Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har savnet at behandlere gir mer konkrete råd for hvordan man kan få det bedre og understreker hvor viktig det er. Jeg leser nå en kognitiv selvhjelpsbok hvor det gis mange konkrete råd og den viser også hvordan man selv er med på å opprettholde sin egen lidelse. Hvis jeg hadde visst dette tidligere, mener jeg at jeg ikke ville trengt å gå så lenge i behandling og jeg ville også lært å takle kriser bedre og unngått medisin. Det sitter i hodet. Bla bla behandling fungerer ikke for alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305566-praktiske-r%C3%A5d-ved-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hva heter boka du leser? Jeg har nettopp begynt i kognitiv terapi, jeg ba psykologen være mer presis på hva jeg kan gjøre for å hjelpe meg selv men synes jeg får litt flytende svar, slutte med negative tanker, slutte å bebreide meg selv... Jeg vil komme meg ut av denne elendigheten raskest mulig:)

Hei, hva heter boka du leser? Jeg har nettopp begynt i kognitiv terapi, jeg ba psykologen være mer presis på hva jeg kan gjøre for å hjelpe meg selv men synes jeg får litt flytende svar, slutte med negative tanker, slutte å bebreide meg selv... Jeg vil komme meg ut av denne elendigheten raskest mulig:)

Den heter Overvinn din depresjon. Husker ikke helt forfatteren, men du finner den sikkert hvis du søker på bl.a. bokkilden eller norli.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...