AneSofie Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg har gått på fontex i mange år mot depresjon, tvangstanker/handlinger og spiseforstyrrelser. Psykologen min mente ( også jeg selvfølgelig) at jeg nå ikke har så særlig god effekt lengre, men en del bivirkninger ( blant annet veldig svette ). Hun konfererte med en psykiater som mener at jeg bør prøve en kombiansjon av cipralex og zyprexa. En kombinasjon som visstnok skal være god for spiseforstyrrelser og OCD. Jeg tok kontakt med min fastlege og forklarte situasjon og han skulle ringe denne psykiateren, og så ringe meg tilbake. Jeg skulle i mellomtiden bare slutte på fontex ( som nå er fem uker siden ). Jeg hørte ikke noe fra min lege etter dette, ringte og spurte på kontoret og de skulle gi beskjed. Men den gang ei. Min psykolog har også ringt... Så bestilte jeg time og var der, og han hadde snakket med psykiateren - i mellomtiden hadde jo jeg også funnet litt ut om disse medisinene og jeg er LIVREDD og det mener jeg for å legge på meg, og da var det ikke hyggelige ting jeg leste om akkurat disse medisinene, værst selvfølgelig med zyprexa. Og jeg sa til legen min at han måtte ringe å høre litt mer fordi jeg er så redd for å gå opp i vekt, og da ville han ikke skrive ut noe, men ringe en gang til. Men siden har jeg ikke hørt noe.. og jeg har igjen ringt og sagt at det begynner å haste litt fordi jeg kjenner jeg faller lengre og lengre ned og er blitt veldig deprimert :-( NHD: Kan du kommentere disse medisinene og denne kombinasjonen i forhold til min angst for å gå opp i vekt? Veldig takknemlig om jeg får svar NHD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305063-f%C3%B8ler-jeg-ikke-blir-tatt-p%C3%A5-alvor-av-fastlegen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prøv og se Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det er en del som får veldig appetitt av Zyprexa, jeg var en av de. Appetittøkningen kommer med en gang så det er jo bare å prøve å se. Blir du sulten kan du bytte til et annet AP. Ellers kan du se felleskatalogen for fakta om disse preparatene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305063-f%C3%B8ler-jeg-ikke-blir-tatt-p%C3%A5-alvor-av-fastlegen/#findComment-2476622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.