Gå til innhold

Trening som virksom terapi,

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig kommet godt i gang med trening.Nå skal det sies at jeg også går på cipralex som jeg selv mener hjelper endel.

Trening har en helt utrolig effekt for meg.For eksempel i går så våknet jeg med en slags svart sky over meg.Deppa og sur og alt virket vondt og slitsomt.Sånn lei av alt følelse.Men etter bare 15 minutter med kondisjonstrening så merket jeg at jeg ble i bedre humør og følte meg lettere.Det skal sies at på disse dagene hvor jeg har det vanskelig er det et ork å dra på trening og jeg stritter i mot så godt jeg kan.Lager unnskyldninger for meg selv.

Men jeg har oppdaget at nåt jeg går dit så blir ofte dagene lettere etterpå.Jeg kan til og med føle en skikkelig god lykkefølelse inni meg til tider i forbindelse med trening som er en herlig følelse.Jeg har også opplevd at etter jeg begynte å trene så har det gitt positive ringvirkninger på resten av livet mitt.For eksempel at jeg blir flinkere til å strukturere meg.Mindre lat og tiltaksløs og blir flinkere til å ta tak i andre ting som husarbeid og studier og kostholdet mitt.Så er det bare å håpe at dette varer.

En hører ofte at en ikke kan ta seg sammen når en er deprimert.At en på en måte er i sine egne følelser og tankers makt.Og at en blir viljestyrt av selve depresjonen.Jeg har vært dønn deprimert og vet hvor vondt det er.Jeg har fortsatt noen dager som er veldig pyton og vanskelig og hvor jeg er deppa og gretten.Men det er mange gode for tiden egentlig også.

Jeg lurer på om jeg kan ha en slags svigninger.For når jeg er i en god periode får jeg til veldig mye.Ikke noe sånt at jeg er manisk eller noe.Men så kan jeg få perioder hvor jeg har litt lyst å gi F i alt og liksom utagere og husarbeid og trening og lesing etc gidder jeg ikke bry meg om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305282-trening-som-virksom-terapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...