Gå til innhold

morbus Oslers sykdom

Anbefalte innlegg

Moren min har morbus Osler, jeg vet sånn noenlunde hva dette er, men finner ikke noe informasjon om denne sykdommen noe sted. Nå har søsteren min fått påvist at hun også har det. Morfaren min hadde det, og søsteren til mamma har det også.

Jeg er undersøkt for noen år siden, med kontrast væske i årene m.m, men de kunne ikke se noe.

Men jeg holdt på å miste mamman min for noen år siden, og jeg lurer egentlig på hvordan denne sykdommen er.

Jeg vet at det er snakk om blødninger i huden, og mamma har operet lungene flere ganger på rikshospitalet, eller hun har satt inn noen "koiler", eller noe ?

Ønsker å vite litt mer om denne sykdommen jeg, hvor kan jeg finne informasjon ?

Jeg er nå selv litt bekymret fordi jeg er så blå på hender og lepper, noe mamma også bestandig har vært, ikke nå lenger for nå er hun bedre, men burde jeg undersøkes på nytt ? Eller holder det med den ene gangen ?

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30700-morbus-oslers-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...