Gå til innhold

Nhd;jeg trenger så inderlig din hjelp..

Anbefalte innlegg

Jeg bare skrev og skrev og skrev i sted, så det er mulig jeg ikke har fått med meg alt du mente.

Men jeg kjenner at du har rett i en ting:

''Ved å be ham om å ikke svare deg, så forsøker du få en opplevelse av kontroll, slik at du kan slippe følelsen av å bli avvist når du ikke får svar.''

Men det er også en annen grunn til at jeg ba om det, og det er fordi jeg vet at det hjelper meeg. Akkurat som jeg skulle bedt deg også la være å svare meg for på denne måten å hjelpe meg - du er jo en av dem som har fulgt meg fra dag en, og virkelig holdt ut med meg..

En annen grunn til at jeg vil frigjøre meg fra dol, er at jeg får dårlig samvittighet ovenfor mine behandlere i rl.. jeg er redd for at de skal misforstå meg, og tro de ikke hjelper meg osv. Men det gjør de jo. Jeg har også tenkt katastrofettanker, om at nhd snart vil "kaste meg ut" av poliklinikken fordi jeg bruker dol i tillegg :-)

Jeg harofte tenkt, at siden dol/dere hjelper meg så mye som det faktisk har gjort/gjør, så hadde jeg kansje ikke trengt hjelp i rl.. jeg vet ikke. Men jeg følte for å ta det opp.

''En annen grunn til at jeg vil frigjøre meg fra dol, er at jeg får dårlig samvittighet ovenfor mine behandlere i rl.. jeg er redd for at de skal misforstå meg, og tro de ikke hjelper meg osv. Men det gjør de jo.''

Jeg tror ikke noen behandlere ser noe galt i at du gjør det du kan for å hjelpe deg selv. Tvert i mot. :- )

Hvis du føler at du er kommet inn i et negativt mønster av "selvhjelp" bør du kanskje drøfte med behandleren din hvilke andre metoder du kan bruke for å hjelpe deg selv.

Den usikkerheten som kommer til uttrykk i mange av innleggene dine tror jeg du må jobbe deg gjennom selv, sammen med behandler. Du må ta de små og store valgene selv, og ta sjansen på at det du velger er riktig. Noen ganger vil du nok velge feil (som alle andre), men etterhvert som du ser at du klarer å komme til fornuftige svar selv vil du også bli tryggere på din egen dømmekraft. (Jeg vet det er vanskelig, er oppe i noe av det samme selv.)

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

9

• Orio

6

• hidi, the scorpion

4

• Miamarian

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jente31

Hvis du skriver nhd i overskriften så betyr det at du ikke vil ha svar på det du spør om av andre?

Jeg synes kanskje du er litt hårsår nå, de fleste svarene (som jeg har lest) i denne tråden er jo faktisk velmente råd.

Misforståelser er dessverre noe vi aldri kan gardere oss mot. Å ytre seg på den ene eller andre måten er å ta sjansen på å bli misforstått.

Jeg håper ikke jeg har såret deg med mine svar i denne tråden. Det har slett ikke vært meningen, jeg har bare prøvd å komme med det jeg oppfatter som konstruktiv tilbakemelding i beste mening. :- )

Jeg synes det går ganske bra, jeg var satt ut av spill en times tid, da valgte jeg å gå ut og vaske og støvsuge bilen, og tok ut litt av min frustrasjon med det, samtidig som jeg fikk gjort noe jeg skulle ha gjort lenge nå :-)

Synes aldri du har sagt noe galt til meg, så det skal du ikke bekymre deg for. Men det var en annen brukers kommentar som gjorde at min temperatur føyk i været, derfor denne overskriften.. Endel av kritikken jeg har fått her inne, henger desverre litt igjen i meg. Men jeg merker det gjorde meg godt å få satt ord på alt dette her.

Gjest Jente31

Jeg synes det går ganske bra, jeg var satt ut av spill en times tid, da valgte jeg å gå ut og vaske og støvsuge bilen, og tok ut litt av min frustrasjon med det, samtidig som jeg fikk gjort noe jeg skulle ha gjort lenge nå :-)

Synes aldri du har sagt noe galt til meg, så det skal du ikke bekymre deg for. Men det var en annen brukers kommentar som gjorde at min temperatur føyk i været, derfor denne overskriften.. Endel av kritikken jeg har fått her inne, henger desverre litt igjen i meg. Men jeg merker det gjorde meg godt å få satt ord på alt dette her.

