Gå til innhold

hva er et sunt temperament?

Anbefalte innlegg

Gjest balansekunstneren

jeg er i en dramagruppe sammen med en dame som kan bli fryktelig sint. Når hun blir sint så hyler og skriker hun, og kaster ting. Akkurat som en trassig treåring som ikke har fått is. Hun mener at hun bare har et sterkt temperament, og at det er mer annerkjent utenfor Europa.

Men er dette et vanlig sunt temperament når omgivelsene rundt plages av det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305040-hva-er-et-sunt-temperament/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer nok at andre deler av verden har høyrere toleransegrense for temperament.Er hun europeisk da? Uansett kan det høres ut som hun bruker det som unnskylding for å oppføre seg på denne måten. Høres ut som litt i meste laget sint ut spør du meg.

Det er jo riktig at grensen for det akseptable, både i utagerende og puslete retning er sterkt kulturelt betinget. Men jeg tror du vil finne svært få kulturer som synes det er OK å kaste ting rundt seg. Blir jo både rot og ødeleggelse av slikt.

Uansett skader det ikke å gjøre noen kulturelle tilpasninger. Her til lands er slik adferd langt over streken.

Synes det kulturelle argumentet i denne sammenhengen låter mest som bortforklaring / en billig unnskyldning for umoden adferd.

Et minstemål av hensyn til omgivelsene er vel også et ganske allmennkulturelt krav.

mvh

Gjest best wishes

Det stemmer nok at andre deler av verden har høyrere toleransegrense for temperament.Er hun europeisk da? Uansett kan det høres ut som hun bruker det som unnskylding for å oppføre seg på denne måten. Høres ut som litt i meste laget sint ut spør du meg.

Hun er europeisk ja. Jeg synes også det høres ut som en dårlig unnskyldning for å tilpasse seg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...