Gjest bekymrahh Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 En venninne av en venninne bekymrer meg. Hun sliter psykisk, men lar dette gå utover andre. Det som er saken er at hun tror at alt ordner seg om hun finner en mann, men alle menn hun har hatt har sviktet henne etter kort stund. Hun selv tror det er mennene det er noe i veien med, men en kan jo begynne å lure. kan hende er det typen hun faller for? Eller måten hun går fram for å få dem? Hun kler seg sexy, og sjekker dem opp enten på utesteder - eller via profiler på nett. På profilene har hun masse sexy halvnakne bilder... Jeg tror hun lokker til seg gutter med feil motiv. Om hun vil ha en seriøs fyr som vil ha et seriøst forhold, virker hun jo ikke så veldig seriøs med sin sexy image. Det går an å være sexy uten å være vulgær og billig. dette har vi prøvd å si til henne vi venninnene, men hun tror at hun må kle seg sånn for å få sjans hos gutter fordi hun tror hun er så stygg uten all den sminka og de sexy klærne. En annen ting er at hun blir så opphengt i disse guttene, hun finner jo alltids en ny en, men i en lang periode er hun skikkelig opphengt i denne ene. f.eks. Arne. Åh det finnes ingen andre i verden for meg enn Arne... Hvorfor ringer han ikke buhuu og bla bla... Slik holder hun på i månedsvis, vi vennene ser jo tegna til at han ikke bryr seg, hvorfor skulle han ellers plutselig ikke gidde å svare på sms osv? Men hun tror de er ment for hverandre fordi hun aldri har følt så sterkt for noen og bla bla.. Men samme leksa sa hun om forrige fyr og forrige der igjen, t il hun endelig traff en ny en som fikk henne til å glemme. Hvis vi vennene gir råd blir hun bare sur og sier at vennene ikke bryr seg og bla bla. nå er hun sur fordi vi vennene er begynt å bli etablerte, mens hun fortsatt er singel, hun føler vi svikter dem, for nå kommer vi sikkert til å glemme henne. Det hun tenker på er nok at nå har hun ingen å gå ut på byen med... men å gå ut på byen med denne dama er ikke gøyt for venner, for straks hun ser en fyr forsvinner hun og danser med han hele kvelden og blir spandert på. Skikkelig gøyt hvis det kun er en venninne som er med henne... Så hva skal vi gjøre og si? Hun er så opphengt i det med at en fyr vil ordne hennes problemer. et annet problem er at hun ikke tør å vise seg uten sminke om hun blir sammen med en fyr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304887-destruktiv-venninne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg tror egentlig ikke det er så veldig mye dere kan gjøre med dette. Dere har jo forsøkt det mest innlysende, å snakke med henne, men dette går tydeligvis ikke inn. Hun har tydeligvis sin egen oppfatning av hva som skal til for å skaffe seg en mann. Og disse metodene kommer hun til å sverge til uansett om dere venninnene prøver å formidle til henne at det fungerer dårlig. Hun er nok nødt til å både prøve og feile, kanskje mange ganger til, før hun evt. finner ut selv at hun bør skifte sjekke-taktikk. Hun virker veldig usikker på seg selv som person, og overkompenserer for dette ved hjelp av klær og sminke. Selvom du ikke sier hvor gamle dere er, så antar jeg at dere er over den yngste ungdommen siden dere har begynt å etablere dere i forhold. Tror det beste dere kan gjøre, er å prøve å holde dere litt nøytrale i forhold til hennes gutte bekjentskaper, men støtte henne i hennes opp og ned turer. Prøv å finne en balanse mellom å jatte litt med henne, men samtidig snakke litt fornuft til henne hvis hun ber om råd, eller dere ser at hun er på vei i helt gal retning.. Men som sagt: Jeg tror hun først og fremst må finne ut dette selv, enda det er svært frustrerende å stå på sidelinja og se noen gjøre tabbe etter tabbe... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/304887-destruktiv-venninne/#findComment-2474472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.