Gå til innhold

Attføring - noen som kan noe om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest vil bli bra snart

Jeg er på rehabiliteringspenger pga depresjon. Har tenkt å søke yrkesrettet attføring når jeg blir bra, for jeg kan ikke drive med det jeg er utdannet til, da depresjonen er knyttet en del opp til det. Hadde håpet jeg skulle bli bra til høsten, men ser ikke sånn ut :-( Hvis jeg f.eks. føler meg bra i november eller noe sånt og da søker om yrkesrettet attføring, får jeg beholde rehabiliteringspengene i perioden fram til de har behandlet søknaden? - Og enda viktigere, siden skoler jo ikke starter før i august, får jeg beholde rehabiliteringspengene fram til august eller begynne med attføringspenger med en gang, selv om tiltaket ikke starter enda? Blir jo veldig mange måneder uten penger, da, hvis man ikke får rehab/attføring... Eller er det slik at de rett og slett ikke innvilger attføring høgskole/universitet når man søker på feil tidspunkt, at man da får et eller annet kort kurs som starter da eller jobbtrening eller noe sånt? (Det er studere jeg vil...)

Håper noen vet! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305749-attf%C3%B8ring-noen-som-kan-noe-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flytte-lasset

Jeg kan ikke helt reglene her, men undersøk nøye før du søker. Jeg fikk invilget attføring på høsten, og det var med et nødskrik jeg fikk gjennomslag for min plan, ettersom nav-arbeid ikke har lov til å betale ut i så lang periode uten tiltak. Er nå sykemeldt fra lønnet arbeidspraksis.

Har hatt maks uflaks, da jeg i utgangspunktet slet med en lidelse, så ble det et par operasjoner (uten sammenheng med den første lidelsen), på toppen ble det angst og depresjon..

Finner etter hvert ut at systemet svikter her og der, så derfor: Undersøk nøye, så du ikke søker på feil tidspunkt.