Gå til innhold

Medisin som holder deg våken?

Anbefalte innlegg

Finnes det? Jeg strever med og holde kontrol over døgnrytmen, mye. Det er veldig ille nå for tiden - Dette gjør meg bare enda mere deprimert merker jeg, når døgnrytmen er så ustabil. Og jeg klarer ikke komme meg ut av huset.... eller senga om dagen..

Og når tolvon ikke er så effektivt som jeg skulle ønske, kanskje det finnes noe som gjør at man lettere klarer og holde seg våken når sola har vært oppe noen timer? Så jeg ikke sovnet utpå formiddagen og det bare går og går.. hmm.. nei dette ble kanskje dumt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/304779-medisin-som-holder-deg-v%C3%A5ken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Jeg har tenkt litt på dette å legge seg å sove på formiddagen fordi man er trøtt. Jeg har hatt dager hvor jeg har lagt meg til å sove en time el to etter å ha levert ungene på skolen.

Men i det siste har jeg tenkt - nei søren heller, nå skal jeg _ikke_ legge meg samma hvor trøtt jeg er.

Derfor har jeg kokt kaffe, drukket en kopp for så å finne på noe å gjøre (kjedelige ting eller ikke, jeg gjør begge deler). Etter en stund med noe aktivitet, har jeg faktisk våknet! Og klart å holde meg våken resten av dagen, uten å være trøtt.

Mens de dagene jeg faktisk har sovet, er jeg faktisk i dårligere form..

Kansje du også kan prøve ut noe slikt?

Ps. hvordan har du det ellers?

Jeg har tenkt litt på dette å legge seg å sove på formiddagen fordi man er trøtt. Jeg har hatt dager hvor jeg har lagt meg til å sove en time el to etter å ha levert ungene på skolen.

Men i det siste har jeg tenkt - nei søren heller, nå skal jeg _ikke_ legge meg samma hvor trøtt jeg er.

Derfor har jeg kokt kaffe, drukket en kopp for så å finne på noe å gjøre (kjedelige ting eller ikke, jeg gjør begge deler). Etter en stund med noe aktivitet, har jeg faktisk våknet! Og klart å holde meg våken resten av dagen, uten å være trøtt.

Mens de dagene jeg faktisk har sovet, er jeg faktisk i dårligere form..

Kansje du også kan prøve ut noe slikt?

Ps. hvordan har du det ellers?

Det er vel beste løsningen, men jeg klarer ikke alltid ta meg sammen. samme hva aktiviteten er så gir jeg så lett opp.

Men idag så går det fint så langt, vært ute, og det hjalp mye ! sitter og pussler med ting og tang nå, og er ikke så trøtt lenger. Dumme er at noenganger så sovner jeg ikke på kvelden igjen! Da hender det at det blir 2 døgn våken, og det blir litt mye, da blir jeg helt kaotisk :)

Har det helt forjævlig ellers, hehe :) Har vært mye deprimert siste ukene, skylder på været...! det er for fint! :P

Helt ute jeg, vet ikke hva som har skjedd med folk her i det siste.. Føler du at du får god hjelp nå? Går det fortsatt ok på jobben ?

Gjest Jente31

Det er vel beste løsningen, men jeg klarer ikke alltid ta meg sammen. samme hva aktiviteten er så gir jeg så lett opp.

Men idag så går det fint så langt, vært ute, og det hjalp mye ! sitter og pussler med ting og tang nå, og er ikke så trøtt lenger. Dumme er at noenganger så sovner jeg ikke på kvelden igjen! Da hender det at det blir 2 døgn våken, og det blir litt mye, da blir jeg helt kaotisk :)

Har det helt forjævlig ellers, hehe :) Har vært mye deprimert siste ukene, skylder på været...! det er for fint! :P

Helt ute jeg, vet ikke hva som har skjedd med folk her i det siste.. Føler du at du får god hjelp nå? Går det fortsatt ok på jobben ?

Hvorfor sovner du ikke på kvelden igjen? Er det slik om du står opp i rett tid om morgenen også?

Dumå prøve å ikke gi opp så lett :-) du må prøve å pushe deg selv litt mer, kansje. Jeg har måttet gjøre det selv, og det har faktisk funka fint.

Kjedelig å være deprimert. Liker du ikke lyset/finværet? Jeg var sånn før. Gledde meg alltid til våren, men når den kom ble jeg deppa..

Det går ellers fremover her. Har kommet et godt stykke på vei. Har hatt ni utredningstimer (++) til nå. Driver og øver meg på ting, gjør lekser :-) samt ikke minst prøver å følge grublerådet, noe min behanler har videreført.

Er en deilig følelse å kunne nyte litt av det som skjer rundt meg osv. Det er ganske nytt for meg. ha fokusen utover, ikke innover / være fjern osv.

Jobben stortrives jeg i. Den gjør meg virkelig godt. Men jeg har fremdeles en utfordring igjen, som jeg må kaste meg uti snart nå, og det er å stå bak disken og ekspedere kunder.

Ble ellerst enig med fastlegen om å øke til 50 % nå, det er jeg klar for. Har dessuten blitt fast ansatt :-) Så brikkene faller på plass, etterhvert, synes jeg. Er godt. Men, jeg har selvsagt mine nedturer fortsatt. Men så lenge jeg nå er klar over det, så aksepterer jeg det.

Hvordan går det med deg og bosituasjon? Hvordan går det til psykiater, dps, behandlingssituasjon - får du god hjelp nå?

sender deg en dataklem før jeg må hente mine barn på skolen (tiden går så fort når man sitter på pcen:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...