Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210076317' post='3868987]

Hei.

Jeg skulle egentlig bli lagt inn i dag, men av praktiske årsaker så gikk ikke det. Så jeg får ta røntgen her hjemme på sykehuset, skal inn på torsdag.

Spennendes dette! Skal tenke på deg, og håpe du blir litt klokere etter oppholdet.

God tur!

Ok..

Jeg får sikkert ikke svar på undersøkelsen før jeg skal innlegges.. Skal bare ned å ta den PET-scan.

Så svarene får jeg nok først i slutten av mai..

Men, blir spennende det her..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2483150
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ok..

Jeg får sikkert ikke svar på undersøkelsen før jeg skal innlegges.. Skal bare ned å ta den PET-scan.

Så svarene får jeg nok først i slutten av mai..

Men, blir spennende det her..

Det var det ja, PET først. Jeg er så svimete om dagen, har vært litt mye, og skjer litt mye fremover, så jeg glemmer alt.

Er ikke så vant med aktivt liv jeg vet du, så jeg er blir jo sliten bare av tanken i forkant ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2483152
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210076775' post='3868991]

Det var det ja, PET først. Jeg er så svimete om dagen, har vært litt mye, og skjer litt mye fremover, så jeg glemmer alt.

Er ikke så vant med aktivt liv jeg vet du, så jeg er blir jo sliten bare av tanken i forkant ;o)

hehe.. det er du ikke alene om =)

Jeg er allerede på god vei fra alzheimer light til alzheimer...

Nå skal jeg ut i sola litt, så kanskje jeg får litt kjeft for at jeg glemte dugnaden i går =p

Vi chattes =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2483157
Del på andre sider

Nå skal jeg ut i sola litt, så kanskje jeg får litt kjeft for at jeg glemte dugnaden i går =p

Vi chattes =)

Snakker om sola, så skinner den. Nå ringte akkurat legen min på Riksen. Han ville vite om jeg hadde det bra, og jeg skulle bare ringe om det var noe. Han ville også sette meg opp på hyppigere kontroller, siden ting ikke har gått etter boka.

Er godt å vite det at jeg kan ringe når jeg er usikker, eller dårlig.

Jeg pendler mellom dataen og stolen på verandaen i dag, deilig med sol!

Vi snakkes ja, ha en fin dag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2483162
Del på andre sider

Annonse

Vi chattes =)

Hvordan gikk det med deg? Eller det er kanskje i dag du skal inn?

Jeg tok siste urografien (røntgen) i går, det var en deilig følelse og vite at nå blir det pause en stund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2485118
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210312594' post='3870963]

Hvordan gikk det med deg? Eller det er kanskje i dag du skal inn?

Jeg tok siste urografien (røntgen) i går, det var en deilig følelse og vite at nå blir det pause en stund.

Nå er jeg kommet hjem.. =) Tok undersøkelsen i dag tidlig.. Det gikk helt flott....bortsett fra at jeg ikke greide å få løs piercingen min.. Det var litt små flaut, men de sa det gikk bra, og prøvde å berolige meg med at vi har jo litt metall i tenna ellers også.. Så når jeg sa jeg hadde mye av det og, så begynte hun å fleipe med meg. (sammenlignet meg med han med de ståltenna i Bond filmen) *ler*..

De var kjempe hyggelige der, og det gikk til og med an å ha galgen humor, uten å bli sett rart på =))

Så nå ser jeg frem til innleggelsen og svarene..

Eneste problemet (sett bort i fra metall kjeften min da) var at hun satt kanylen i krykke hånda mi, så den ble jo litt små vissen å tung å ha med å gjøre.. Men, det gikk over etterhvert, så jeg kom meg til flyet på egenhånd =)

Har du fått svar på røntgen og?? eller venter du i spenning??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2485611
Del på andre sider

Nå er jeg kommet hjem.. =) Tok undersøkelsen i dag tidlig.. Det gikk helt flott....bortsett fra at jeg ikke greide å få løs piercingen min.. Det var litt små flaut, men de sa det gikk bra, og prøvde å berolige meg med at vi har jo litt metall i tenna ellers også.. Så når jeg sa jeg hadde mye av det og, så begynte hun å fleipe med meg. (sammenlignet meg med han med de ståltenna i Bond filmen) *ler*..

