Gjest drit i mannfolkas mening og gjør som du selv vil! Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hva går det av dere jenter/damer her inne som har langt hår og "riktig" farge på håret deres bare fordi deres mann/samboer synes det er penest?! Det minner meg om underkastelse når jeg leser om hvor mange som har håret langt kun for den andre parts skyld. Også skryter dere om at dere er selvstendige individer i 2008! 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 En fyr jeg kjenner mente at alle kvinner uten unntak passer best med langt hår . hallo.............................................*dunke seg i hodet* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Jeg gjør som jeg selv vil med håret mitt, men spør gjerne mann og barn hva de synes er penest på meg. Jeg spør også søsteren min (hun har god smak;)). Grunnen til at jeg spør er at jeg kan være usikker på hvordan jeg skal klippe meg. Dette har altså ingenting med underkastelse å gjøre, men med at jeg trenger hjelp til å bestemme meg 0 Siter
Sepe Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Jeg liker at mannen min synes jeg er pen! Hadde hatet det hvis han tenkte: "driter i hva hun synes om utseende mitt". 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 At man ønsker å være tiltrekkende på mannen sin er vel ikke det samme som å underkaste seg. Tviler dessuten på at norske jenter beholder langt hår ene og alene av den grunn at mannen ønsker det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 *Humrer* Jeg liker meg selv best med langt hår også da. Hadde jeg villet ha kort hår så hadde jeg klipt håret samme hva kjæresten synes. ) Men det er klart - jeg liker å være pen for ham. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Eh? For det første - De fleste synes vel det er hyggelig at partneren synes man er tiltrekkende For det andre - hvem er det som har sagt at de bare har langt hår med "riktig" farge (hva nå enn det er?), kun for mannens skyld? Greit å være feminist altså, men det får vel være grenser. 0 Siter
laban Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 ''...bare fordi deres mann/samboer synes det er penest?!'' I den tråden er det vel ingen som oppgir det som _eneste_ årsak, slik at du har noen dekning for å si "_bare_ fordi". At man lar seg påvirke av familiens mening om ting som kanskje ikke betyr all verden for en selv, synes jeg ikke er noen stor sak. Mange er sikkert i tvil om hvorvidt de bør ha håret slik eller sånn, og spør sine nærmeste om hva _de_ synes er penest. Det er ikke så lett å vurdere sånt om sitt eget utseende. Totalt sett tror jeg kvinner ofte bestemmer mer over sine menn (med hensyn til sjegg / frisyre / klesstil osv.) enn omvendt. Så dette trenger ikke å bety at vi er helt på steinalderstadiet likestillingsmessig. 0 Siter
Gjest drit i mannfolka.. Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 *Humrer* Jeg liker meg selv best med langt hår også da. Hadde jeg villet ha kort hår så hadde jeg klipt håret samme hva kjæresten synes. ) Men det er klart - jeg liker å være pen for ham. Da du skrev i tråden nedenfor om langt eller kort hår gav du inntrykk om at du ville ha langt hår fordi mannen din likte det best. Og det er det flere andre som også er enig med deg i.Hadde en mann syntes at det var det samme med hårlengde hadde flere jenter klippet seg kort for letthets skyld. Derfor er det trist at mannfolka får bestemme over oss kvinner i vår tid. 0 Siter
Gjest drit i mannfolka.. Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 ''...bare fordi deres mann/samboer synes det er penest?!'' I den tråden er det vel ingen som oppgir det som _eneste_ årsak, slik at du har noen dekning for å si "_bare_ fordi". At man lar seg påvirke av familiens mening om ting som kanskje ikke betyr all verden for en selv, synes jeg ikke er noen stor sak. Mange er sikkert i tvil om hvorvidt de bør ha håret slik eller sånn, og spør sine nærmeste om hva _de_ synes er penest. Det er ikke så lett å vurdere sånt om sitt eget utseende. Totalt sett tror jeg kvinner ofte bestemmer mer over sine menn (med hensyn til sjegg / frisyre / klesstil osv.) enn omvendt. Så dette trenger ikke å bety at vi er helt på steinalderstadiet likestillingsmessig. Mange kvinner hadde klippet seg kort fordi det er mye lettere å ha med å gjøre hvis mannen hadde syntes at det var det samme med hårlengden. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Du leser nok dette litt annerledes enn vi andre her inne gjør tror jeg. 0 Siter
