Gå til innhold

Magesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt 27åring

Jeg er en gutt på 27år. Jeg bråvåknet med bryst og magesmerter for ca 1 uke siden. Alle prøver jeg har tatt er ok, og etter å ha blitt satt på "Omeprazol ratiopharm" 20mg og 3 dagers sykemelding, skulle vist alt være bra. En uke senere ligger jeg våken hver natta og sovet kanskje 5t den siste uke. Da har jeg vondt i høyreside og rundt brystbeinet. Dette stråler ut i øvre del av ryggen. Jeg begynner å bli ganske gal av alle de smertene og lurer på hva dette kan være? Legen sier, magekatar, men jeg har liten tro på dette. Siden symptomene er der mer eller mindre 24/7. Smertestillende hjelper i liten grad eller ikke i det hele tatt. Går ellers ikke på faste medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305363-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Du beskriver at du har smerte på høyreside av magen og rundt brystbeinet. Dersom dine symptomer skyldes magekatarr skal omeprazol (som du er blitt satt på) vanligvis hjelpe. Dersom du ikke har noe effekt av dette synes jeg det vil være riktig å vurdere ultralyd for å vurdere bl.a. leveren/galleblæren for å utelukke andre årsaker. Dersom dette ikke gir noe svar kan CT av nedre del av lungene/abdomen (særlig dersom du har sterke konstante smerter uavhengig av bevegelse) også vurderes. Jeg regner med at din lege har sjekket en rekke blodprøver bl.a. leverprøver men hadde kanskje spurt direkte om dett sistnevnte i tillegg. Du må ikke bli oppgitt - man skal kunne finne ut av dette og hjelpe deg videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305363-magesmerter/#findComment-2483582
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...