Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Beklager at jeg ikke har sett denne meldingen før nå. Er ikke så flink til å sjekke inne på Meldinger :(

Uka før operasjonen gikk egentlig helt fint. Var litt spent, men mest glad for at ting endelig skulle skje :)

Skikkelig spent ble jeg ikke før jeg ble trillet inn på operasjonsstua :S Det var merkelig!!!

Men plutselig så våknet jeg opp igjen på recovery - og alt var over :)

Går det bra med deg på Eurodietten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493879
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Beklager at jeg ikke har sett denne meldingen før nå. Er ikke så flink til å sjekke inne på Meldinger :(

Uka før operasjonen gikk egentlig helt fint. Var litt spent, men mest glad for at ting endelig skulle skje :)

Skikkelig spent ble jeg ikke før jeg ble trillet inn på operasjonsstua :S Det var merkelig!!!

Men plutselig så våknet jeg opp igjen på recovery - og alt var over :)

Går det bra med deg på Eurodietten?

Går fint forsåvidt. Den siste uka har det stått stille, men jeg driver og justerer og venner meg til enda så det er greit nok det.

Har tatt seks og en halv kilo hittil :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493881
Del på andre sider

Går fint forsåvidt. Den siste uka har det stått stille, men jeg driver og justerer og venner meg til enda så det er greit nok det.

Har tatt seks og en halv kilo hittil :-)

Det er jo vanlig med litt platåer på den dietten også, men 6,5 kg er jo kjempeflott!!!

Du er i fase 2, ikke sant? Den er jo veldig grei å leve med, egentlig, i og med at man kan spise litt vanlig mat også.

Synes du er flink, jeg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493888
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det er jo vanlig med litt platåer på den dietten også, men 6,5 kg er jo kjempeflott!!!

Du er i fase 2, ikke sant? Den er jo veldig grei å leve med, egentlig, i og med at man kan spise litt vanlig mat også.

Synes du er flink, jeg :)

Nå har jeg satt meg selv ned i fase 1 den neste uka for å ha litt data å fore Hexeberg med neste onsdag. Det går jo veldig greit da. Maten er god nok, den søte maten er kongegod...

Vektnedgangen totalt sett er jo kjempefin, men jeg har stått en ukes tid nå - det liker jeg ikke. Egentlig var det jo den uka jeg ikke hadde startet på dietten enda jeg gikk ned mest - da jeg bare spiste ketogen mat forsvant det jo tre kilo...

Men jeg innser at det tar litt tid å bli kjent med alt det nye, og prøver å ta en dag av gangen og holde hardt på filosofien om at alt annet enn oppgang er grunn til glede...

Hvordan er det med sultfølelse hos deg nå forresten? Er du ikke sulten og fysen lenger? Skal du spise lavkarbo eller vanlig eller hva? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493899
Del på andre sider

Nå har jeg satt meg selv ned i fase 1 den neste uka for å ha litt data å fore Hexeberg med neste onsdag. Det går jo veldig greit da. Maten er god nok, den søte maten er kongegod...

Vektnedgangen totalt sett er jo kjempefin, men jeg har stått en ukes tid nå - det liker jeg ikke. Egentlig var det jo den uka jeg ikke hadde startet på dietten enda jeg gikk ned mest - da jeg bare spiste ketogen mat forsvant det jo tre kilo...

Men jeg innser at det tar litt tid å bli kjent med alt det nye, og prøver å ta en dag av gangen og holde hardt på filosofien om at alt annet enn oppgang er grunn til glede...

Hvordan er det med sultfølelse hos deg nå forresten? Er du ikke sulten og fysen lenger? Skal du spise lavkarbo eller vanlig eller hva? :-)

Får du i deg nok mat da? Ofte går man mer ned når man spiser litt mer mat - grønnsaker eller kanskje et egg ekstra.

Hexeberg vil helt sikkert hjelpe deg til å komme fra platået :)

Jeg har så vidt kjent litt sultfølelse. Det var i går når det gikk over 1 time mellom "måltidene". Ellers er jeg god og mett.

Etterhvert som vi skal begynne å spise, så er næringsanbefalingene å prioritere proteiner og grønnsaker, og være forsiktig med karbohydrater.

Dette passer veldig bra med det jeg føler er rett for meg :)

Planen min er å ha et lavkarbokosthold i hverdagen, og kunne unne meg litt annet i helgen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493931
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Får du i deg nok mat da? Ofte går man mer ned når man spiser litt mer mat - grønnsaker eller kanskje et egg ekstra.

Jeg har så vidt kjent litt sultfølelse. Det var i går når det gikk over 1 time mellom "måltidene". Ellers er jeg god og mett.

Etterhvert som vi skal begynne å spise, så er næringsanbefalingene å prioritere proteiner og grønnsaker, og være forsiktig med karbohydrater.

Planen min er å ha et lavkarbokosthold i hverdagen, og kunne unne meg litt annet i helgen :)

Dette er så spennende, Jubalong!

Du burde holde oss oppdatert innimellom. Veldig interessant hvordan det føles å plutselig ha mindre magemål. Hvordan maten smaker. Hvordan det føles å ikke klare å spise så mye (greit fysisk, men hva med psykisk) osv.. Kort sagt..alt lurer jeg på:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493941
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det høres ut som en bra plan :-)

Jeg tror jeg fikk i meg litt for lite mat ja. Du vet hvordan det er... Endelig ikke sulten... Skal være ekstra flink... Jeg har igrunnen vært mye sulten den siste uka, så jeg burde jo skjønt at jeg gjorde feil...

