Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og har hatt atopisk eksem nesten hele livet. Har også problemer med høysnuve og pelsdyr etc. Min mann hade problem med eksem når han var ung han har fortfarande problem med pollen. Mitt spørsmål er; hur stor sjanse har vi at få barn som kommer at få samme problemer. Finnes det hjelp idag til å lindra problemen før et spedbarn. Finnes det risk før at barnet kommer at få meget større problemer enn meg?

Takksam før svar.

Hilsen

Anita

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30788-barn-til-tv%C3%A5-allergiker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære unhjem

Det er en 50 % sjanse for at dere får et barn som er allergisk og enda noe større sjanse for at barnet får høysnue siden dere begge har det.

I dag finnes det mange gode muligheter for å behandle både eksem og høysnue. Det viktigste du kan gjøre for barnet ditt er å unngå å røyke, både i svangerskap og senere og å amme i 4-6 måneder uten noe form for tillegg. Hvis barnet får symptomer på atopisk eksem bør du oppsøke en barnelege eller hudlege så snart som mulig for å få riktig behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...