Gå til innhold

Nhd;jeg trenger så inderlig din hjelp..

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Jeg er desverre avhengig av dol/psykiatriforum. Jeg merker det blir veldig lett å ty til dere om noe går meg i mot, og det går ikke en dag uten at jeg er innom her. Dette limer meg fast til det negative, jeg blir ikke selvstendig av det, og det fører lett til grubling - noe jeg IKKE skal gjøre da dette er et av mine hovedproblemer i RL.

Dol har hjulpet meg masse, særlig fordi det tok så lang tid før jeg fikk hjelp, men en gang må dette ta slutt (for min egen del). Og siden jeg ikke har greid det på egen hånd, håper jeg nå at du vil hjelpe meg.

Nå er jeg veldig streng med meg selv, men jeg ser at jeg trenger det. Jeg prøvde det en mnd i desember i fjor, og det fungerte for meg.

Derfor håper jeg at du vil hjelpe meg, og gi meg et hardt, men velment spark i baken. Det ville vært til stor hjelp for meg, fordi du vet hvem jeg er og jeg utredes hos dere.

Går det f.eks an å si at du/dere ikke vil svare meg på mine evnt innlegg før f.eks tidligst 1. august? Eller har du andre forslag?

Kansje er dette et dumt innlegg, det er dessuten flaut for meg å innrømme det, men jeg har tenkt på det en stund, og jeg håper inderlig at du vil hjelpe meg med dette og min avhengighet.

mvh

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

9

• Orio

6

• hidi, the scorpion

4

• Miamarian

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jente31

Tillegg:

Jeg har ingen som helst baktanker med dette innlegget. Det er ikke for å få bekreftelse eller noe i den duren heller.

Men jeg har strevet så lenge med dette, jeg har vært frem og tilbake, og jeg har ofte vært sint på meg selv fordi jeg har mislyktes så til de grader. Jeg burde klart det på egen hånd, men det viser seg at jeg ikke greier det.

Derfor trenger jeg veldig din hjelp med en slik grensesetting, da jeg vet at det kan være det eneste som kan hjelpe meg med min avhengighet.

Jeg kunne ramset opp flere grunner til at jeg trenger din hjelp ift dette nå. Men jeg stopper her.

Håper at du forstår at dette er en viktig avgjørelse for meg som jeg trenger å overholde, men som jeg tydeligvis ikke greier uten hjelp - bare det er et nederlag for meg, men men..

Annonse

Jeg er her som regel en time på formiddagen og kvelden.

Jeg må fokusere utover, og ikke innover, om du forstår hva jeg mener.

Jeg tror du kanskje bare skal slappe av og tenke at dol kan brukes til så mangt, både av deg og andre. Et par timer daglig på nettet synes jeg ikke er alarmerende.

At du har utviklet en form for avhengighet av nhd er det vel mange av oss som har sett for lenge siden. Men det er ikke så farlig det heller, snakk om det i terapien din, bruk det til å forstå sider ved deg selv.

Prøv å senke skuldrene og tenk at du ikke trenger å være mer "flink pike" enn resten av verden. Ingen av oss er perfekte, superoptimistiske, superkonstruktive etc. _hele_ tiden .

Det er bra at du prøver å være konstruktiv, men det nytter ikke å løpe fra seg selv.

Fokuser på å oppnå de målene som er viktige i livet ditt akkurat nå, slikt som har med barn, jobb og venner å gjøre, og aksepter at du ikke alltid har det så bra følelsesmessig .

It's just life:-)

Gjest Jente31

Hvor mange timer daglig bruker du her inne? Hva er det du ikke gjør, som du ville ha gjort hvis du ikke var her?

Det å fokusere utover og ikke innover, er et av mine hovedproblemer, som jeg i samråd med min behandler må jobbe mye med. Det er litt komplisert, men det har med grubling å gjøre, fjernhet.

Jeg forstår din intensjon veldig godt, og min behandler har også sagt at litt dol er ok. Men det funker ikke for meg - jeg glir alt for lett og ubevisst inn i grublerier. Jeg har prøvd det, og vet at forskjellen er stor.

Det er mao alt for tidlig, tror jeg, å være her.

Det er et nederlag for meg å ikke greie det, og det er derfor jeg har valgt å være ærlig, krype til korset og be om hjelp til å regulere dette. Jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal greie det.

