Gå til innhold

Hva er best, eller verst?

Anbefalte innlegg

Gjest how much

Jeg bruker nå litium. Sitter her og funderer og veier litt for og imot. Har veldig mye ekle bivirkninger av denne medisinen. Samtidig er jeg veldig bra psykisk. Så hva gjør jeg da?

Jeg legger på meg, har diare, magekramper, kvalme, smerter i musklene, skjelver.

Men så er det bare det at jeg er i kjempeform ellers. Ser for første gang på lenge at jeg kanskje har en framtid. Har lyst og energi til å gjøre ting, takler stress litt bedre, mennesker er ikke så farlige, føler meg ,,,ja, FRISK er kanskje ordet.

Prøver å spise sunt, trimme, men ser at jeg legger på meg likevel. Men jeg tror faktisk jeg heller velger noen kilo og slipper sykdommen. Egentlig er det bare blåbær i forhold.

Det er diareen som er verst egentlig. Skulle hatt med meg et toalett hele tiden, det hemmer meg. Kan springe på do 4-5 ganger i løpet av en time når det står på som verst. Gode råd mottas med takk!

Poenget var at når man har vært psykisk syk og hatt det veldig ille i mange år, så tåler man veldig mye bivirkninger, når man slipper denne psykiske smerten, det å leve i mørket, måtte slite for alt. Må da være bedre å være glad og ha litt for mange kilo, enn å være slank og grinete, deppa og negativ?

Vel, skal ta med meg litiumen min og gå og legge meg nå, god natt :))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305479-hva-er-best-eller-verst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest yumsska

Kanskje du kan minke bivirkningene hvis du kan gå ned bare litt i dose? Uten å miste virkningen?

Hvor lenge har du brukt litium forresten, jeg hadde nemlig bivirkninger som diare og magekramper i begynnelsen. Diare ga seg etter noen uker tror jeg, magekrampe hadde jeg en gang om dagen i kanskje et halvt år... Så ga dette seg også...

Skjønner deg forøvrig veldig godt...

Diare og magesmerter er ingenting i mot psykisk smerteHELVETE!...

Men man skal jo leve med det i lengre tid også... Håper det ordner seg for deg.:)

Gjest Jente31

''Poenget var at når man har vært psykisk syk og hatt det veldig ille i mange år, så tåler man veldig mye bivirkninger, når man slipper denne psykiske smerten, det å leve i mørket, måtte slite for alt. Må da være bedre å være glad og ha litt for mange kilo, enn å være slank og grinete, deppa og negativ?''

Du har et godt poeng, og det er gledelig å lese at du er så ved godt mot.

Jeg håper likevel at dette er bivirkninger som går over etterhvert, det hadde selvsagt vært det aller beste :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...