Det at jeg skriver nhd i overskriften, betyr ikke at jeg ikke ønsker svar av andre, alle svar er velkomne, og det har dem alttid vært også. Men det at jeg skriver initiatilene i overskriften betyr at jeg ønsker svar av han, og at jeg håper at han vil lese mitt innlegg med det. :-)

Nei, fordi jeg nesten ikke kan skrive et innlegg direkte til nhd uten at noen kkommenterer det eller misforstår min hensikt.

Helt ærlig og kanskje en litt brutal observasjon.Enkelte ganger så synes jeg måten du særlig henvender deg til NHD på kan oppfattes som manipulerende.Jeg tror sikkert ikke at du gjør dette bevist.Men det er kanskje greit å se litt på hvordan det kan oppfattes.Så får du selv gjønoe re deg opp en mening hvorvidt du er enig eller ei.Tenker på overskriften,all din ros og smiger til NHD,"flink pike syndromet",

Jeg pleide feks av og til når jeg hadde gjort noe dumt å begynne med setningen "vær så snill og ikke bli sur men........"

Eller å begynne et innlegg på dol med "jeg vet jeg ikke burde svare dette og håper jeg ikke plag

Gjest Jente31

Helt ærlig og kanskje en litt brutal observasjon.Enkelte ganger så synes jeg måten du særlig henvender deg til NHD på kan oppfattes som manipulerende.Jeg tror sikkert ikke at du gjør dette bevist.Men det er kanskje greit å se litt på hvordan det kan oppfattes.Så får du selv gjønoe re deg opp en mening hvorvidt du er enig eller ei.Tenker på overskriften,all din ros og smiger til NHD,"flink pike syndromet",

Jeg pleide feks av og til når jeg hadde gjort noe dumt å begynne med setningen "vær så snill og ikke bli sur men........"

Eller å begynne et innlegg på dol med "jeg vet jeg ikke burde svare dette og håper jeg ikke plag

Jeg har selv tenkt litt på dette med manipulasjon, men jeg har bare vært ærlig..

Jeg forstår at det kan oppleves sånn, men jeg har aldri sett på det på den måten. Dessuten har jeg blitt sterkere, noe jeg synes mine innlegg den siste tiden har bært preg av.

Jeg kom borti sendknappen så innlegget mitt ble litt amputert.

Faktisk angrer jeg nå at jeg skrev det.Jeg ønsker ikke å utilsiktet såre noen.Og jeg skjønner at innlegget kunne bli oppfattet slik.

En bør ikke alltid skrive det en tenker.punktum.Der gikk jeg i fella også

Annonse

Gjest Jente31

Jeg kom borti sendknappen så innlegget mitt ble litt amputert.

Faktisk angrer jeg nå at jeg skrev det.Jeg ønsker ikke å utilsiktet såre noen.Og jeg skjønner at innlegget kunne bli oppfattet slik.

En bør ikke alltid skrive det en tenker.punktum.Der gikk jeg i fella også

Syntes ikke det var noe galt med innlegget ditt jeg.. faktisk satte jeg pris på det du skrev tidligere i dag også, det var et fint og konstruktivt innlegg som jeg kan dra nytte av i tillegg :-)

Gjest Jente31

Det er ikke dol du er avhengig av, det er NHD.

Du ber ikke oss andre her inne om hjelp.

Du ber NHD om en grense han setter som går ut på å ikke svare deg, før august ( tror jeg)

Og alle andre som til sammen utgjør dol? Skal vi svare deg?

Dol er alle som bruker forumene. Ikke bare deg og NHD.

Uansett ingen andre enn du kan gjøre noe med dette.

Selv synes jeg vel at det er mange her inne som er mer avhengig enn deg( av dol vel og merke) Men det er jo du selv som kjenner deg best.

Lykke til

Du ber ikke oss andre her inne om hjelp. Du ber NHD om en grense han setter som går ut på å ikke svare deg, før august ( tror jeg)

Og alle andre som til sammen utgjør dol? Skal vi svare deg? Dol er alle som bruker forumene. Ikke bare deg og NHD.

Jeg beklager at jeg havnet rett i kjelleren av ditt innlegg. Jeg følte du overkjørte meg totalt med mye av det du skrev. Jeg ble irritert fordi jeg innerst inne vet at mye av det ikke stemmer. Derfor skrev jeg "glem det".. for jeg tenkte; tro hva dere vil.

