frosken Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg hadde tatt en avgjørelse, for å hjelpe meg selv osv osv. Denne var gjennomtenkt fra min side, jeg har vurdert den både frem og tilbake. Dette var en viktig og riktig avgjørelse for meg. Jeg hadde mange grunner for å skrive dette innlegget, jeg ba bare om hjelp til noe jeg over ikke har greid selv, og jeg valgte å være ærlig, selv om jeg visste at jeg kom til å bare dumme meg ut. Jeg ser at jeg har dummet meg ut igjen (også en grunn). Jeg vet ikke ærlighet alltid er så "riktig", for å komme seg videre. Noen ganger tror jeg det er best å bare holde ting for seg selv, det ser sånn ut :-( Jeg synes ikke du har dummet deg ut. Du har vært ærlig og det er helt ok. Det er kanskje litt flaut, og slik vil det jo være for mange i forbindelse med problemstillinger de velger å drøfte her inne. Kanskje er det sånn at noe av det som gjør dol så vanskelig for deg akkurat nå, er at du så gjerne vil ha svar fra nhd på de fleste av innleggene dine, mens han ikke nødvendigvis svarer på alt. Dette er også noe som andre brukere vil være opptatt av i perioder. Ved å be ham om å ikke svare deg, så forsøker du få en opplevelse av kontroll, slik at du kan slippe følelsen av å bli avvist når du ikke får svar. Jeg ser ikke på dol som vesensforskjellig fra resten av livet mitt. Det er en av mange arenaer som jeg deltar på i hverdagen. Noen ganger mye - andre ganger lite. Kanskje kan det være greit for deg å være her inne av og til, bruke dol til litt av hvert, men forsøke å ikke fokusere fullt så mye på svar fra nhd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hvorfor synes du at du har dummet deg ut? Fordi du ikke har fått støtte i at din løsning er den beste? Nei, fordi jeg nesten ikke kan skrive et innlegg direkte til nhd uten at noen kkommenterer det eller misforstår min hensikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg hadde tatt en avgjørelse, for å hjelpe meg selv osv osv. Denne var gjennomtenkt fra min side, jeg har vurdert den både frem og tilbake. Dette var en viktig og riktig avgjørelse for meg. Jeg hadde mange grunner for å skrive dette innlegget, jeg ba bare om hjelp til noe jeg over ikke har greid selv, og jeg valgte å være ærlig, selv om jeg visste at jeg kom til å bare dumme meg ut. Jeg ser at jeg har dummet meg ut igjen (også en grunn). Jeg vet ikke ærlighet alltid er så "riktig", for å komme seg videre. Noen ganger tror jeg det er best å bare holde ting for seg selv, det ser sånn ut :-( ''Jeg hadde tatt en avgjørelse, for å hjelpe meg selv osv osv. Denne var gjennomtenkt fra min side, jeg har vurdert den både frem og tilbake. Dette var en viktig og riktig avgjørelse for meg.'' Det høres ut som om du har grubla for mye igjen, synes jeg. ''Jeg hadde mange grunner for å skrive dette innlegget, jeg ba bare om hjelp til noe jeg over ikke har greid selv, og jeg valgte å være ærlig, selv om jeg visste at jeg kom til å bare dumme meg ut. '' Det jeg har lurt på når du skriver innleggene dine noen ganger, er om du forstår HVORFOR du surrer deg inn i disse dilemmaene? Det virker som om du har behov for en form for særbehandling fra NHD - ihvertfall fremstår det slik for meg. Jeg sier ikke dette for å være kjip, men for at du skal tenke over det. Jeg tror det kan være nyttig for deg å snakke med terapeuten din om det. Dol kan på mange måter sees på som gruppeterapi. Det er ingen store rom for særbehanding i denne terapiformen. ''Jeg ser at jeg har dummet meg ut igjen (også en grunn). Jeg vet ikke ærlighet alltid er så "riktig", for å komme seg videre. Noen ganger tror jeg det er best å bare holde ting for seg selv, det ser sånn ut :-('' Det siste er fornuftig sagt! Da har du jo lært noe av dette! Det kan sikkert føles vanskelig å holde ut tankespinn og grubling som kommer snikende, men ja - du skal lære å holde noe av det for deg selv og terapeuten din. Vanskelig å holde ut? Ja, men det er bare tanker og følelser - og de er ikke farlige. Som flere andre har svart deg, så tror også jeg at dette er noe du må ordne opp i helt sjøl og uten NHDs innblanding. Du er ikke avhengig av dol, du er avhengig av NHDs bekreftelser og svar. Snakk med terapeuten din om det. Si til han akkurat det du har sagt her i dag. Jeg vil igjen presisere at jeg ikke mener å være kjip når jeg er ganske direkte med deg her. Jeg skulle ønske du kunne sett dette utenfra på en annen person, da er det mulig du hadde sett de tingene en del av oss sier til deg. God helg, stikk ut og nyt sola! