Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det virker som du kjenner nav-systemet litt - vet du om det er mulig, og tror du det er klokt å bytte saksbehandler?

Har bare vært rot siden jeg fikk henne. Virker bare som om hun er kjempestresset og ikke klarer å holde rede på ting.

Var rot før forrige vedtaksperiode og. Denne gangen startet det med at jeg fikk brev med innkalling til samtale i forrige uke. Kunne ikke, så ringte og fikk den flyttet til i dag.

Så kom tlfsamtalen på fredag der hun henviste til avtalen i dag og flyttet den til ut i juni.

Lørdag kom det brev i posten om at jeg ikke hadde møtt til samtale i forrige uke, og hadde fått ny avtale - som også var i forrige uke. Altså før jeg fikk brevet.

I dag ringte hun og lurte på hvorfor jeg ikke kom i dag. Ingen beklagelse. "Vi har jo datasystemer".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306248-frosk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei skal:-)

Så ikke denne før nå. Jeg kjenner ikke nav godt nok til å vite om det er hensiktsmessig å be om bytte av saksbehandler eller ikke. Men en mellomløsning kan være å skrive et brev til nav hvor du redegjør for disse episodene, og stiller spørsmål ved hvorvidt det kanskje ville være hensiktsmessig med en ny saksbehandler. Det kan begrunnes med at du det rotet som har vært, din opplevelse av at vedkommende ikke helt lytter til hva du sier, og at dette kanskje ikke er et godt utgangspunkt for samarbeide. Du kan jo også redegjøre for at du tidligere ha vært godt fornøyd med samarbeidete med nav.

Ved å skrive et slikt brev, så gjør du dette ikke til en "klagesak" i første omgang, men mer som et innspill til hvordan få i gang konstruktivt samarbeid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306248-frosk/#findComment-2490676
Del på andre sider

Hei skal:-)

Så ikke denne før nå. Jeg kjenner ikke nav godt nok til å vite om det er hensiktsmessig å be om bytte av saksbehandler eller ikke. Men en mellomløsning kan være å skrive et brev til nav hvor du redegjør for disse episodene, og stiller spørsmål ved hvorvidt det kanskje ville være hensiktsmessig med en ny saksbehandler. Det kan begrunnes med at du det rotet som har vært, din opplevelse av at vedkommende ikke helt lytter til hva du sier, og at dette kanskje ikke er et godt utgangspunkt for samarbeide. Du kan jo også redegjøre for at du tidligere ha vært godt fornøyd med samarbeidete med nav.

Ved å skrive et slikt brev, så gjør du dette ikke til en "klagesak" i første omgang, men mer som et innspill til hvordan få i gang konstruktivt samarbeid.

Har merket at du er treig å kikke på meldinger! :-p

Kunne kanskje være en ide. Vet du isåfall hvem et sånt brev skal skrives til?

Nå snakket psyken om å gjøre det til et ansvarsgruppemøte (tror jeg?) med hele bunten behandlere. Får drøfte det med legen til uken og tenke litt. Takk for innspill.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306248-frosk/#findComment-2490694
Del på andre sider

Har merket at du er treig å kikke på meldinger! :-p

Kunne kanskje være en ide. Vet du isåfall hvem et sånt brev skal skrives til?

Nå snakket psyken om å gjøre det til et ansvarsgruppemøte (tror jeg?) med hele bunten behandlere. Får drøfte det med legen til uken og tenke litt. Takk for innspill.

Det er ingen dum ide å gjøre det om til et ansvarsgruppemøte. Nav-saksbehandleren har neppe noe ønske om å overprøve alle som står deg nærmere, og et slikt ansvarsgruppemøte vil gi vedkommende en følelse av at her jobbes det seriøst og at dere er på rett vei.

Når det gjelder hvem du skal stile et evt brev til, så bør det ikke stiles til saksbehandler med vedkommendes overordnede.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306248-frosk/#findComment-2490697
Del på andre sider

Det er ingen dum ide å gjøre det om til et ansvarsgruppemøte. Nav-saksbehandleren har neppe noe ønske om å overprøve alle som står deg nærmere, og et slikt ansvarsgruppemøte vil gi vedkommende en følelse av at her jobbes det seriøst og at dere er på rett vei.

Når det gjelder hvem du skal stile et evt brev til, så bør det ikke stiles til saksbehandler med vedkommendes overordnede.

Hvordan finner man ut hvem det er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306248-frosk/#findComment-2490700
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...