Gå til innhold

Væskeansamling før menstruasjon


mariatta

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år gammel, og har de to siste årene opplevet generaliserte væskeansamlinger i kroppen 1-2 uker før menstruasjon. De forsvinner under menstruasjonen. Jeg merker det ved at buksene blir stramme rundt livet og lårene. Jeg bruker ikke p-piller - sluttet for tre år siden.

Jeg har ikke klart å finne noe om dette i litteraturen.

Jeg ønsker meg en avansert forklaring på dette - hvis det finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tulipana

Snakk med legen din, kanskje han/hun kan gi deg noen tabletter som heter DIURAL. De er vanndrivende tror jeg, bruker de selv-har god innvirkning på væskeansamling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver skyldes hormonforandringer (del av PMS-problemet). Vei deg daglig gjennom en måned eller to og ta resultatet med til legen. Er det tydelig vektøking, kan man forsøke vanndrivende i de aktuelle dager. Det kan også være oppblåst mage og da hjelper vanndrivende ikke.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...