Men jeg er glad for at jeg valgte å ta dette opp. Mye av kritikken jeg har fått, har desverre satt noen spor i meg, og jeg føler jeg må forsvare meg, men jeg ser det slik at dette er en pris jeg har måttet betale for å komme så langt som jeg har gjort.. Men det var godt å ta det opp likevel..

Takk for lykkeønskningen :-)

Gjest Jente31

Du ber ikke oss andre her inne om hjelp. Du ber NHD om en grense han setter som går ut på å ikke svare deg, før august ( tror jeg)

Og alle andre som til sammen utgjør dol? Skal vi svare deg? Dol er alle som bruker forumene. Ikke bare deg og NHD.

Jeg beklager at jeg havnet rett i kjelleren av ditt innlegg. Jeg følte du overkjørte meg totalt med mye av det du skrev. Jeg ble irritert fordi jeg innerst inne vet at mye av det ikke stemmer. Derfor skrev jeg "glem det".. for jeg tenkte; tro hva dere vil.

Men jeg er glad for at jeg valgte å ta dette opp. Mye av kritikken jeg har fått, har desverre satt noen spor i meg, og jeg føler jeg må forsvare meg, men jeg ser det slik at dette er en pris jeg har måttet betale for å komme så langt som jeg har gjort.. Men det var godt å ta det opp likevel..

Takk for lykkeønskningen :-)

jeg vet at ditt svar ikke var vondt ment, jeg tror ikke det var det iallefall :-) Jeg setter stor pris på at du var ærlig med meg.

Syntes ikke det var noe galt med innlegget ditt jeg.. faktisk satte jeg pris på det du skrev tidligere i dag også, det var et fint og konstruktivt innlegg som jeg kan dra nytte av i tillegg :-)

godt å høre : ).Jeg fikk litt "dol psykiatri angst" nå at jeg skal sette meg i sola med en kurv med jordbær.Det er ikke bare du et som kan angre på innlegg du skriver.Som sagt skrev jeg jo i det andre innlegget at jeg ikke helt så problemet med at du skriver her.Det er vel ok å bruke forumet når en har behov for det.Heldigvis er det rimelig stor takhøyde på dette forumet og jeg har skrevet mye her når jeg har vært på mitt verste.Dessuten er det lettere på nett enn i real life og komme med grubleriene og tankene sine.

At du skriver med samme nick alltid selv etter at du har fått endel ikke alltid like trivelig tilbakemelding er modig.Samme at du tør å gi behandlerene dine nicket ditt her.Vet jeg ikke om jeg hadde turt faktisk.Du kunne jo godt skrevet her under flere ulike nick og forsøkt å endre skrivestilen.Det at du fortsatt tør å bruke samme nick synes jeg faktisk vitner om sterk ryggrad selv om du sier du er avhengig av dol psykiatri.

Gjest Jente31

godt å høre : ).Jeg fikk litt "dol psykiatri angst" nå at jeg skal sette meg i sola med en kurv med jordbær.Det er ikke bare du et som kan angre på innlegg du skriver.Som sagt skrev jeg jo i det andre innlegget at jeg ikke helt så problemet med at du skriver her.Det er vel ok å bruke forumet når en har behov for det.Heldigvis er det rimelig stor takhøyde på dette forumet og jeg har skrevet mye her når jeg har vært på mitt verste.Dessuten er det lettere på nett enn i real life og komme med grubleriene og tankene sine.

At du skriver med samme nick alltid selv etter at du har fått endel ikke alltid like trivelig tilbakemelding er modig.Samme at du tør å gi behandlerene dine nicket ditt her.Vet jeg ikke om jeg hadde turt faktisk.Du kunne jo godt skrevet her under flere ulike nick og forsøkt å endre skrivestilen.Det at du fortsatt tør å bruke samme nick synes jeg faktisk vitner om sterk ryggrad selv om du sier du er avhengig av dol psykiatri.

Takk for gode ord. Dessuten fristet du meg med jordbæra :-)

Jeg har faktisk forsøkt meg på anonyme nick her inne den siste tiden. Men det føles helt feil. Jeg føler at jeg blir gjenkjent, og det føles nesten galt å gjøre det, hehe..

Dessuten synes jeg det er mye lettere å bruke fast nick, da kan dere som følger meg følger meg lettere gi meg svar også..

Takk for svarene dine. Jeg har sugd dem til meg.

Kos deg med jordbærene :-)

Gjest Jente31

Synes ikke du er avhengig jeg.....I forhold til hva du var!