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg er her som regel en time på formiddagen og kvelden. Jeg må fokusere utover, og ikke innover, om du forstår hva jeg mener. En time er ingenting. I så fall er jeg (og mange med meg) langt mer dol-avhengig enn deg - men det kan også godt hende. Dol er et hyggelig sted å vanke - på samme måten som man vanker med bekjente, naboer, venner eller whatever. Jeg ser ikke noe galt i å bruke en del tid her hver dag, jeg. Så lenge det ikke hindrer meg fra å gjøre det jeg skal i rl. Jeg synes ikke du skal slutte å bruke dol, men heller delta i hverdagslige diskusjoner sammen med oss andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 ''Jeg hadde tatt en avgjørelse, for å hjelpe meg selv osv osv. Denne var gjennomtenkt fra min side, jeg har vurdert den både frem og tilbake. Dette var en viktig og riktig avgjørelse for meg.'' Det høres ut som om du har grubla for mye igjen, synes jeg. ''Jeg hadde mange grunner for å skrive dette innlegget, jeg ba bare om hjelp til noe jeg over ikke har greid selv, og jeg valgte å være ærlig, selv om jeg visste at jeg kom til å bare dumme meg ut. '' Det jeg har lurt på når du skriver innleggene dine noen ganger, er om du forstår HVORFOR du surrer deg inn i disse dilemmaene? Det virker som om du har behov for en form for særbehandling fra NHD - ihvertfall fremstår det slik for meg. Jeg sier ikke dette for å være kjip, men for at du skal tenke over det. Jeg tror det kan være nyttig for deg å snakke med terapeuten din om det. Dol kan på mange måter sees på som gruppeterapi. Det er ingen store rom for særbehanding i denne terapiformen. ''Jeg ser at jeg har dummet meg ut igjen (også en grunn). Jeg vet ikke ærlighet alltid er så "riktig", for å komme seg videre. Noen ganger tror jeg det er best å bare holde ting for seg selv, det ser sånn ut :-('' Det siste er fornuftig sagt! Da har du jo lært noe av dette! Det kan sikkert føles vanskelig å holde ut tankespinn og grubling som kommer snikende, men ja - du skal lære å holde noe av det for deg selv og terapeuten din. Vanskelig å holde ut? Ja, men det er bare tanker og følelser - og de er ikke farlige. Som flere andre har svart deg, så tror også jeg at dette er noe du må ordne opp i helt sjøl og uten NHDs innblanding. Du er ikke avhengig av dol, du er avhengig av NHDs bekreftelser og svar. Snakk med terapeuten din om det. Si til han akkurat det du har sagt her i dag. Jeg vil igjen presisere at jeg ikke mener å være kjip når jeg er ganske direkte med deg her. Jeg skulle ønske du kunne sett dette utenfra på en annen person, da er det mulig du hadde sett de tingene en del av oss sier til deg. God helg, stikk ut og nyt sola! ''stikk ut og nyt sola! :)'' Mange har gjort det i dag tydeligvis;) Jeg òg, men er inne igjen nekter plent å bli solbrent... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 ''stikk ut og nyt sola! :)'' Mange har gjort det i dag tydeligvis;) Jeg òg, men er inne igjen nekter plent å bli solbrent... Jeg har rukket å bli solbrent :-( Så nå er det inneliv resten av dagen...*s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 ''stikk ut og nyt sola! :)'' Mange har gjort det i dag tydeligvis;) Jeg òg, men er inne igjen nekter plent å bli solbrent... Jeg sitter inne på kjøkkenet for å avkjøle meg litt, det er over 30 grader under markisa på verandaen. Også blei jeg skikkelig rød på den ene skulderen istad, jeg skulle bare sitte ned i 10 min og bla gjennom Magasinet. Mine engelske gener er visst ikke til å spøke med. Men nå skal jeg ut igjen, har fått på meg litt solkrem nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg har rukket å bli solbrent :-( Så nå er det inneliv resten av dagen...