Gjest fortvilt Skrevet 29. juni 2001 Del Skrevet 29. juni 2001 Jeg skrev dette innlegget for en tid tilbake, men fikk ingen svar. Prøver igjen: Jeg er veldig trøtt om kvelden, legger meg ved ti-elleve tiden, og sovner greit. Problemet er at jeg nesten alltid våkner ved 3-4 tiden og er lysvåken i flere timer. Jeg grubler ikke på noe særskilt, det er bare som om jeg sover så lett at jeg våkner. Utpå morgenkvisten blir jeg trøtt igjen og sovner. Det sier seg selv at jeg ofte ikke får nok søvn på denne måten, og er ofte trøtt om dagen. For ordens skyld: Jeg har lystette gardiner, og sover alene, så jeg blir ikke forstyrret av noen. Det er heller ingen spesielle bekymringer som plager meg. Dersom jeg en gang iblant tar Immovane, sover jeg hele natten gjennom og blir mindre trøtt. Men jeg vil ikke ta dette ofte, for da blir jeg avhengig av det for å sove. Annen sovemedisin gjør meg for trøtt dagen etter - dessuten liker jeg ikke å måtte være avhengig av medisiner. Noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30822-til-legen-avbrutt-s%C3%B8vn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 30. juni 2001 Del Skrevet 30. juni 2001 Av og til er for tidlig oppvåkning et symptom på depresjon, og kan behandles med medisiner mot dette. Det høres ikke slik ut på det andre du skriver, men det kan jeg jo ikke uttale meg om uten en skikkelig samtale. Ellers har jeg dessverre ingen gode råd. Det er fornuftig å ikke bruke sovetabletter kontinuerlig, for da taper de i effekt også. Slik du har brukt det, høres fornuftig ut. Men kanskje en konsultasjon hos lege kan avdekke andre sider ved dette problemet enn det som jeg har fått tak i her? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/30822-til-legen-avbrutt-s%C3%B8vn/#findComment-122448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.