Nå spiser jeg fem om dagen (ED - ikke frukt ;-)). Og kun grønnsaker fra lista, så nå venter jeg spent på å bli fantastisk vakker :-)))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493952
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg tror jeg fikk i meg litt for lite mat ja. Du vet hvordan det er... Endelig ikke sulten... Skal være ekstra flink... Jeg har igrunnen vært mye sulten den siste uka, så jeg burde jo skjønt at jeg gjorde feil...

Nå spiser jeg fem om dagen (ED - ikke frukt ;-)). Og kun grønnsaker fra lista, så nå venter jeg spent på å bli fantastisk vakker :-)))

Hva mener du med "grønnsaker fra lista"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493960
Del på andre sider

Ok, da er jeg med :) Tenkte kanskje det var enkelte sorter jeg burde holde meg unna. Jeg har fått helt dilla på diverse grønnsaker.

Mais er kanskje ikke det sunneste? Jeg pleier å ha litt i salaten.

Vanlig mais er temmelig energirikt, men babymais inneholder ikke langt nær så mange kalorier! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2493978
Del på andre sider

Annonse

Dette er så spennende, Jubalong!

Du burde holde oss oppdatert innimellom. Veldig interessant hvordan det føles å plutselig ha mindre magemål. Hvordan maten smaker. Hvordan det føles å ikke klare å spise så mye (greit fysisk, men hva med psykisk) osv.. Kort sagt..alt lurer jeg på:)

Jeg la en liten oppdatering på forum for Vektmestring, men kan gi deg en privat en ;)

Det føles helt greit. Bortsett fra at skummet melk (som jeg alltid har likt) plutselig har en bismak av buljong (ikke godt), og at yoghurt (som jeg aldri har klart å like) plutselig smaker godt - så smaker det meste det samme så langt.

Jeg synes ikke det er vanskelig å bare drikke næring. Av og til kan jeg få lyst til å spise noe, men det er ikke noe som plager meg. Og det er heller ikke fordi jeg er sulten, bare vanen tror jeg.

Fredag skal jeg over på moset mat, så da får jeg jo spist ganske mye.

Å bli mett så fort er egentlig det som er rarest. Det er ikke vondt hverken fysisk eller psykisk, bare utrolig merkelig.

Mens jeg var på sykehuset drakk jeg bare vann, uttynnet eplejuice (75 ml) og næringsdrikke. Og jeg var stappmett hele tiden!

Målet var å komme opp i 1 liter de dagene - og jeg klarte det, så vidt.

Jeg merker nå at jeg klarer mer, og var oppe i 18,5 dl i går. Målet er 2 liter frem til moset mat.

Jeg koser meg med velling (minstemann syntes det var kjempekuult at jeg skulle spise babymat), næringsdrikke, smoothies, supper, juicer, yoghurt og har det egentlig bare flott :)

Utfordringen er å få tid til å spise alt sammen, men det er jo det som er jobben min nå :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2494062
Del på andre sider

Fantastisk vakker er du uansett, vet du :)

Skjønnhet kommer innenfra!

Godt du har begynt å spise litt mer.

Frukt var det eneste jeg savnet på ED. Jeg er veldig glad i nesten all slags frukt. Gleder meg til jeg skal på moset mat nå, for da kan jeg spise frukt (moset, raspet eller mixet).

Håper det går likar no :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2494064
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg la en liten oppdatering på forum for Vektmestring, men kan gi deg en privat en ;)

Det føles helt greit. Bortsett fra at skummet melk (som jeg alltid har likt) plutselig har en bismak av buljong (ikke godt), og at yoghurt (som jeg aldri har klart å like) plutselig smaker godt - så smaker det meste det samme så langt.

Jeg synes ikke det er vanskelig å bare drikke næring. Av og til kan jeg få lyst til å spise noe, men det er ikke noe som plager meg. Og det er heller ikke fordi jeg er sulten, bare vanen tror jeg.

Fredag skal jeg over på moset mat, så da får jeg jo spist ganske mye.

Å bli mett så fort er egentlig det som er rarest. Det er ikke vondt hverken fysisk eller psykisk, bare utrolig merkelig.

Mens jeg var på sykehuset drakk jeg bare vann, uttynnet eplejuice (75 ml) og næringsdrikke. Og jeg var stappmett hele tiden!

Målet var å komme opp i 1 liter de dagene - og jeg klarte det, så vidt.

Jeg merker nå at jeg klarer mer, og var oppe i 18,5 dl i går. Målet er 2 liter frem til moset mat.

Jeg koser meg med velling (minstemann syntes det var kjempekuult at jeg skulle spise babymat), næringsdrikke, smoothies, supper, juicer, yoghurt og har det egentlig bare flott :)

Utfordringen er å få tid til å spise alt sammen, men det er jo det som er jobben min nå :)

Takk for oppdatering og dette er såå fascinerende å lese om:)

Jeg så etterpå at du hadde lagt ut en oppdatering på Vektmestring, så nå skal jeg begynne å følge med på den siden også:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306159-jubalnog70/#findComment-2494106
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...