Gå til innhold

Om å ringe sin behandler/nhd?


Anbefalte innlegg

Gjest Jente31
Skrevet

Er det mas eller greit/akseptabelt å ringe sin behandler hvis det gjelder noe som ikke kan vente til neste time?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest D*lilith
Skrevet

Vil tro at det ikke er mas,det er jo mange som gjør det om det er viktige ting : )

Gjest hvor kritisk
Skrevet

Hvis sykdommen din akutt har forverret seg kan du ringe, evt du er i ferd med å bli psykotisk.

Jeg har ikke ringt min behandler av andre årsaker.

Skrevet

Dersom avtalen er slik at behandleren sier du kan ringe, er det greit å ringe. I motsatt fall tenker jeg at det bør vel i så fall være ytterst nødviktig? Jeg har ikke peiling på hvordan behandlere praktiserer slikt, men jeg ville trodd det kanskje var mindre "klamt" å sende en mail? Da kan i det minste vedkommende velge å svare når h*n har tid.

Gjest M_B_25
Skrevet

som andre påpeker;litt avhengig av hva dere har avtalt.min lege lar meg ringe hvis det dukker opp noe:)

Skrevet

De fleste behandlere har vel kanskje ikke direktelinje? Da kan du jo ringe å snakke med "sentralborddamen" så er nok sikkert hun i stand til å vurdere om det er nødvendig å snakke med behandler. Jeg hadde prøvd dette, i hvert fall.

Og skulle du ringe direkte til behandler, vil vel han enten gi deg svar eller vurdere det slik at det kan vente til neste time...

Gjest liten løve
Skrevet

Kan det ikke vente så kan det ikke vente. Da må du jo bare ringe.

Gjest R_Fiona
Skrevet

Mange behandlere har ringetider, men siden du ikke har hørt noe om det, er det mulig som en av de andre påpekte her, at du kan ringe til et sentralbord å forhøre deg.

Synes uansett du skal ta opp dette med kontakt mellom timene neste gang dere møtes. Det er så mye lettere for deg og behandler hvis dere har snakket om dette.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er bare å ringe sentralbordet. Enten får du snakke med han, eller så ringer han tilbake når han er ledig.

Tilgjengelighet og service er vikig hos oss.

Gjest Jente31
Skrevet

Det er bare å ringe sentralbordet. Enten får du snakke med han, eller så ringer han tilbake når han er ledig.

Tilgjengelighet og service er vikig hos oss.

Jeg ringte en gang før, da ringte han tilbake. Han fikk ikke tak i meg med det første (var på jobb og har ikke lov å ha mobil der), og prøvde å få tak i meg to-tre ganger.

Det kaller jeg service, ja :-)

Men grunnen til at jeg spurte her, var at jeg glemte å spørre han om det var ok å gjøre det. Jeg liker ikke å trå over noen grenser, så tusen takk for svar.

Takk til dere andre som engasjerte dere også :-)

Skrevet

Jeg ringte en gang før, da ringte han tilbake. Han fikk ikke tak i meg med det første (var på jobb og har ikke lov å ha mobil der), og prøvde å få tak i meg to-tre ganger.

Det kaller jeg service, ja :-)

Men grunnen til at jeg spurte her, var at jeg glemte å spørre han om det var ok å gjøre det. Jeg liker ikke å trå over noen grenser, så tusen takk for svar.

Takk til dere andre som engasjerte dere også :-)

Han hadde nok ikke ringt deg tilbake 2-3 ganger om han ikke likte det

Gjest Jente31
Skrevet

Han hadde nok ikke ringt deg tilbake 2-3 ganger om han ikke likte det

Så langt tenkte jeg ikke :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...