De var kjempe hyggelige der, og det gikk til og med an å ha galgen humor, uten å bli sett rart på =))

Så nå ser jeg frem til innleggelsen og svarene..

Eneste problemet (sett bort i fra metall kjeften min da) var at hun satt kanylen i krykke hånda mi, så den ble jo litt små vissen å tung å ha med å gjøre.. Men, det gikk over etterhvert, så jeg kom meg til flyet på egenhånd =)

Har du fått svar på røntgen og?? eller venter du i spenning??

Galgenhumor brukes mye, i allefall der jeg ferdes på Riksen ;o) Jeg må bruke det jeg, humor er for meg utrolig viktig, ellers tørner jeg tror jeg.

Veneflon er noe herk! Jeg er glad jeg er over flere måneder med titalls venefloner, jeg liker ikke nåler :-/

Jeg spurte om bildene så bra ut, de sa ja, men jeg vet jo at de strengt tatt ikke har peiling der jeg var på akkurat dette ;o) Jeg går ut i fra at bildene er fine, de jeg tok for 4 uker siden var greie nok, så vi satser på att alt er fryd og gammen nå :o)

Jeg har smerter i stomien min da, så hvis ikke det gir seg, må jeg belage meg på en ny innleggelse. Vel, den tid, den sorg.

Hyggelig og høre at du hadde en fin opplevelse i dag. Så satser vi på at innleggelsen blir fin også, selv om sykehus alltid er litt kjedelig og kjipt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2485621
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210362673' post='3871473]

Galgenhumor brukes mye, i allefall der jeg ferdes på Riksen ;o) Jeg må bruke det jeg, humor er for meg utrolig viktig, ellers tørner jeg tror jeg.

Veneflon er noe herk! Jeg er glad jeg er over flere måneder med titalls venefloner, jeg liker ikke nåler :-/

Jeg spurte om bildene så bra ut, de sa ja, men jeg vet jo at de strengt tatt ikke har peiling der jeg var på akkurat dette ;o) Jeg går ut i fra at bildene er fine, de jeg tok for 4 uker siden var greie nok, så vi satser på att alt er fryd og gammen nå :o)

Jeg har smerter i stomien min da, så hvis ikke det gir seg, må jeg belage meg på en ny innleggelse. Vel, den tid, den sorg.

Hyggelig og høre at du hadde en fin opplevelse i dag. Så satser vi på at innleggelsen blir fin også, selv om sykehus alltid er litt kjedelig og kjipt.

hehe.. det sykehuset der så jo ut som et luksus hotell i forhold til de sykehusene jeg har vært på til nå.. så jeg vil muligens bruke halve oppholdet på å skjønne at jeg er innlagt =p

Jeg bruker også ekstremt mye galgen humor, men her på sunnmøre så skjønner ikke leger slike ting... Har tross alt levd med smerter i 17 år, så graven hadde nok vært dyp om jeg ikke hadde hatt den.. Greit å vite at man kan slenge noen humoristiske kommentarer uten å bli sett rart på og sendt til psyk. hehe

Nå skal jeg nyte de neste 14 dagene sammen med min sønn og slarve litt her på dol. Så reiser jeg nedover igjen, klar til kamp =p

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2485670
Del på andre sider

hehe.. det sykehuset der så jo ut som et luksus hotell i forhold til de sykehusene jeg har vært på til nå.. så jeg vil muligens bruke halve oppholdet på å skjønne at jeg er innlagt =p

Jeg bruker også ekstremt mye galgen humor, men her på sunnmøre så skjønner ikke leger slike ting... Har tross alt levd med smerter i 17 år, så graven hadde nok vært dyp om jeg ikke hadde hatt den.. Greit å vite at man kan slenge noen humoristiske kommentarer uten å bli sett rart på og sendt til psyk. hehe

Nå skal jeg nyte de neste 14 dagene sammen med min sønn og slarve litt her på dol. Så reiser jeg nedover igjen, klar til kamp =p

Jeg skal stå på sidelinjen og heie når neste kamp er! :o)

Jeg har heldigvis en flott spesialist her hjemme, som har humor. På sykehuset her er det lite av det, dessverre. Vel, jeg hadde ikke vært der mange dagene før latterbrølene kunne høres i korridorene ;o)

Det er lyst og fint på Riksen. Humøret mitt er veldig påvirkelig slik. Her hjemme er avd grønn. Alt er grønt, gulv, vegger, tak, stoler, badet. Hadde det vært en lys grønnfarge, men der er mørk.

