Gjest OCD_my Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 Jeg har gått på 100 mg Zoloft pga tvangslidelse. Fordi jeg har gått veldig mye opp i vekt, har jeg nå fått bytte til 20 mg Fontex i stedet. Noen som vet om dette kan hjelpe på vekten? Og eventuelt hvor lang tid det vil ta før jeg merker noen forskjell? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 Det _kan_ hjelpe, men det er ikke sikkert. Dersom det hjelper,burde du merke redusert matlyst etter ca en uke. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 Det _kan_ hjelpe, men det er ikke sikkert. Dersom det hjelper,burde du merke redusert matlyst etter ca en uke. Hei ! Jeg brukte Fontex tidligere. Jeg er tynn, men gikk ikke opp noe i vekt. Hørt at Fontex er et av få SSRI som ikke gir vektøkning - snarere tvertimot. Det blir jo bla. brukt også mot bulemi. 0 Siter
AnnaSara Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Jeg la på meg 20-25 kg. på seroxat og skiftet til Fontex. Får ikke på langt nær så stor matlyst av de - og gikk ganske fort ned 10 kg. Nå har det stabilisert seg og jeg strever litt med å komme meg videre ned. På meg virket seroxat noe bedre i forhold til angst og depresjon....men jeg velger Fontex pga. vekt. Lykke til. Det er forsøket verd! 0 Siter
Gjest OCD_my Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Tusen takk for oppmuntende svar! Jeg synes allerede at jeg har både mindre matlyst og -søtsug. Krysser fingrene for at jeg skal klare å komme meg ned i vekt igjen nå :0) 0 Siter
Gjest gråuwse! Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Tusen takk for oppmuntende svar! Jeg synes allerede at jeg har både mindre matlyst og -søtsug. Krysser fingrene for at jeg skal klare å komme meg ned i vekt igjen nå :0) lykke til jeg gikk ned 5 kg av fontex(var slank fra før da hvis det hørtes lite ut hehe) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.