Gjest drit i mannfolka.. Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Eh? For det første - De fleste synes vel det er hyggelig at partneren synes man er tiltrekkende For det andre - hvem er det som har sagt at de bare har langt hår med "riktig" farge (hva nå enn det er?), kun for mannens skyld? Greit å være feminist altså, men det får vel være grenser. Riktig farge er jo når mannen ønsker deg Feks. blondere fordi du var det for 10 år siden. Og da er det mange jenter som går bort og striper håret for at mannen skal bli fornøyd. Les tråden lengdre nede hvor dette er påpekt. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Da du skrev i tråden nedenfor om langt eller kort hår gav du inntrykk om at du ville ha langt hår fordi mannen din likte det best. Og det er det flere andre som også er enig med deg i.Hadde en mann syntes at det var det samme med hårlengde hadde flere jenter klippet seg kort for letthets skyld. Derfor er det trist at mannfolka får bestemme over oss kvinner i vår tid. At man ønsker å være pen for kjæresten har vel ikke med kjønn å gjøre - mannen min tar også hensyn til hva jeg liker i måten han kler seg på og klipper seg. 0 Siter
Gjest drit i mannfolka.. Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Du leser nok dette litt annerledes enn vi andre her inne gjør tror jeg. Hvis du er mann i virkeligheten så ville du nok gitt jernet for at din kvinne skulle hatt langt hår. Og da ville alle metoder blitt brukt tenker jeg. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hvis du er mann i virkeligheten så ville du nok gitt jernet for at din kvinne skulle hatt langt hår. Og da ville alle metoder blitt brukt tenker jeg. Makan til sprøyt. 0 Siter
Gjest drit i mannfolka.. Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 At man ønsker å være pen for kjæresten har vel ikke med kjønn å gjøre - mannen min tar også hensyn til hva jeg liker i måten han kler seg på og klipper seg. Men du hadde nok sagt ifra om din mann kom hjem glattbarbert og du egentlig likte ham med lang lugg. Men hadde han da latt håret gro for din skyld igjen? Mannfolk gjør stort sett som dem vil. Og det burde kvinner også gjøre. 0 Siter
kosen Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har langt hår fordi jeg selv liker det. Jeg har aldri spurt mannen min om hva han synes. Har to jenter der den ene har langt hår og den andre har hår ( bob klipp ) til nakken. De velger selv hvordan de vil være på håret. 0 Siter
Gjest drit i mannfolka.. Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 At man ønsker å være tiltrekkende på mannen sin er vel ikke det samme som å underkaste seg. Tviler dessuten på at norske jenter beholder langt hår ene og alene av den grunn at mannen ønsker det. I tråden under her så kommer denne meningen om å ha langt hår for mannen sin skyld godt frem. Men nå er plutselig alle her inne med en annen mening. Ingen av dem gjør det kun for sin kjæreste, men for seg selv.. Selvmotsigende synes jeg. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Mange kvinner hadde klippet seg kort fordi det er mye lettere å ha med å gjøre hvis mannen hadde syntes at det var det samme med hårlengden. ''Mange kvinner hadde klippet seg kort fordi det er mye lettere å ha med å gjøre'' Jeg har nettopp gått fra langt til kort hår etter mange år som langhåret, og det du skriver der er direkte feil. Det er _mye_ enklere å stelle langt hår. Det kan man la lufttørke, men lar jeg mitt korte hår lufttørke ser jeg ut som et takras og håret virker skittent igjen etter en dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.