Gå til innhold

Den psyke stemmen...-

Anbefalte innlegg

Gjest engelen

hindrer meg i så altfor mye! Tørr ikke gå i shorts en gang.. Far måtte tvinge meg til det, her om dagen, fordi det var så varmt.. Men jeg vet ikke helt om jeg skal tro han når han sier at jeg ikke er tykk. På en måte ser jeg at jeg er tynn, men ikke tynn nok:/ I følge den syke stemmen, om jeg skal kalle den det. Vet heller ikke hvor mye jeg skal fortelle psykepleieren på mandag, hvor dårlig det egentlig går. Er så redd for å bli hindret i å bli tynn. Vet det høres helt sykt ut, men sånn tenker jeg. Redd for hva hun kan gjøre.. Sjøl om jeg vet at hu bryr seg, og er virkelig innstilt på å hjelpe meg. Vet bare ikke hvem som har kontrollen. Klare ikke spise, med mindre andre sier jeg må. Det er ekkelt, føles som om jeg påfører meg sjøl en sakte død, men jeg vil jo ikke dø! Alle tankene er bare så kompliserte:( Eneste jeg ønsker er å få fred fra alle tankene...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30706-den-psyke-stemmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære engelen min!

Jeg kan ikke si så mye, annet enn at jeg bryr meg virkelig om deg. Vær så snill, fortell akkurat hvordan du tenker og føler til henne du skal til på mandag. Om du ikke gjør det for din egen skyld, så gjør det for min skyld! Please?! Vil bare at du skal få det bedre veit du...

Glad i deg, vennen! STÅ PÅ, selv om du er sliten nå!!!

*Klemmer*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30706-den-psyke-stemmen/#findComment-121993
Del på andre sider

Kjære vennen!

Jeg vet at det er vanskelig.. kjenner veldig godt igjen det med å ikke vite hvor mye man skal si for da vil man kanskje bli hindret i å bli tynn.. jeg vet tankene.. men eneste måten å bli kvitt tankene er å innse at det man holder på med er feil.. ja, jeg vet det er vanskelig.. klarer det ikke selv..

Men, jeg syns virkelig du bør si til henne at det ikke går så bra! hun vil ikke kunne hindre deg i å nå d målet du har satt deg! ingen kan det.. de kan låse deg inne de kan legge deg inn men til slutt er det kun du og ingen andre som kan bestemme hva DU vil..

Vil du gå gjennom hele livet med denne ekle stemmen som heletiden sier at du ikke er god nok? Ikke er tynn nok?

Jeg håper at du, for din egen del, tør å si til henne hva som skjer.. hvordan du har det! Si oxo til henne at du var redd for å fortelle henne om det for redselen for å bli 'stoppet' er stor!

tenker masse på deg vennen!

hvis du vil og orker kan du jo sende en mail?

Glad i deg!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30706-den-psyke-stemmen/#findComment-121997
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære engelen! Du dras mellom flere ytterpunkter du vil- vil ikke, våger- våger ikke. Ditt innlegg viser samtidig at du egentlig ønsker hjelp, kanskje er du litt redd og ser alle farene ved det du driver med. Det er riktig at spiseforstyrrelser ofte sees på som en langsom død- for enkelte. Derfor er hjelpen svært viktig. Prøv så godt du kan å fortell din psyk.sykepleier hvordan du egentlig har det. Ikke la "den syke stemmen" få bestemme, våg å ha tro på den friske, lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30706-den-psyke-stemmen/#findComment-122340
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...