Gå til innhold

Kunsten å tenke negativt

Anbefalte innlegg

Hei.

Kunsten å tenke negativt - heter hilmen fra 2006. NORSK.

Den har hått terningkast : 5 (VG), 5 (Aftenposten), 5, (P4), 5 (Film) og 5 (Spirit).

Noen av dere som har sett den ? Gikk på kino. Nå på DVD.

I rollene : Frøtjøv Såheim, Kirsti Eline Torhaug, Marian Saastad Ottersen, Kari Simonsen, Per Schaaning og Kjersti Holmen.

Plot:

Geirr,bundet til rullestolen etter en trafikkulykke, har nådd enden av sin egen blindvei.

Isolasjon, våpenfiksering, kreativ egenmedisirering og grenseløs bitterhet gjør at kjæresten hans ikke lenger vet hva hun skal gjøre.

I et siste desperat forsøk på å redde forholdet, inveterer hun hjem den kommunale positivitetsgruppa, som med hjelp av den løsningsfokuserte metoden - ser muligheter ii selv de sorteste hull.

Det er duket for et intenst døgn, der Geirr ikke ønsker å se på posivitet på noe som helst.

Han får etterhvert gruppens medlemmer med seg: først på å nedkjempe gruppas leder.

Fullstendig fritatt fra å tenke positivt, kjemper de seg deretter gjennom en natt med fortvilelse, konfrontasjoner og ubehagelige sannheter, inntil dagen gryr og de igjen kan øyne lyset.

Positivitetgruppa har lært seg kunsten å tenke negativt....

Komedie - 15 år.

Lei eller kjøp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305015-kunsten-%C3%A5-tenke-negativt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikke sett den men har sett et klipp - han fyren snakker - og så sier de andre - nei, nei, nå tenkte du positivt. Helt fantastisk. det er jo slik livet er. Se filmer av Aki Kaurismäki. De er kjempefine.

Kom på at jeg så en film av aki kaurismäki som het mannen uten minne. Var noe med den som jeg likte, for jeg husker navnet veldig godt, trodde jeg var blant de få:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...