Før måtte jeg ha pause fra å lese dine innlegg, nå er det bare kjempekos å se navnet ditt;) Vi trenger alle bekreftelser på hva vi gjør riktig/galt, noen dog mer enn andre, mens andre er flinkere i RL til å tilfredsstille behovene sine.

Jeg skal mer enn gjerne backe deg opp, og gi selvtilliten din litt finpussing, men jeg tror du _vet_ hvor sterk du er blitt i løpet av denne tiden;)

Vil takke deg hidi, for den støtten du viser meg. Jeg har faktisk sett litt opp til deg, fordi du for meg oppleves som en svært sterk og trygg person. Jeg liker at folk er ærlige, og tør å stå for sine meninger,samtidig som jeg også setter pris på at slike mennesker viser ydykhet når det trengs. Og det har jeg sett du har gjort flere ganger, ikke bare til meg - men også til andre.

Jeg så du var borte en stund, og da savnet jeg deg, faktisk :-) jeg ble så utrolig glad da du kom tilbake..

Derfor ble jeg kjempesåra den gangen du vet. Men det gikk raskt over, fordi jeg skjønte du var fortvilet på mine barns vegne. Dermed var det ikke vanskelig å tilgi deg :-)

Som sagt; jeg setter stor pris på denne støtten, som har vært med å gjøre meg sterkere.

Annonse

Gjest R_Fiona

jeg vet at ditt svar ikke var vondt ment, jeg tror ikke det var det iallefall :-) Jeg setter stor pris på at du var ærlig med meg.

Svaret mitt var på ingen måte vondt ment.

Jeg sa bare mer direkte det mange andre også sier til deg i denne tråden.

Noen er flinkere enn meg til å pakke inn budskapet.

Hva du vil ta til deg eller ikke er opp til deg, men jeg velger å tro at de fleste av brukerne her inne vil deg vel, selv om de ikke alltid er enige med deg. Og kommer med uttalelser som provoserer deg.

Gjest Jente31

Svaret mitt var på ingen måte vondt ment.

Jeg sa bare mer direkte det mange andre også sier til deg i denne tråden.

Noen er flinkere enn meg til å pakke inn budskapet.

Hva du vil ta til deg eller ikke er opp til deg, men jeg velger å tro at de fleste av brukerne her inne vil deg vel, selv om de ikke alltid er enige med deg. Og kommer med uttalelser som provoserer deg.

Synes det er veldig ok at brukere svarer meg direkte og ærlig, noe som har ført til en stor fremgang hos meg. Det har jeg uttrykt mange ganger.

Og jeg er villig til å lytte og ta i mot råd, selv om disse svir. Det er faktisk noe jeg har lært mest av.

Jeg har vært igjennom dette før, og jeg har skjønt at brukere har vært provosert av min stil osv.

Jeg skulle ønske nhd hadde en kommentar til dette selv, men _jeg_ vet at min intensjon ikke har vært slik. Og jeg har prøvd å lytte og kjenne godt etter hva dette gjelder. Men det treffer meg ikke. Det er nesten så jeg skulle ønske det traff meg, for da hadde jeg kunnet gjøre noe med det, og bli ferdig med dette en gang for alle. Det ville vært det enkleste for både meg og andre.

Jeg vil så gjerne bare gå videre hva dette gjelder, men jeg vet ikke hvordan.

Gjest R_Fiona

Synes det er veldig ok at brukere svarer meg direkte og ærlig, noe som har ført til en stor fremgang hos meg. Det har jeg uttrykt mange ganger.

Og jeg er villig til å lytte og ta i mot råd, selv om disse svir. Det er faktisk noe jeg har lært mest av.

Jeg har vært igjennom dette før, og jeg har skjønt at brukere har vært provosert av min stil osv.

Jeg skulle ønske nhd hadde en kommentar til dette selv, men _jeg_ vet at min intensjon ikke har vært slik. Og jeg har prøvd å lytte og kjenne godt etter hva dette gjelder. Men det treffer meg ikke. Det er nesten så jeg skulle ønske det traff meg, for da hadde jeg kunnet gjøre noe med det, og bli ferdig med dette en gang for alle. Det ville vært det enkleste for både meg og andre.

Jeg vil så gjerne bare gå videre hva dette gjelder, men jeg vet ikke hvordan.

Vet du jente 31.

Nå skulle jeg ønske jeg hadde de magiske ordene til deg som fikk deg opp og fremover.

Men jeg har hverken dine eller mine ord akkuratt nå.

