Gå til innhold

NHD & co Psykotiske mini-episoder

Anbefalte innlegg

Hvis jeg over en kortere periode feilaktig tror at andre er mot meg, at jeg ikke er ønsket osv. kan det da kalles vrangforestillinger? Hvor sterk skal en vrangforestilling være før en kan kalle det en psykotisk episode.

Når jeg i sosiale sammenhenger opplever en sterk grad av stress, så får jeg ikke med meg hva som blir sagt, jeg assosierer uten mål og mening, jeg mister totalt fokus og opplevelsen av tid. Jeg føler at grensene mellom meg og den jeg snakker med hviskes ut. Kan dette relateres til psykoseproblematikk eller er det en slags angst? Hvordan kan en fastslå hva som er hva?

Jeg håper du eller andre har anledning til å svare meg på dette. Jeg er nemlig veldig, veldig usikker på dette akkurat nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304772-nhd-co-psykotiske-mini-episoder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er viktig om du, når du har disse forestillingene, er kritiske til dem, eller om du tror fullt og fast på dem.

Jeg tror fullt og fast på at folk er mot meg eller at de ikke ønsker meg der når jeg havner inne på slike spor.

Videre ønsket jeg å få svar på hvor grensegangen mellom sterk angst og psykose går, når jeg eksempelvis blir så redd at tankene blir kaotiske og jeg tenker på for mange paralelle ting samtidig.

Jeg håper du har anledning til å svare på dette oppfølgingsspørsmålet.

Ha en god dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...