*s* Jeg vet hvordan det er;( Er blond og lyshudet, så jeg sitter kun 10-15 minutter i direkte sol uten solkrem, og jeg er blitt brun. *stolt* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg sitter inne på kjøkkenet for å avkjøle meg litt, det er over 30 grader under markisa på verandaen. Også blei jeg skikkelig rød på den ene skulderen istad, jeg skulle bare sitte ned i 10 min og bla gjennom Magasinet. Mine engelske gener er visst ikke til å spøke med. Men nå skal jeg ut igjen, har fått på meg litt solkrem nå. Solbrent hud har ikke godt av mer sol, snakker av erfaring! Er blond og lyshudet, så jeg sitter kun 10-15 minutter i direkte sol, og jeg er blitt brun (og flasser ikke). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sort som natta Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 synes dette er en grei måte å "få tømt seg",for min del blir det mindre grublking.men har du motsatt effekt blir det noe anna. vanskelig å råde deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg synes ikke du har dummet deg ut. Du har vært ærlig og det er helt ok. Det er kanskje litt flaut, og slik vil det jo være for mange i forbindelse med problemstillinger de velger å drøfte her inne. Kanskje er det sånn at noe av det som gjør dol så vanskelig for deg akkurat nå, er at du så gjerne vil ha svar fra nhd på de fleste av innleggene dine, mens han ikke nødvendigvis svarer på alt. Dette er også noe som andre brukere vil være opptatt av i perioder. Ved å be ham om å ikke svare deg, så forsøker du få en opplevelse av kontroll, slik at du kan slippe følelsen av å bli avvist når du ikke får svar. Jeg ser ikke på dol som vesensforskjellig fra resten av livet mitt. Det er en av mange arenaer som jeg deltar på i hverdagen. Noen ganger mye - andre ganger lite. Kanskje kan det være greit for deg å være her inne av og til, bruke dol til litt av hvert, men forsøke å ikke fokusere fullt så mye på svar fra nhd? Jeg skulle så inderlig gjerne ha sagt at det du sier stemmer, om det hadde gjort det. Hvis det stemmer, hvorfor kjenner jeg det ikke selv? Jeg har skrevet innlegg her inne, og jeg har fått mange fornuftige og kloke svar fra andre brukere, noe som jeg har satt svært stor pris på. Andte ganger, ja, kansje de aller fleste gangene, har jeg ønsket et svar av også nhd, men er det ikke det alle håper på da? Jeg synes jeg har taklet akkurat det ganske bra, noen ganger har det gjort meg usikker osv, men samtidig vet jeg at her er vi mange om beinet, og det har jeg villet respektret. Jeg vet at jeg har fått massevis av klager på min skrivestil/måte. Det er nesten så jeg skammmer meg på mine egne vegne, når jeg ser tilbake på hvor foritvilet og langt nede jeg faktisk har vært. Nhd ble en viktig støtte for meg da jeg ikke hadde noen andre. På en måte ble han som en slags helt for meg, som reddet meg i en vanskelig situasjon. Husk, jeg møtte veggen totalt og var nær ved å kjøre i bergveggen fordi jeg følte legen ikke tok meg på alvor, og avviste mine plager. Men det er ikke så rart han avviste meg, da jeg ikke forsto selv at det var psykiske problemer jeg hadde, og ikke fysiske. Det var da jeg fant dol. Og jeg har siden vært her. Dvs fra oktober 2006. Jeg har klamret meg rundt flere her inne, ikke bare nhd. Det er mange nick som har støtttet meg, gitt meg gode råd, velmente spark bak, og virkelig fått meg opp av den gjørma jeg har hengt fast i. Men jeg vil videre. Jeg blir negativ av å være her.. og det er ikke vondt ment ovenfor noen andre. Men det har med meg selv å gjøre... Jeg innrømmer, som før, at jeg har vært avhengig av nhd. Og det er noe jeg hater, det å være avhengig av noen i hele tatt. Akkurat slik jeg er avghengig av dol og dere andre. Jeg har klart å frigjøre meg mer og mer, etterhvert som jeg fikk hjelp i rl. Men jeg orker ikke lenger å forsvare meg hva gjelder nhd. Det sårer