Gå til innhold

Vallergan og Imovane fast el. v./behov?

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret pillarguri

Jeg har til nå brukt Vallergan og Imovane etter behov. Bruker gjennomsnittlig 25 tabl. Vallergan og 10 tabl. Imovane i måneden. Sover greit når jeg bruker det på denne måten. Har brukt samme mengder Imovane på samme vis i et par år. Av Vallergan brukte jeg 4 ganger så mye for et par år siden. Vil nok trenge det iblant i et halvår til, til andre ting i mitt liv har stabilisert seg.

Nå sier psykiateren at hvis jeg skal bruke disse medisinene, så er det best å ta det fast, og han har da satt en dosering på 3-5 Vallergan fast, og hvis ikke ikke det virker bra nok, også Imovane fast. Han mener at faren for misbruk er mindre når en tar det fast over deretter trapper ned. Er dette noe det er enighet om eller har dere lærde forskjellige meninger om det? Jeg fikk ikke helt med meg på timen hvorfor man fortere blir misbruker av å ta det etter behov. Kan du si noe om det? Er det hvis man tar det for å ruse seg?

Pleier å ta Imovane hvis jeg har lagt meg og ikke får sove, eller våkner opp tidlig på natta og ikke får sove. Har jeg hatt behov for Imovane eller sovet dårlig en natt, tar jeg en Vallergan natten etter. Sover jeg fortsatt dårlig, tar jeg to kvelden etter der igjen, og sover jeg godt, tar jeg en mindre. Med et makstak på 3 tabletter. Høres kanskje ut som en rar ordning, men jeg synest det fungerer jeg da

Jeg synes bare det høres rart ut å skulle øke det totale forbruket for å ta det fast, rart at det skal minske faren for misbruk. Hva er det jeg ikke har forstått her? Trodde det beste var best mulig søvn av minst mulig medisin. Skal jeg følge hans råd, vil jeg jo få et mye større forbruk enn hva jeg har nå, og i tillegg har jeg erfart at om jeg bruker medisinene fast over en peridoe, så blir virkningen mye mindre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305754-vallergan-og-imovane-fast-el-vbehov/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...