Gå til innhold

Testikkelproblem

Anbefalte innlegg

Hei! I mai begynte jeg å få litt smerter i testiklene. Ikke veldig vondt, men ubehaglig. På ultralyd fikk jeg beskjed om at ingenting var galt. Men en morgen da jeg voknet, hadde den ene testikkelen forflyttet seg fra pungen og opp til lysken. Da jeg reiste meg,falt den ned på plass igjen. Daglig merker jeg at pungen noen ganger trekker seg veldig sammen. Er årsaken til testikkelforflytningen at pungen blir for liten og presser testikkelen ut? Er dette farlig? Jeg er 24 år, og har aldri opplevd dette før. Det virker som om pungen har krympet den siste tiden. Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30660-testikkelproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Veggen i pungen består av mange lag - ett av disse lagene er muskulatur som gjør at pungen kan slappes av og trekke seg sammen så den blir liten. Det er flere ting som gjør at den endrer seg - bl.a. temperatur og seksuell stimulering.

Testikkelen "henger" også i vev innholder muskulatur. Testikklene kan på denne måten trekke seg høyere opp og ligge lengre ned avhengig bl.a. av temperatur.

Det du beskriver er derfor ikke noe urnormalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30660-testikkelproblem/#findComment-122030
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...