Gå til innhold

Bi- eller unipolar?

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrigpetrin

Tom, tiltaksløs men samtidig rastløs, og vil slå hardt i veggen eller ta meg helt ut fysisk, prøver det siste da det er mest konstruktivt. Det virker kanskje friskt, men det gir ikke glede, tar bare litt av uroen. Vil helst dø. Føler alt er tungt, men greier likevel stå opp, stelle meg osv. Tidlig oppvåkning og oppstykket søvn. Blandet episode innen bipolar, vanlig depresjon, personlighetsforstyrrelse??

Kan man ha hypomani uten at man trenger mindre søvn? At man sover 7-8 timer og bare orker utrolig mye og er gladere og mer utadvendt enn vanlig?

Hvor ofte er depresjoner med melankoli del av bipolart spekter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305203-bi-eller-unipolar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

Det er ikke godt å si. Har selv en bipolar type 2. Under hypomani sover jeg lite, men jeg kan dessverre ikke svare på om dette må være et tilstedeværende symptom. Dog er det et veldig sannsynelig symptom.

Jeg er ikke lege, så jeg synes du skal kontakte en. De tingene du nevner kan nok både være en blandingsepisode eller annet. Du nevner jo en del symptomer på depresjon også. Kanskje det kan være en atypisk sådan. Oppsøk lege du, for du skal ikke gå der å slite sånn. Du fortjener bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305203-bi-eller-unipolar/#findComment-2477893
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...