det området du bor.

Gi tilbakemelding om du ikke får ønsket respons.

Gjest obladi-da

En person som har truet med våpen og er tatt av Politiet, skal få våpenkortene og våpen inndratt og skal aldri få våpen igjen.

Klag til Politimesteren i det området du bor.

Gi tilbakemelding om du ikke får ønsket respons.

Ja takk, skal forsøke det om det blir mere tull fra han nå. Er egentlig ikke så lang å tøye på dette lenger. Siste trussel som kom var at vi møtes på kirkegården. Litt ubehagelig når jeg i tillegg vet at han har våpen. Takk for svar!

Annonse

Gjest obladi-da

Min bestemor og bestefar hadde en gal mann som nabo.Da det gikk til h****** med sønnen, og han ble fengslet, gikk alle naboer sammen med en underskriftkampagne for å få faren tvangsflyttet. Sammen gikk de i retten og vitnet en etter en, og mannen ble tvangsflyttet.

Men skjønte ikke helt om det bare er dere som blir truet...

Jeg kan ikke si mere enn at han er ganske nær oss. Han truer på telefon, kan ringe 30 ganger i løpet av kort tid. Har vrangforestillinger så det gjør noe, har aldri selv skylden for noe. Benekter å ha gjort forskjellige ting, alltid andre som har skylden. Sykelig sjalu, noe som går veldig på oss. Kan ikke si mere for ikke å bli gjenkjent. Men skal følge rådet til Nhd hvis dette fortsetter.

Gjest minnah

Ja takk, skal forsøke det om det blir mere tull fra han nå. Er egentlig ikke så lang å tøye på dette lenger. Siste trussel som kom var at vi møtes på kirkegården. Litt ubehagelig når jeg i tillegg vet at han har våpen. Takk for svar!

"skal forsøke det om det blir mere tull fra han nå"

Situasjonen høres jo helt forferdelig ut, så hvorfor i all verden skal du vente på flere påfunn før du tar de skritt nhd beskriver??

Gjest obladi-da

"skal forsøke det om det blir mere tull fra han nå"

Situasjonen høres jo helt forferdelig ut, så hvorfor i all verden skal du vente på flere påfunn før du tar de skritt nhd beskriver??

Ja, høres sikkert rart ut at jeg vil vente, er vel ganske "hjernevasket". I tillegg prøver jeg å ikke ta innover meg hva dette dreier seg om, blir litt "utafor" på en måte. Dette har pågått i perioder i flere år, verre ting har skjedd før.

Gjest minnah

Ja, høres sikkert rart ut at jeg vil vente, er vel ganske "hjernevasket". I tillegg prøver jeg å ikke ta innover meg hva dette dreier seg om, blir litt "utafor" på en måte. Dette har pågått i perioder i flere år, verre ting har skjedd før.

Det er sikkert lett for meg å bare si sånt også, som ikke er i den situasjonen du er. Men barna dine får ikke sove, og dere lever i redsel for å bli skutt? Det bør være du som gjør neste trekk, ikke han.... :-(

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er du sikker på at han har fått våpnene tilbake? Har du opplysningene kun fra han eller fra Politiet? Hvis de ikke er fra Politiet, ville jeg sjekket det ved å ta en telefon.

Jeg har i perioder en lignende kar som driver med lignende trussler. Han sier også at han har våpen, men legale våpen vil han aldri få. Om slike skaffer seg illegale våpen, skal de umiddelbart inndras av Politiet. Derfor bør du ringe politivakta umiddelbart etter hver eneste trussel.

Gjest obladi-da

Er du sikker på at han har fått våpnene tilbake? Har du opplysningene kun fra han eller fra Politiet? Hvis de ikke er fra Politiet, ville jeg sjekket det ved å ta en telefon.

Jeg har i perioder en lignende kar som driver med lignende trussler. Han sier også at han har våpen, men legale våpen vil han aldri få. Om slike skaffer seg illegale våpen, skal de umiddelbart inndras av Politiet. Derfor bør du ringe politivakta umiddelbart etter hver eneste trussel.

Han har våpen ja, han vant saken som kom opp mot han. Mye pga at vitnene trakk seg, jeg var innlagt. Så han ble trodd, ble vel for lite bevis imot han. Meget synd.

Siste året har han vært ganske snill, men nå braket det løst igjen. Dette har pågått ca 8 år i perioder. Men ser ut som om ting roer seg litt igjen nå. Ønsker fred og ingenting annet, så forsøker å ligge så lavt i terrenget som mulig. Men blir det mere av dette tullet så ringer vi, vurderte det i helga også.

Takk for råd og håper du takler din situasjon også. Enkelte mennesker skulle det vært lov å satt fast på livstid.

Jeg kan ikke si mere enn at han er ganske nær oss. Han truer på telefon, kan ringe 30 ganger i løpet av kort tid. Har vrangforestillinger så det gjør noe, har aldri selv skylden for noe. Benekter å ha gjort forskjellige ting, alltid andre som har skylden. Sykelig sjalu, noe som går veldig på oss. Kan ikke si mere for ikke å bli gjenkjent. Men skal følge rådet til Nhd hvis dette fortsetter.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal vente å se. Hva er det du skal vente på egentlig? Vente og se om du/dere blir del av en statistikk du aldri kan lese?

Annonse

Gjest obladi-da

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal vente å se. Hva er det du skal vente på egentlig? Vente og se om du/dere blir del av en statistikk du aldri kan lese?

Hadde det vært bare opp til meg så skulle jeg ha ringt, men har flere hensyn og ta. Kan ikke forklare alt her, historien er ca 8 mil lang. Ha en fin kveld :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...