Gå til innhold

Ute av forholdet - men hva nå?

Anbefalte innlegg

Gjest jentaa23

Som jeg har skrevet her tidligere så har jeg for ikke lenge siden brutt ut av et heller destruktivt forhold. Bruddet var dramatisk, han banket meg opp rett og slett. Husker ikke helt hva som skjedde. Fortrengt det? Er som en lysbildeframvisning som går om og om igjen.

Er vanligvis en veldig følsom person, og griner ofte både når jeg er glad og når jeg er lei meg.

Men nå virker det som jeg har gått i vranglås.

Er redd for å 'gå inn i' de vanskelige følelsene. Å ta ting innover meg. Er over mannen, men ikke det han gjorde mot meg.

Hva er det lureste? Å gå helt ned i dritten og avreagere (hvordan??) - eller å legge det bakerst i hodet og prøve å gå videre?

Er så redd for å tenke på det som har skjedd. Redd for at om jeg tar det innover meg, så kommer jeg ikke til å få puste.

Har hatt tilfeller av panikkangst noen ganger tidligere. Er redd for at om jeg begynner å tenke for mye når jeg er aleine så kommer jeg til å bli hysterisk - er redd for å ikke få puste.

Er langt borte fra familie, og har få her som jeg stoler på.

Har vel forsåvidt noen jeg kan snakke med, men det er som om der er en sperre - følelsene vil ikke ut. Eller jeg lar dem ikke.. Er redd for hva som kan skje? Vet ikke.

Vet ikke heilt hva jeg vil med dette innlegget.

Føler meg aleine. Sterk, men på autopilot.

Redd for å gå på en sprekk, plustelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305184-ute-av-forholdet-men-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jentaa23

Jeg anbefaler at du nu prioriterer nåtid og fremtid. Prøv å bygge opp styrke til å fungere godt i hverdagen.

Psyken har enorme egenskaper tilå legge ting bak seg.

Ja..

Haaper jeg klarer det.

Er bare redd for at det plutselig ikke gaar lenger. Saerlig siden jeg staar foran en utrolig stressende periode med eksamener som krever max fokus. Har ikke tid til aa aa ikke vaere paa topp..

Tenkte kanskje det skulle vaere lurt aa bare sette seg ned et par dager og virkelig grave seg ned. Aa faa blaast ut litt liksom..

Men orker ikke det heller.

Satser paa at du har rett :)

Takk for svar, og ha en god kveld!

Ja..

Haaper jeg klarer det.

Er bare redd for at det plutselig ikke gaar lenger. Saerlig siden jeg staar foran en utrolig stressende periode med eksamener som krever max fokus. Har ikke tid til aa aa ikke vaere paa topp..

Tenkte kanskje det skulle vaere lurt aa bare sette seg ned et par dager og virkelig grave seg ned. Aa faa blaast ut litt liksom..

Men orker ikke det heller.

Satser paa at du har rett :)

Takk for svar, og ha en god kveld!

Traumer og hvordan en skal forholde seg til dem er et mye omdiskutert tema blant fagfolk. Mange mener at en kommer ikke videre uten å ha snakket om og bearbeidet episoder og traumer, mens andre mener det bare gjør vondt verre og er lite effektivt og "grafse i dritten".

Jeg har de siste ti årene valgt å være så positiv jeg greier, bite tennene sammen og gjøre det beste ut av situasjonene som dukker opp. Men det siste par årene har jeg utviklet spiseforstyrrelser og angst som dukker opp like gjerne når jeg står i kassa på Rema eller hjemme alene foran tv-en. Å jeg er også veldig skvetten av meg... Alt dette skyldes nok ubearbeidde minner og kan være et helvete til tider. Gjør det du føler er rett, men husk at en kommer aldri videre visst en lar bitterhet og hatet taaa tak i deg. Ønsker deg alt godt! Verden ligger foran deg med tusenvis av muligheter!

Gjest jentaa23

Traumer og hvordan en skal forholde seg til dem er et mye omdiskutert tema blant fagfolk. Mange mener at en kommer ikke videre uten å ha snakket om og bearbeidet episoder og traumer, mens andre mener det bare gjør vondt verre og er lite effektivt og "grafse i dritten".

Jeg har de siste ti årene valgt å være så positiv jeg greier, bite tennene sammen og gjøre det beste ut av situasjonene som dukker opp. Men det siste par årene har jeg utviklet spiseforstyrrelser og angst som dukker opp like gjerne når jeg står i kassa på Rema eller hjemme alene foran tv-en. Å jeg er også veldig skvetten av meg... Alt dette skyldes nok ubearbeidde minner og kan være et helvete til tider. Gjør det du føler er rett, men husk at en kommer aldri videre visst en lar bitterhet og hatet taaa tak i deg. Ønsker deg alt godt! Verden ligger foran deg med tusenvis av muligheter!

Jaa..

Det som er 'rett' for noen er kanskje ikke det for alle..

Jeg veit ikke.

Veit bare at jeg fungerer bra og er positiv så lenge jeg ikke drikker alkohol.. Litt skummelt det også? Blir en skikkelig festbrems etterhvert dersom jeg skal bryte sammen hver gang jeg skal ut med venninner eller noe..

Men når jeg prøver å ta tak i ting når jeg er edru/aleine så er det bare som om det er blokkert.

Tusen takk for svar uansett - fint å vite at det 'er noen der ute'.

Ha en fin dag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...