meg at noen tilstadighet tror noe annet. Jeg føler det slik at jeg ikke kan bruke doktoronline lenger pga dette også. Som sagt skulle jeg gjerne ha innrømt det hvis det hadde vært annerledes. Men jeg forstår ikke at det stemmer Hadde han vært et idol for meg, slik noen har påståt tidliger, tror jeg at jeg ville gjort alt for å faktisk møte han når jeg er på levanger. Men det har jeg ikke gjort. Jeg har sett han, og sagt "hei" til han, noe som var litt "rart" fordi kommunikasjonen har vart lenge og jeg bare har hatt et ansikt å forholde meg til. Men faktisk har jeg ikke noe ønske om å møte han, fordi han vet altfor mye om meg. Jeg vet at han er en terapeut og at slike er vant til å høre det utroligste. Men det er nesten så vidt jeg tør møte min egen behandler nettopp fordi også han vet hvem jeg er her inne. Men jeg har valgt å hoppe i det, ford jeg anser det som nødvendig for å klare å komme meg videre. Dessuten ser jeg det slik at det er en fordel for meg at min behandler vet hvem jeg er, for på denne måten kan også han bringe på bane noe jeg ikke ser selv. Hvis han er her inne da, det vet jeg jo ikke om han er så ofte, men jeg vet at han har vært her, og det er som sagt helt ok. Det ble et langt svar dette, men så skrev jeg rett fra hjertet også, uten å redigere det på noen måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg skulle så inderlig gjerne ha sagt at det du sier stemmer, om det hadde gjort det. Hvis det stemmer, hvorfor kjenner jeg det ikke selv? Jeg har skrevet innlegg her inne, og jeg har fått mange fornuftige og kloke svar fra andre brukere, noe som jeg har satt svært stor pris på. Andte ganger, ja, kansje de aller fleste gangene, har jeg ønsket et svar av også nhd, men er det ikke det alle håper på da? Jeg synes jeg har taklet akkurat det ganske bra, noen ganger har det gjort meg usikker osv, men samtidig vet jeg at her er vi mange om beinet, og det har jeg villet respektret. Jeg vet at jeg har fått massevis av klager på min skrivestil/måte. Det er nesten så jeg skammmer meg på mine egne vegne, når jeg ser tilbake på hvor foritvilet og langt nede jeg faktisk har vært. Nhd ble en viktig støtte for meg da jeg ikke hadde noen andre. På en måte ble han som en slags helt for meg, som reddet meg i en vanskelig situasjon. Husk, jeg møtte veggen totalt og var nær ved å kjøre i bergveggen fordi jeg følte legen ikke tok meg på alvor, og avviste mine plager. Men det er ikke så rart han avviste meg, da jeg ikke forsto selv at det var psykiske problemer jeg hadde, og ikke fysiske. Det var da jeg fant dol. Og jeg har siden vært her. Dvs fra oktober 2006. Jeg har klamret meg rundt flere her inne, ikke bare nhd. Det er mange nick som har støtttet meg, gitt meg gode råd, velmente spark bak, og virkelig fått meg opp av den gjørma jeg har hengt fast i. Men jeg vil videre. Jeg blir negativ av å være her.. og det er ikke vondt ment ovenfor noen andre. Men det har med meg selv å gjøre... Jeg innrømmer, som før, at jeg har vært avhengig av nhd. Og det er noe jeg hater, det å være avhengig av noen i hele tatt. Akkurat slik jeg er avghengig av dol og dere andre. Jeg har klart å frigjøre meg mer og mer, etterhvert som jeg fikk hjelp i rl. Men jeg orker ikke lenger å forsvare meg hva gjelder nhd. Det sårer meg at noen tilstadighet tror noe annet. Jeg føler det slik at jeg ikke kan bruke doktoronline lenger pga dette også. Som sagt skulle jeg gjerne ha innrømt det hvis det hadde vært annerledes. Men jeg forstår ikke at det stemmer Hadde han vært et idol for meg, slik noen har påståt tidliger, tror jeg at jeg ville gjort alt for å faktisk møte han når jeg er på levanger. Men det har jeg ikke gjort. Jeg har sett han, og sagt "hei" til han, noe som var litt "rart" fordi kommunikasjonen har vart lenge og jeg bare har hatt et ansikt å forholde meg til. Men faktisk har jeg ikke noe ønske om å møte han, fordi han vet altfor mye om meg. Jeg vet at han er en terapeut og at slike er vant til å høre det utroligste. Men det er nesten så vidt jeg tør møte