Gå til innhold

Depresjon igjen nå etter fødsel; frustrert!!

Anbefalte innlegg

Har ei skjønn datter på 8 mnd som er verdens hærligste, men merker desverre at jeg blir mere og mere deprimert de siste dagene! ..har en skikkelig klump i brystet og får bare ikke sove om natta, akkurat slik som sist gang! ..denne gangen er det bare mye verre, ettersom jeg har ei lita jente jeg skal ta meg av! har en oppvekst som er preget av mine foreldres alkoholmisbruk, og det er nok dette som slår meg ut igjen! Fikk for første gang en reaksjon på dette rundt tiden jeg ble gravid, og har forstått at det ikke er så uvanlig at det kommer da! Går til samtaler hos en psyk:sykepleier i en poliklinikk til en behandlingsinstitusjon for rusmisbrukere og pårørende her i byen jeg bor i; men føler ikke at det hjelper! Kommer vel ikke helt overens med dama, og føler ikke at hun har fokuset på å hjelpe meg, men at hun er mest opptatt av at jeg må få min far til å slutte å kjøre bil i påvirket tilstand. ..hun kom blant annet med et sleivspark til meg når jeg sa at jeg ikke orket å ta den diskusjonen med min far en gang til (er så utrolig energikrevende når det eneste resultatet er at du blir latterliggjort og han blir sinna på meg for å komme med en så grov og feilaktig påstand)! da sa hun at vi får håpe begge da at det ikke skjer noe.. som om det er opp til meg?? jeg greier bare ikke å få han til å slutte!!! ..er dette ok oppførsel av henne?? vet selvsagt av fyllekjøring er en veldig grov forseelse om hvilke konsekvenser det kan få, men jeg bor på et annet sted av landet, og jeg rår rett og slett ikke over det!!

Nok om det.. Grunnen til at det kommer nå igjen er vel at jeg var hjemme sist helg, og da har ting en tendens til å komme igjen! har gått bra noen ganger i det siste, men altså ikke denne gangen! ...hva gjør jeg??

Forholdet til min samboer er heller ikke helt topp om dagen, han som har vært så støttende til meg tidligere, men nå føler jeg at han ikke ser meg i det hele tatt! han må da se at noe er galt med meg, jeg går jo rundt som en zombie, men han kan ikke en gang spørre om jeg har det bra!! ..blir så lei meg, og føler at jeg bare er til bry!

men det verste er den klumpen i brystet og alt sinnet som bare koker inne i meg; har bare sååå kort lunte!! ..og kjenner at jeg av og til blir irritert på jenta mi; og får såååå sårlig samvittighet! jeg som vil være verdens beste mamma, og gi henne den oppveksten som jeg aldri fikk!

Gruer meg til samboeren skal på jobb igjen på tirsdag, de siste nettene har bare gitt meg 2-3 timers søvn, er så utslitt!!

Føler at jeg er i en helt håpløs situasjon; hva skal jeg gjøre?? har ikke lyst til ¨å ha det slik mere; vil bli frisk og glede meg over jenta mi og livet!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...