Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ødelagt for tiden.

Jeg fungerer bedre enn noensinne. Jeg jobber, og studerer, og greier begge deler veldig bra. Jeg har fått kontroll på de negative tankene. Jeg følte meg frisk for første gang.

Hvorfor føler jeg meg likevel forferdelig? Jeg skulle ønske familien min kunne skjerpe seg. Jeg skulle ønske de hadde taklet at jeg forsvant. Det gjør de ikke desverre, om de bare kunne taklet den lille krisen med sinnsro...

Jeg er bare så sliten. Jeg føler meg for gammel. Denne prosessen jeg er inne i skulle startet for 8 år siden, da jeg var ung, og hadde livet foran meg. Nå er ting for sent. Jeg takler ting nå, men er såpass gammel, føler at alt er utenfor min rekkevidde. Alt skal gjøres alene. Ensomheten er så tung, er det mulig å leve i en total ensomhet, og likevel kunne bli frisk? En psykolog er ikke noen magisk pille på dette området. Jeg har gått glipp av for mye. Jeg orker ikke mer. Jeg romantiserer min egen død, og føler en enorm ro. Herregud, så ødelagt jeg er. Er det mulig å noensinne bli frisk igjen?

Alle andre har levd sitt greie liv så lenge, mens jeg liksom skal starte på livet på nytt nå. Det virker umulig, og jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Det er umulig, og jeg er orker ikke mer, og er et ødelagt meneske.

Det å starte på nytt, og ta ansvar for alt selv på egen hånd etter så mange år er for vanskelig. Ingen gir deg noe gratis, og jeg har ingenting å gi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305671-starte-p%C3%A5-nytt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sikker på at du har masse å gi, Miles:-)

Selv om du vil takle kriser med sinnsro, så kan du ikke bestemme over hvordan andre skal reagere.

Du har rett i at psykologer ikke er en magisk pille, men hvorfor skal alt gjøres alene? Alle trenger andre mennesker og det er berikende med gode relasjoner for de aller fleste.

Skjønner at du blir deppa over å tenke på årene som har gått, og det er lov å tillate seg å være trist, men livet ditt er vel ikke over ennå? Eller er du nærmere 90 år nå? :-)

Start med der du har lyst eller med det du syns er viktigst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305671-starte-p%C3%A5-nytt/#findComment-2483097
Del på andre sider

Jeg er sikker på at du har masse å gi, Miles:-)

Selv om du vil takle kriser med sinnsro, så kan du ikke bestemme over hvordan andre skal reagere.

Du har rett i at psykologer ikke er en magisk pille, men hvorfor skal alt gjøres alene? Alle trenger andre mennesker og det er berikende med gode relasjoner for de aller fleste.

Skjønner at du blir deppa over å tenke på årene som har gått, og det er lov å tillate seg å være trist, men livet ditt er vel ikke over ennå? Eller er du nærmere 90 år nå? :-)

Start med der du har lyst eller med det du syns er viktigst.

Heisann.

Jeg hadde nesten håpet at ingen skulle svare på innlegget mitt, for det var litt i overkant sutrete, men bra at du likevel svarte på det. :-)

Av og til, likevel om jeg for tiden føler meg veldig bra, så skyller negative følelser over meg. Igår hadde jeg et sånn øyeblikk. Jeg følte meg bare ekstremt deprimert. Det å komme ut av en depresjon gjør at man plutselig blir svært obs på negative følelser når de først kommer. Jeg vil helst føle meg bra hele tiden, noe som er helt urealistisk, siden ingen føler seg på topp hele tiden. Jeg får bare prøve å roe meg ned litt, leve en dag om gangen, og ta ansvar for egne følelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305671-starte-p%C3%A5-nytt/#findComment-2483320
Del på andre sider

Heisann.

Jeg hadde nesten håpet at ingen skulle svare på innlegget mitt, for det var litt i overkant sutrete, men bra at du likevel svarte på det. :-)

Av og til, likevel om jeg for tiden føler meg veldig bra, så skyller negative følelser over meg. Igår hadde jeg et sånn øyeblikk. Jeg følte meg bare ekstremt deprimert. Det å komme ut av en depresjon gjør at man plutselig blir svært obs på negative følelser når de først kommer. Jeg vil helst føle meg bra hele tiden, noe som er helt urealistisk, siden ingen føler seg på topp hele tiden. Jeg får bare prøve å roe meg ned litt, leve en dag om gangen, og ta ansvar for egne følelser.

Jeg syns det var et fint innlegg som jeg fikk lyst til å svare på. Det virket ikke sutrete på meg.

Livet består av både godt og vondt, og jeg skjønner at når du har fått perspektiv på tingene så føles det også sterkere når det først skyller over, slik jeg har forstått deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305671-starte-p%C3%A5-nytt/#findComment-2483467
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...