Nyt finværet nå for du drar og lad batteriene :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2485682
Del på andre sider

• 2 uker senere...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1210076317' post='3868987]

Hei.

Jeg skulle egentlig bli lagt inn i dag, men av praktiske årsaker så gikk ikke det. Så jeg får ta røntgen her hjemme på sykehuset, skal inn på torsdag.

Spennendes dette! Skal tenke på deg, og håpe du blir litt klokere etter oppholdet.

God tur!

Hei =)

Nå har jeg vært hos legen ang. de blodårene.. Kan ikke si jeg ble så ekstremt mye klokere, men han mente det var naturlig at de overfladiske blodårene ble mer synlige med årene. Så var det slik at nå som jeg ikke får være i den aktiviteten jeg tidligere var i, så øker trykket i venene, som igjen fører til at det blir mer blod i de små årene...

Men, virket ikke som han helt fikk med seg hvor rask denne utviklingen var å sånn.

Han ville visst snakke mer om hva jeg fikk vite på Riksen.. Han trodde jeg hadde vært innlagt.. Så han ble litt skuffet når jeg bare hadde vært til en undersøkelse.

Jeg fortalte han at jeg hadde hørt rykter om at de var veldig flink der, og sendte ikke hjem pas. før de hadde funnet ut hva som var galt. Så sa han at han hadde hørt det motsatte =s

Så nå er jeg meget spent på hva jeg har i vente.

Ellers da? hvordan går det med deg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2491789
Del på andre sider

Gjest dårlig erfaring

Hei =)

Nå har jeg vært hos legen ang. de blodårene.. Kan ikke si jeg ble så ekstremt mye klokere, men han mente det var naturlig at de overfladiske blodårene ble mer synlige med årene. Så var det slik at nå som jeg ikke får være i den aktiviteten jeg tidligere var i, så øker trykket i venene, som igjen fører til at det blir mer blod i de små årene...

Men, virket ikke som han helt fikk med seg hvor rask denne utviklingen var å sånn.

Han ville visst snakke mer om hva jeg fikk vite på Riksen.. Han trodde jeg hadde vært innlagt.. Så han ble litt skuffet når jeg bare hadde vært til en undersøkelse.

Jeg fortalte han at jeg hadde hørt rykter om at de var veldig flink der, og sendte ikke hjem pas. før de hadde funnet ut hva som var galt. Så sa han at han hadde hørt det motsatte =s

Håper du får god hjelp på Riksen.

Jeg har den type erfaring som legen din nevnte. Nevrologisk avdeling på Riksen kapitulerte raskt, ga opp å stille diagnose tiltross for alvorlige symptomer.

Urologisk avdeling var annerledes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2491797
Del på andre sider

Annonse

Håper du får god hjelp på Riksen.

Jeg har den type erfaring som legen din nevnte. Nevrologisk avdeling på Riksen kapitulerte raskt, ga opp å stille diagnose tiltross for alvorlige symptomer.

Urologisk avdeling var annerledes.

shit!!!!

Shira var på uro. og har meget god erfaring.. Jeg skal på nev.avd. Så da kan det altså være at jeg blir sendt hjem uten noe særlig med svar??

Er det lenge siden du var på nev.avd der?? Hvordan bør en oppføre seg der for å bli tatt på alvor da? Ser de rart på deg om du har litt galgen humor??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2491803
Del på andre sider

Gjest dårlig erfaring

shit!!!!

Shira var på uro. og har meget god erfaring.. Jeg skal på nev.avd. Så da kan det altså være at jeg blir sendt hjem uten noe særlig med svar??