min egen behandler nettopp fordi også han vet hvem jeg er her inne. Men jeg har valgt å hoppe i det, ford jeg anser det som nødvendig for å klare å komme meg videre. Dessuten ser jeg det slik at det er en fordel for meg at min behandler vet hvem jeg er, for på denne måten kan også han bringe på bane noe jeg ikke ser selv. Hvis han er her inne da, det vet jeg jo ikke om han er så ofte, men jeg vet at han har vært her, og det er som sagt helt ok. Det ble et langt svar dette, men så skrev jeg rett fra hjertet også, uten å redigere det på noen måte. Mulig at jeg er sløv her i varmen, men jeg synes du stort sett bekreftet nettopp det jeg foreslo kanskje kunne være kjernen i problemet. At avhengighet er et vanskelig tema for deg, er vel heller ingen hemmelighet. Uansett; hvis du ikke vil bruke dol, så lar du det være. Det er enkelt å gjennomføre; du bestemmer deg for å ikke bruke dol, og så lar du det være. Lykke til enten du velger det ene eller det andre :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaddddda du. Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det må jo være ett eller annet som gir deg "forsterkning" fordi du skriver her og ikke klarer å kutte ut. To eller flere konkurrerende motivasjoner. Der den motivasjonen som gjør at du skriver her selv om du på ett vis vil la være også, er sterkest. Jeg ville tatt litt sjeledykking og kartlagt hva du får av å være her, og hva du får av å ikke være her. Hvorfor er den motivasjonen til å skrive sterkere enn den der du ikke vil skrive. Kartlagt dine egne motiver og behov. Og satt opp alternative strategier. Som ved røykeslutt :-) Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Har du prøvet å skrive dagbok men dine tanker og forestillinger og lese det og deretter skrive ned dine motforestillinger? Altså en mental opprydding i dagsbokform for deg selv. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skal Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det ordner seg dette og! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg synes ikke du har dummet deg ut. Du har vært ærlig og det er helt ok. Det er kanskje litt flaut, og slik vil det jo være for mange i forbindelse med problemstillinger de velger å drøfte her inne. Kanskje er det sånn at noe av det som gjør dol så vanskelig for deg akkurat nå, er at du så gjerne vil ha svar fra nhd på de fleste av innleggene dine, mens han ikke nødvendigvis svarer på alt. Dette er også noe som andre brukere vil være opptatt av i perioder. Ved å be ham om å ikke svare deg, så forsøker du få en opplevelse av kontroll, slik at du kan slippe følelsen av å bli avvist når du ikke får svar. Jeg ser ikke på dol som vesensforskjellig fra resten av livet mitt. Det er en av mange arenaer som jeg deltar på i hverdagen. Noen ganger mye - andre ganger lite. Kanskje kan det være greit for deg å være her inne av og til, bruke dol til litt av hvert, men forsøke å ikke fokusere fullt så mye på svar fra nhd? Jeg bare skrev og skrev og skrev i sted, så det er mulig jeg ikke har fått med meg alt du mente. Men jeg kjenner at du har rett i en ting: ''Ved å be ham om å ikke svare deg, så forsøker du få en opplevelse av kontroll, slik at du kan slippe følelsen av å bli avvist når du ikke får svar.'' Men det er også en annen grunn til at jeg ba om det, og det er fordi jeg vet at det hjelper meeg. Akkurat som jeg skulle bedt deg også la være å svare meg for på denne måten å hjelpe meg - du er jo en av dem som har fulgt meg fra dag en, og virkelig holdt ut med meg.. En annen grunn til at jeg vil frigjøre meg fra dol, er at jeg får dårlig samvittighet ovenfor mine behandlere i rl.. jeg er redd for at de skal misforstå meg, og tro de ikke hjelper meg osv. Men det gjør de jo. Jeg har også tenkt katastrofettanker, om at nhd snart vil "kaste meg ut" av poliklinikken fordi jeg bruker dol i tillegg :-) Jeg harofte tenkt, at siden dol/dere hjelper meg så mye som det faktisk har gjort/gjør, så hadde jeg kansje ikke trengt hjelp i rl.. jeg vet ikke. Men jeg følte for å ta det opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jaddddda du. Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det må jo være ett eller annet som gir deg "forsterkning" fordi du skriver her og ikke klarer å kutte ut. To eller flere konkurrerende motivasjoner. Der den motivasjonen som gjør at du skriver her selv om du på ett vis vil la være også, er sterkest. Jeg ville tatt litt sjeledykking og kartlagt hva du får av å være her, og hva du får av å ikke være her. Hvorfor er den motivasjonen til å skrive sterkere enn den der du ikke vil skrive. Kartlagt dine egne motiver og behov. Og satt opp alternative strategier. Som ved røykeslutt :-) Lykke til. Jeg mener ikke at du skal slutte å være her, men jeg bare forsøker å si hvordan du kan trene deg på å slutte å skrive her, hvis det er det du ønsker. Du er, for min del, velkommen til å være her, men jeg skjønner også hvis du vil slutte. Men det kan gjøres selv, gjennom feks kognitiv atferdsterapi eller læringspsykologi..... En måte er den jeg skrev over.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg mener ikke at du skal slutte å være her, men jeg bare forsøker å si hvordan du kan trene deg på å slutte å skrive her, hvis det er det du ønsker. Du er, for min del, velkommen til å være her, men jeg skjønner også hvis du vil slutte. Men det kan gjøres selv, gjennom feks kognitiv atferdsterapi eller læringspsykologi..... En måte er den jeg skrev over.... Takk for svar. Jeg ser flere har svart meg her, og jeg skal la dem alle synke inn i løpet av dagen. Men nå skal jeg ut i sola! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg bare skrev og skrev og skrev i sted, så det er mulig jeg ikke har fått med meg alt du mente. Men jeg kjenner at du har rett i en ting: ''Ved å be ham om å ikke svare deg, så forsøker du få en opplevelse av kontroll, slik at du kan slippe følelsen av å bli avvist når du ikke får svar.'' Men det er også en annen grunn til at jeg ba om det, og det er fordi jeg vet at det hjelper meeg. Akkurat som jeg skulle bedt deg også la være å svare meg for på denne måten å hjelpe meg - du er jo en av dem som har fulgt meg fra dag en, og virkelig holdt ut med meg.. En annen grunn til at jeg vil frigjøre meg fra dol, er at jeg får dårlig samvittighet ovenfor mine behandlere i rl.. jeg er redd for at de skal misforstå meg, og tro de ikke hjelper meg osv. Men det gjør de jo. Jeg har også tenkt katastrofettanker, om at nhd snart vil "kaste meg ut" av poliklinikken fordi jeg bruker dol i tillegg :-) Jeg harofte tenkt, at siden dol/dere hjelper meg så mye som det faktisk har gjort/gjør, så hadde jeg kansje ikke trengt hjelp i rl.. jeg vet ikke. Men jeg følte for å ta det opp. Du har mange irrasjonelle tanker rundt dette, og mye henger sammen med mer grunnleggende konflikter du jobber med, tror jeg . Det er forøvrig forskjell på det du kan tro vil hjelpe deg her og nå, og det som hjelper deg på litt lengre sikt. At andre skal avvise deg, er ingen hjelp på litt lengre sikt. Du må selv jobbe med å regulere bruken din av dol, slik at du totalt sett har utbytte av å være her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Nei, fordi jeg nesten ikke kan skrive et innlegg direkte til nhd uten at noen kkommenterer det eller misforstår min hensikt. Hvis du skriver nhd i overskriften så betyr det at du ikke vil ha svar på det du spør om av andre? Jeg synes kanskje du er litt hårsår nå, de fleste svarene (som jeg har lest) i denne tråden er jo faktisk velmente råd. Misforståelser er dessverre noe vi aldri kan gardere oss mot. Å ytre seg på den ene eller andre måten er å ta sjansen på å bli misforstått. Jeg håper ikke jeg har såret deg med mine svar i denne tråden. Det har slett ikke vært meningen, jeg har bare prøvd å komme med det jeg oppfatter som konstruktiv tilbakemelding i beste mening. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306018-nhdjeg-trenger-s%C3%A5-inderlig-din-hjelp/page/2/#findComment-2486089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.