Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest D*lilith

Nei.

Men jeg har jo gruppesamtalene. Jeg burde klare meg på det. Det er jo ikke bare jeg som sliter, faktisk er det jævla mange.

Ja det er mange som sliter,men du er like mye verdt som alle andre,og verdig i å få hjelp som alle andre.

Du vil jo ha forandring,og ikke fortsette som du gjør,da er kanskje en behandler ikke så dumt....så lenge du følger rådene behandleren kommer med da.

Gjest D*lilith

Det som er er at de tilbyr meg samtalegruppe og støttekontakt. Jeg ville vel egentlig helst bare hatt en psykolog jeg. Men samtaler får jeg ikke.

De tilbyr mao. mye hjelp, men en helt annen enn den jeg helst ville hatt.

Det har vel noe med deres vurderinger av hva som er bra for meg å gjøre. Men det kan vel hende jeg er uenig i dette. Jeg syns jo det virker som jeg har behov for å prate om sykdommen min, og finne ut av den, eller hva? Det gjør man ikke i en samtalegruppe, der er det mer praktiske råd og sosialt samspill.

Klart du har behov for å prate om sykdommen,sammen med en psykolog muligens.

Men da må du ytre dine ønsker og ikke la dem overkjøre deg.

Gjest Psyk av alt

De har ikke sagt noe om det?

Det som har skjedd er at min psykiater ikke ville gi mer flere timer. Han mente vel det ikke var nødvendig, i og med at jeg har den samtalegruppa.

Har du sagt til psykiateren din at du ikke klarer å ha noen nytte av gruppeterapien?

Annonse

Gjest D*lilith

Det er sant. Bra sagt.

Det som er likevel at ting tar tid. Mine sosiale "feil" er vel ikke noe som løses på en dag. Eller noen måneder. Dette er argumentasjonen mot å bytte.

Men jeg veit ikke.

Snakk med psykiateren du,og fortell hvor landet ligger : )

Gjest mener nå jeg

Så du mener jeg skal gå for samtalegruppa da?

(For venner har jeg jo ikke.)

Samtalegruppe er fint hvis du klarer å åpne deg og få ut dine tanker. Det er ikke bra hvis du lukker deg inne uten å si noe særlig og i tillegg tar med deg andres opplevelser hjem. Uansett så er en tur i skogen eller ved sjøen bra, da får du frisk luft, forandring og opplevelser du ikke ville fått hjemme i stuen. Lån en hund så har du selskap, dyr er terapi de også. Og har du dyr med deg så er det lett å komme i samtale med andre dyre-eiere og der får du en mulig venn. Det gjelder å ta et skritt, så går resten av seg selv.Lykke til.

Gjest Psyk av alt

Han mener det er en treningssak, og at jeg vil bli bedre og få mer utbytte av det etterhvert.

Men nå har jeg gått der ganske lenge da... så jeg har ikke troen på at jeg blir en del av gruppa.

Hvor lenge har du gått i gruppa? Og hvor ofte er det?

Annonse

Gjest D*lilith

Tydelig at mennesket ikke bryr seg om forslag, så hvorfor gi personen medlidenhet?

Tror egentlig han vil ha det bedre,ingen vil ha det sånn som han har det. Men det er jo ikke lett å gi råd uansett...sant det.

Han har jo ikke tillit til noen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...