Gå til innhold

matutslett?

Anbefalte innlegg

Gjest sanna

Vesla er 10.5 mndr, hun har ofte hatt små nupper i huden i ansiktet, så jeg har vært forsiktig med nye matvarer (også fordi hun har slitt en del med magen). Frem til nå har hun stort sett fått kyllingfilet, poteter og gulrøtter moset sammen til middag.

I går ville jeg variere, hun fikk poteter, blomkål og kokt skinke (i terninger) moset sammen. Hun likte det veldig godt, men fikk masse små prikker i nedre del av ansiktet, samt et rødskjær under prikkene.

Tålte hun ikke maten? Er det farlig å gi henne mer?

Selv er jeg allergisk for en del blomsterstøv (tidligere veldig allergisk)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30792-matutslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære sanna

Det er veldig vanlig at barn får litt utslett av nye matvarer. Dette betyr ikke at du må unngå disse matvarene, men at du går langsomt frem når du venner henne til mat hun ikke har fått før,altså ikke for mye av gangen.

Det er ikke farlig å fortsette å gi henne kokte, moste grønnsaker og variere grønnsakene, tvert i mot, det er viktig at hun venner seg til nye smaker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30792-matutslett/#findComment-122289
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...