Det å fokusere utover og ikke innover, er et av mine hovedproblemer, som jeg i samråd med min behandler må jobbe mye med. Det er litt komplisert, men det har med grubling å gjøre, fjernhet.

Jeg forstår din intensjon veldig godt, og min behandler har også sagt at litt dol er ok. Men det funker ikke for meg - jeg glir alt for lett og ubevisst inn i grublerier. Jeg har prøvd det, og vet at forskjellen er stor.

Det er mao alt for tidlig, tror jeg, å være her.

Det er et nederlag for meg å ikke greie det, og det er derfor jeg har valgt å være ærlig, krype til korset og be om hjelp til å regulere dette. Jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal greie det.

Men det er da ingen andre enn du selv som kan regulere dette?

Men jeg har jo prøvd så magne ganger før, uten å lykkes :-(

Vet du.Jeg ba webmaster om det samme engang engang fharordi jeg blamerte og dummet meg så kraftig ut i fylla ved å skrive innlegg hersom jeg angrer på.Svaret et jeg fikk var nei.Og etterhvert klarte jeg å reguler det bedre selv.Det gir en slags selvtilfredstillelse og oppleve at man ikke er et slags viljeløst vesen som handler etter hver følelse eller uro og impuls uten å reflektere eller handle på den måten som er mest mulig konstruktiv for en selv.

Men dette klarer du.Bare bestem deg for at du ikke skal skrive innlegg her mer enn så og så ofte.Helt sikker på at du klarer det.

Avhengighet er ikke så lett alltid.Men NHD har jo tidligere sagt at motivasjon og vilje til å gjøre noe med problemet er det viktigste.Ikke skjønner jeg helt at du oppfatter dette som noe stort problem da.Er det så farlig om du skriver her da? .Men opplever du selv det som et problem så er det bare å gjøre noe med det.Hva med å skrive innlegg på pcen din uten å skrive de på psykiatri.Kanskje ta med til evt behandler.Disse øyeblikksreaksjonene og grubleriene kan det være nyttig å skrive ned der og da og når de skjer.En kan lære og vokse av de.Og det er ok å ønske å skrive innlegg her og få svar og bekreftelser fra NHD.Men du kan bestemme deg for å ikke skrive her likevel.Kanskje du etterhvert ser at du har de fleste svarene selv?

Dette tror jeg du er nødt til å ta ansvar for selv. Prøv å stole litt mer på deg selv, har inntrykk av at en del av spørsmålene dine bunner i usikkerhet over hva som er "riktig" å gjøre, og at du vil ha bekreftelse her fra dol på at det er "greit" å handle/reagere på den måten du gjør. Noen ganger kan det være nyttig. Andre ganger må du rett og slett ta sjansen på å gjøre noe "feil".

Lykke til. Og håper ikke du forsvinner helt. :- )

Gjest Jente31

Dette tror jeg du er nødt til å ta ansvar for selv. Prøv å stole litt mer på deg selv, har inntrykk av at en del av spørsmålene dine bunner i usikkerhet over hva som er "riktig" å gjøre, og at du vil ha bekreftelse her fra dol på at det er "greit" å handle/reagere på den måten du gjør. Noen ganger kan det være nyttig. Andre ganger må du rett og slett ta sjansen på å gjøre noe "feil".

Lykke til. Og håper ikke du forsvinner helt. :- )

Jeg forstår absolutt hva du mener. Det er en av grunnene til at jeg har valgt å ta denne avgjørelsen.. Jeg må bli tryggere på meg selv, og ikke etterspørre andres meninger hele tiden, om ditt og datt er ok osv.

Jeg greide da meg før også - i 30 år faktisk, uten noen som helst hjelp (bortsett fra læreren min på ungdomskolen....)

Men nå greier jeg ikke å komme meg utav denne avhengigheten, på egen hånd. Det var derfor jeg håpet på at nhd ville hjelpe meg nå :-(

Annonse

Gjest R_Fiona

Tillegg:

Jeg har ingen som helst baktanker med dette innlegget. Det er ikke for å få bekreftelse eller noe i den duren heller.

Men jeg har strevet så lenge med dette, jeg har vært frem og tilbake, og jeg har ofte vært sint på meg selv fordi jeg har mislyktes så til de grader. Jeg burde klart det på egen hånd, men det viser seg at jeg ikke greier det.

Derfor trenger jeg veldig din hjelp med en slik grensesetting, da jeg vet at det kan være det eneste som kan hjelpe meg med min avhengighet.

