Gå til innhold

Jeg vil, jeg vil og kan, med får det ikke til.....

Anbefalte innlegg

Gjest Tenkerens dilemma

Hei, jeg sitter å lurer på om jeg skal kontakte en psykiater eller en lege, men tør ikke ta steget. Det er vel allerede her problemene starter. Jeg tenker "logisk" og har gode ideèr om hva som bør gjøres, men kommer aldri så langt at det blir gjort. Jeg vet oftest hva som skal til for å gjennomføre noe, men får det ikke gjort. Har mange påbegynte ikke-gjennomførte oppgaver. Jeg føler meg nesten lat fordi jeg ikke gjør det jeg burde, men vet med meg selv at når jeg først er i gang er det ingen som klarer å holde tritt. Jeg er et utpreget "ja"-menneske og sier alltid ja til en utfordring, selv om jeg innerst inne kanskje vet at det kommer jeg aldri til å klare. Det jeg egentlig lurer på er om det finnes terapier, psykiatriske hjelpemidler som kan hjelpe en å "bli bedre". Jeg vet at for å få ting gjort er det bare å gjøre det, men det er her det stopper opp. Dette har tidligere ikke vært noe problem, men nå merker jeg at det begynner å slite på psyken.

Fortsetter under...

Nesten alle jeg har møtt (særlig her) som sier at de ikke kommer seg til behandling eller får gjort noe med sin situasjon fordi de er late, er egentlig bare pisseredde for å ta tak i det vonde. Den andre unnskyldningen folk har, er at "det er så mange andre som har det verre enn meg, jeg vil ikke ta opp plassen i psykiatrien".

Det er INGEN som lar være å få gjort noe med elendigheten sin bare fordi de er late.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...