Gjest Tarm Skrevet 28. juni 2001 Del Skrevet 28. juni 2001 For 2uker siden var jeg veldig syk! Det hele begynte med at jeg hadde mild diaré. Jeg trodde det bare var tilfeldig (slik som kan skje med hvem som helst), men dagen etterpå ble det enda verre. Diaré'en hadde gått fra å være mild til KRAFTIG diaré. Jeg fikk 39 i feber og var veldig dårlig; kvalm, svimmel, osv. Feberen gikk fort vekk etter jeg tok noen pinex. Men jeg var like dårlig fordet. Det dannet seg mye gass i tarmene og avføringen var nesten ren væske (ingen konsistens). Etterhvert begynte jeg å få KRAFTIGE magesmerter... en slags krampe i de øvre magemusklene. Disse anfallene fikk jeg omtrent hver 15min. Hver gang jeg fikk anfallene, følte jeg en KRAFTIG smerte i de øvre magemusklene som etterhvert gikk nedover og ned i tarmen. Ingenting hjalp mot disse anfallene... ikke 2tabs pinex engang! Slik holdt jeg på; med vondt mage, diaré, kvalme, luft, osv i ÉN hel uke! Det var et helvete... det værste jeg har opplevd i hele mitt liv. Og jeg VET hva kolikk-smerter er, fordi jeg lider av irritabel tarm (pga stress og sånnt), men dette var noe helt annet... Dette var SMERTE på høyt nivå! Min far hadde akkurat det samme på samme tidspunkt! Jeg er frisk nå, men jeg er litt bekymret over at jeg av og til har litt smerter i tarmene (ikke magen, men helt nede med tarmene). Det er ikke noe kolikk-smerte, men en slags svak smerte. Avføringen min er fin nå, kanskje litt hardere enn normalt. Det svirrer mange spørsmål i hodet mitt: -Hva tror du jeg har hatt ? Samonella ? eller kanskje noe verre ? (har ikke spist rått kjøtt eller egg) -Hvorfor har jeg disse svake smertene i tarmen ? (de er ikke noe særlig vonde, men litt plagsomt) Er det en "bi-effekt" av den sykdommen jeg hadde for 2uker siden ? -Trenger jeg noen behandling NÅ ? Eller ordner kroppen opp i dette ? Det er synd at jeg ikke gikk til legen... men jeg sa hele tiden til meg selv "i morgen blir du bedre" uten at jeg ble det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30753-meget-hissig-tarm-virusbakterier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 29. juni 2001 Del Skrevet 29. juni 2001 Du har sannsynligvis hatt en tarminfeksjon. det kan godt ha vært en salmonellainfeksjon ut fra symptomene, og da kan det ha en hensikt å gå til legen for å få tatt en prøve. Man kan være smittebærer lenge etter at man blir frisk selv, og dette bør man i så fall ta hensyn til med hygiene og lignende. Etter sterke smerter blir smertefibre litt overfølsomme. Det kan være dette som er årsaken til disse ettersmertene du kjenner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30753-meget-hissig-tarm-virusbakterier/#findComment-122274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.