Jeg vil deg vel, og håper du finner svarene dine før eller siden.

Du er en tøff jente med tonnevis av pågangsmot, så du er en vinner i så måte.

Gjest Jente31

Du har mange irrasjonelle tanker rundt dette, og mye henger sammen med mer grunnleggende konflikter du jobber med, tror jeg .

Det er forøvrig forskjell på det du kan tro vil hjelpe deg her og nå, og det som hjelper deg på litt lengre sikt. At andre skal avvise deg, er ingen hjelp på litt lengre sikt. Du må selv jobbe med å regulere bruken din av dol, slik at du totalt sett har utbytte av å være her.

Jeg er desverre redd du har rett. Igjen! :-)

Slike katastrofetanker - er det et typisk tegn på GAD? Jeg har visst scoret litt på det og..

Jeg er desverre redd du har rett. Igjen! :-)

Slike katastrofetanker - er det et typisk tegn på GAD? Jeg har visst scoret litt på det og..

Jeg forbinder reaksjonene dine på dette med personlighetsmessige vansker. Prøv å få tatt det opp i terapisammenheng.

Gjest Jente31

Jeg forbinder reaksjonene dine på dette med personlighetsmessige vansker. Prøv å få tatt det opp i terapisammenheng.

Jeg er klar over det.. vet at avhengighet er et problem for meg. Tror at det er en viktig grunn til at jeg ikke tør slippe noen innpå meg i rl.

Det er en av de fine tingene med dol; man lærer seg selv bedre å kjenne.

Jeg skal skrive det ned i boka mi.

Gjest Jente31

''Jeg hadde tatt en avgjørelse, for å hjelpe meg selv osv osv. Denne var gjennomtenkt fra min side, jeg har vurdert den både frem og tilbake. Dette var en viktig og riktig avgjørelse for meg.''

Det høres ut som om du har grubla for mye igjen, synes jeg. ;)

''Jeg hadde mange grunner for å skrive dette innlegget, jeg ba bare om hjelp til noe jeg over ikke har greid selv, og jeg valgte å være ærlig, selv om jeg visste at jeg kom til å bare dumme meg ut. ''

Det jeg har lurt på når du skriver innleggene dine noen ganger, er om du forstår HVORFOR du surrer deg inn i disse dilemmaene? Det virker som om du har behov for en form for særbehandling fra NHD - ihvertfall fremstår det slik for meg. Jeg sier ikke dette for å være kjip, men for at du skal tenke over det. Jeg tror det kan være nyttig for deg å snakke med terapeuten din om det. Dol kan på mange måter sees på som gruppeterapi. Det er ingen store rom for særbehanding i denne terapiformen.

''Jeg ser at jeg har dummet meg ut igjen (også en grunn). Jeg vet ikke ærlighet alltid er så "riktig", for å komme seg videre. Noen ganger tror jeg det er best å bare holde ting for seg selv, det ser sånn ut :-(''

Det siste er fornuftig sagt! Da har du jo lært noe av dette! :) Det kan sikkert føles vanskelig å holde ut tankespinn og grubling som kommer snikende, men ja - du skal lære å holde noe av det for deg selv og terapeuten din. Vanskelig å holde ut? Ja, men det er bare tanker og følelser - og de er ikke farlige. :)

Som flere andre har svart deg, så tror også jeg at dette er noe du må ordne opp i helt sjøl og uten NHDs innblanding. Du er ikke avhengig av dol, du er avhengig av NHDs bekreftelser og svar. Snakk med terapeuten din om det. Si til han akkurat det du har sagt her i dag. :)

Jeg vil igjen presisere at jeg ikke mener å være kjip når jeg er ganske direkte med deg her. Jeg skulle ønske du kunne sett dette utenfra på en annen person, da er det mulig du hadde sett de tingene en del av oss sier til deg. :)

God helg, stikk ut og nyt sola! :)

Jeg vil bare si takk til deg også,for at du har tatt deg tid til å engasjere deg.

Det med grublerier har du ihvertfall rett i! Og jeg kjenner meg lettet over å ha tatt opp dette

Jeg lover deg at jeg skal tenke igjennom det du har skrevet, så skal du få høre fra meg senere. Kansje blir vi enig, kansje forblir vi uenige. Men jeg skal gi det et forsøk.

For jeg husker du sa noe til meg en gang, som såret meg. Du skrev du var flau på mine vegne. Jeg forsto det ikke da, men har forstått det mer og mer i senere tid.. du hadde jo rett.

God kveld til deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...