Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann i midten av 20 årene som var veldig plaget av angst og skam i tenårene. Dette gjorde at jeg isolerte meg på de fleste plan i 17-18årsalderen. Med unntak av et godt år i militæret så har dette blitt min bane. På grunn av sterk angst, primært for kvinner har jeg i de siste årene kun hatt 08.00-16.00 jobber uten de helt store forpliktelsene og uttfordringene. Har sosialt samvær med noen gamle venner toppen 2 ganger i mnd. På èn måte holder angsten meg gående, det er min bøye i livet kombinert med det faktum at jeg fortsatt har det meste ugjort i livet, klarer jeg så vidt å overbevise meg selv til å komme meg på jobb og fortsette selvbedraget. Det er i de gode periodene jeg blir mest frustrert, når jeg ser klart og innser det absurde i å sette hele livet over styr p.g.a dårlige minner 10 år tilbake.. Men for det meste av tiden befinner jeg meg i en halvvåken, flyktig tilstand, i perioder totalt nede i underbevisstheten. Uansett så var vel spørsmålet mitt om det er snakk om at jeg kan lide av en form for nevrose, et slags korrupt mønster jeg ikke klarer å komme meg ut av. Kan fastlegen utstede antidep. o.l. eller må det registreres hos en psykiater takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305674-nevrose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...