Gjest bittelitt bekymret Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Jeg har nå de siste dager hatt en del episoder som er ubehagelige. Det starter med at det strammer seg på høyre side i hodet. Samtidig blir hørselen min dårligere på denne siden, det er akkurat som om lydene forsvinner lengre og lengre bort. Jeg blir også veldig svimmel, det er som å sitte i en karusell. Alt går rundt. Dette står på i kanskje ett minutt og etterpå er jeg litt nummen i hodet og i øyenen. Det er meget ubehagelig når disse episodene inntreffer, og jeg må avbryte samtaler og liksom holde meg fast i noe fordi det kjennes ut som om jeg kommer til å besvime, uten at jeg egentlig vet hvordan det kjennes for jeg har aldri tidligere besvimt! Dette kommer med jevne mellomrom i løpet av dagen, og er ubehagelig. Jeg kan ellers nevne at jeg er en frisk 25 år gammel kvinne med ett barn på 1 1/2 år. Jeg lever i ett stabilt samboerforhold, og lever et helt normalt liv med lite alkohol og normalt kosthold. Jeg trener også regelmessig og er i god fysisk form. Jeg bruker medikamentet Tetram 20 mg. en tablett hver kveld på grunn av Bektrew. Jeg har aldri merket bivirkninger på grunn av dette preparatet før, og stiller meg undrende til at dette kan være grunnen nå. Jeg skjønner at det kan være vanskelig for deg å uttale deg om hva dette er, men jeg tenkte allikevel jeg skulle se hva du mener om dette. Svimmelhet er noe jeg forbinder med eldre mennesker eller syke mennesker, og jeg klassifiserer meg ikke i noen av disse gruppene. Jeg vet også at svimmelhet og slike diffuse symptomer som jeg her beskriver ofte kan stamme i fra stress og bekymringer eller er psykosomatisk betinget. Jeg klarer ikke å finne noen bekymringer, stress eller noe psyksik av noe art som kan forklare dette. Ikke engang søvnmangel på grunn av en aktiv liten krabat! Håper du har noen kloke råd eller tips til hvorfor dette inntreffer, og hva jeg bør gjøre med det! På forhånden takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30518-svimmelhetsanfall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Jeg tror i alle fall ikke det er grunn til å være noe mer enn "bitte litt" bekymret. Den vanligste årsaken til slike symptomer er som du skriver muskelspenninger og "stress". Et alternativ kan være Menieres sykdom, som skyldes en irritasjon av strukturer i det indre øre med nedsatt hørsel, øresus og kraftig svimmelhet som de typiske symptomer. Det siste utredes nærmere hos en øre-nese-hals spesialist, så kanskje du skulle få time hos en slik spesialist ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30518-svimmelhetsanfall/#findComment-121471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 25. juni 2001 Del Skrevet 25. juni 2001 Hei Jeg kjente igjen disse symptomene. Jeg hadde noe lignende for noen år tilbake. Mine svimmelhetsanfall kom rett og slett av at jeg hadde for mye vann i kroppen. Ca. 10 liter for mye. Det kan du fort få sjekket ut, om det kan være det samme hos deg. Jeg trodde også en stund at jeg hadde Meniers sykdom, slik som legen her foreslår. Håper du finner ut av det fort, og slipper å gå så lenge som jeg. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30518-svimmelhetsanfall/#findComment-121514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.