Jeg kunne ramset opp flere grunner til at jeg trenger din hjelp ift dette nå. Men jeg stopper her.

Håper at du forstår at dette er en viktig avgjørelse for meg som jeg trenger å overholde, men som jeg tydeligvis ikke greier uten hjelp - bare det er et nederlag for meg, men men..

Det er ikke dol du er avhengig av, det er NHD.

Du ber ikke oss andre her inne om hjelp.

Du ber NHD om en grense han setter som går ut på å ikke svare deg, før august ( tror jeg)

Og alle andre som til sammen utgjør dol? Skal vi svare deg?

Dol er alle som bruker forumene. Ikke bare deg og NHD.

Uansett ingen andre enn du kan gjøre noe med dette.

Selv synes jeg vel at det er mange her inne som er mer avhengig enn deg( av dol vel og merke) Men det er jo du selv som kjenner deg best.

Lykke til

hidi, the scorpion

Jeg forstår absolutt hva du mener. Det er en av grunnene til at jeg har valgt å ta denne avgjørelsen.. Jeg må bli tryggere på meg selv, og ikke etterspørre andres meninger hele tiden, om ditt og datt er ok osv.

Jeg greide da meg før også - i 30 år faktisk, uten noen som helst hjelp (bortsett fra læreren min på ungdomskolen....)

Men nå greier jeg ikke å komme meg utav denne avhengigheten, på egen hånd. Det var derfor jeg håpet på at nhd ville hjelpe meg nå :-(

Synes ikke du er avhengig jeg.....I forhold til hva du var!

Før måtte jeg ha pause fra å lese dine innlegg, nå er det bare kjempekos å se navnet ditt;) Vi trenger alle bekreftelser på hva vi gjør riktig/galt, noen dog mer enn andre, mens andre er flinkere i RL til å tilfredsstille behovene sine.

Jeg skal mer enn gjerne backe deg opp, og gi selvtilliten din litt finpussing, men jeg tror du _vet_ hvor sterk du er blitt i løpet av denne tiden;)

Gjest Jente31

Jeg hadde tatt en avgjørelse, for å hjelpe meg selv osv osv. Denne var gjennomtenkt fra min side, jeg har vurdert den både frem og tilbake. Dette var en viktig og riktig avgjørelse for meg.

Jeg hadde mange grunner for å skrive dette innlegget, jeg ba bare om hjelp til noe jeg over ikke har greid selv, og jeg valgte å være ærlig, selv om jeg visste at jeg kom til å bare dumme meg ut. Jeg ser at jeg har dummet meg ut igjen (også en grunn). Jeg vet ikke ærlighet alltid er så "riktig", for å komme seg videre. Noen ganger tror jeg det er best å bare holde ting for seg selv, det ser sånn ut :-(

Neida det var ikkje noe dumt innlegg.

''Går det f.eks an å si at du/dere ikke vil svare meg på mine evnt innlegg før f.eks tidligst 1. august? Eller har du andre forslag?''

Han har (tydeligvis) allerede begynt å hjelpe deg mot avhengigheten din, ved ikkje å svare deg på _denne_ tråden, kanskje han venter med det til 1 august??? :-)

Hvordan mener du nhd skal kunne hjelpe deg? Selv om han lover å ikke svare på flere spørsmål fra deg før i august er det ingen som kan garantere at du ikke får svar fra andre brukere. Og noen ganger kan de være vel så nyttige som svar fra nhd.

Dette tror jeg nok du må klare selv, i samarbeid med din behandler. :- )

Jeg hadde tatt en avgjørelse, for å hjelpe meg selv osv osv. Denne var gjennomtenkt fra min side, jeg har vurdert den både frem og tilbake. Dette var en viktig og riktig avgjørelse for meg.

Jeg hadde mange grunner for å skrive dette innlegget, jeg ba bare om hjelp til noe jeg over ikke har greid selv, og jeg valgte å være ærlig, selv om jeg visste at jeg kom til å bare dumme meg ut. Jeg ser at jeg har dummet meg ut igjen (også en grunn). Jeg vet ikke ærlighet alltid er så "riktig", for å komme seg videre. Noen ganger tror jeg det er best å bare holde ting for seg selv, det ser sånn ut :-(

Hvorfor synes du at du har dummet deg ut? Fordi du ikke har fått støtte i at din løsning er den beste?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...