Er det lenge siden du var på nev.avd der?? Hvordan bør en oppføre seg der for å bli tatt på alvor da? Ser de rart på deg om du har litt galgen humor??

Det vil sannsynligvis bli avhengig av hvilken lege du får som hovedkontakt. Hvis de ganske fort kommer på sporet av noe de skjønner noe av, så vil du sikkert få en ok behandling. Lønner seg å være konkret og tydelig, og ikke ha store forventninger.

Grunnen til at mange sendes hjem før resultat foreligger henger også sammen med at mange prøver tar lang tid å få svar på. Derfor sendes ofte resultatene til innleggende lege, evt. med kopi til deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2491820
Del på andre sider

Det vil sannsynligvis bli avhengig av hvilken lege du får som hovedkontakt. Hvis de ganske fort kommer på sporet av noe de skjønner noe av, så vil du sikkert få en ok behandling. Lønner seg å være konkret og tydelig, og ikke ha store forventninger.

Grunnen til at mange sendes hjem før resultat foreligger henger også sammen med at mange prøver tar lang tid å få svar på. Derfor sendes ofte resultatene til innleggende lege, evt. med kopi til deg.

Lykke til!

ok. Jeg var til PET-scan for litt over en uke siden.. Den ble nok tatt for at svarene skulle være klar til innleggelsen.

Håper jeg får den riktige legen da =)

Jeg vet at min lege spurte spesielt etter en tålmodig herremann som likte utfordringer =) Jeg får satse på at de ser på meg som et forsknings prosjekt.. *ler*

Takker for lykke ønskningen =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2491830
Del på andre sider

Hei =)

Der hadde du jo skrevet ja *rødme*

Vel, altså du blir jo ikke innlagt i evig tid, så du må nok hjem etter en stund. Jeg var inn og ut lenge, tok noe via telefon også. Det tar tid og få svar på prøver og undersøkelser. Det som er, er jo at du har fått foten innenfor døra, og der må du plassere foten din godt! Det er mye opp til oss pasienter selv, vi må holde kontakten selv, dessverre. Jeg har purret på dem jeg, når det har vært opphold i utviklingen.

Jeg skal i allefall krysse fingrene!!!

Hm, merkelig dette med blodårene. Ta det opp når du er innlagt, kanskje de har litt peiling på det der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2495646
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1211526253' post='3881830]

Der hadde du jo skrevet ja *rødme*

Vel, altså du blir jo ikke innlagt i evig tid, så du må nok hjem etter en stund. Jeg var inn og ut lenge, tok noe via telefon også. Det tar tid og få svar på prøver og undersøkelser. Det som er, er jo at du har fått foten innenfor døra, og der må du plassere foten din godt! Det er mye opp til oss pasienter selv, vi må holde kontakten selv, dessverre. Jeg har purret på dem jeg, når det har vært opphold i utviklingen.

Jeg skal i allefall krysse fingrene!!!

Hm, merkelig dette med blodårene. Ta det opp når du er innlagt, kanskje de har litt peiling på det der?

Ja, tenkte jeg skulle høre med de om de vet hva som gjør det..

Så skal jeg huske å plante foten godt innenfor døra =)

Det er vel dessverre sånn at en må stå på selv ja.. men, det kjipe er jo at en har da ikke så alt for mye energi igjen når en går å hangler.. men men..

Nei, nå skal jeg ut å ta i mot en lastebil som kommer med grus til meg =) skal til å bygge ut terrassen =D =D =D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2495652
Del på andre sider

Ja, tenkte jeg skulle høre med de om de vet hva som gjør det..

Så skal jeg huske å plante foten godt innenfor døra =)

Det er vel dessverre sånn at en må stå på selv ja.. men, det kjipe er jo at en har da ikke så alt for mye energi igjen når en går å hangler.. men men..

Nei, nå skal jeg ut å ta i mot en lastebil som kommer med grus til meg =) skal til å bygge ut terrassen =D =D =D

Vi må være friske for å være syke ;o)

Veranda er godt og ha! Lykke til med utbyggingen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305714-shira-o/#findComment-2495659
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...